• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Nya badbrallor på POn..
Orange gummi är nog min favorit men tycker det är roligt att variera så rätt nöjd med detta svarta oem gummi.. vad säger ni, flyger det?
0313BA51-21D6-4DF5-A3C5-81DE3FB9D75F.jpeg

1609249548457.jpeg
 
Senast ändrad:

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Någon med en 37.5 eller 39.5 mm här som kan ge en liten kommentar om vad de tycker om klockan?
Inte ägt men testat 39,5 på armen och tyvärr måste jag säga att den blir för hög.
Är inte så känslig för höjden på en dykare men här tycker jag proportionerna blir fel..
Annars är ju det som vilken PO som helst
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Inte ägt men testat 39,5 på armen och tyvärr måste jag säga att den blir för hög.
Är inte så känslig för höjden på en dykare men här tycker jag proportionerna blir fel..
Annars är ju det som vilken PO som helst
Många som säger exakt som du. Börjar allt mer inse att Tudor Sub och Seiko Skx är de två bästa dykarna under 40 mm.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Flyger! Snygga båda två. Funderar på att fixa ett svart till min PO. Vad är det för sort du har? Tips vart man köper ett som inte är Omega?
Både oranga och svarta är orginal..
Letat och ibland köpt och testat andra band men kommit fram till att det inte är någon idé. Orginal med viklåset är helt enkelt överlägset.
Har ett extra viklås om du är sugen 😄
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tack, yes funderade också på det. Den är ju 43,5 så kanske funkar... Blir att kolla på något sätt.
En bra sida att kolla efter Omega-tillbehör. Out of stock men en AD bör kunna svara på om det går att beställa
En till fråga - denna är från 2015. Antagligen inte servad givetvis. Den verkar gå bra, har gått + 1 Sek på 12h. Hur länge kan man vänta med en service? Behövs inte nu väl?
Vet inte om det är officiellt uttalande från Omega men 8xxx inhouse har angetts kunna gå längre mellan service, kanske en 8 år mot rekommenderade 5 år för ETA-baserade (1120, 2500) och Speedy Pro.
 
Topp