Har bara testat nya 39,5mm, tyckte den var för tjock i förhållande till storleken, proportionerna blev fel.Vad tycker ni panelen om PO midsize? Är det något att ha, eller bör man kör på "the real deal", dvs storebrorsan fullsize?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har bara testat nya 39,5mm, tyckte den var för tjock i förhållande till storleken, proportionerna blev fel.Vad tycker ni panelen om PO midsize? Är det något att ha, eller bör man kör på "the real deal", dvs storebrorsan fullsize?
Exakt vad jag misstänkte...Har bara testat nya 39,5mm, tyckte den var för tjock i förhållande till storleken, proportionerna blev fel.
Men jag har har ägt en Seamaster 1957 Trilogy och den hade ungefär samma mått men den upplevde jag märkligt nog inte som för tjock.Exakt vad jag misstänkte...
Svart gummi är jättebra, bezel och siffror bryter av snyggt mot allt svart.Nya badbrallor på POn..
Orange gummi är nog min favorit men tycker det är roligt att variera så rätt nöjd med detta svarta oem gummi.. vad säger ni, flyger det?
Inte ägt men testat 39,5 på armen och tyvärr måste jag säga att den blir för hög.Någon med en 37.5 eller 39.5 mm här som kan ge en liten kommentar om vad de tycker om klockan?
Många som säger exakt som du. Börjar allt mer inse att Tudor Sub och Seiko Skx är de två bästa dykarna under 40 mm.Inte ägt men testat 39,5 på armen och tyvärr måste jag säga att den blir för hög.
Är inte så känslig för höjden på en dykare men här tycker jag proportionerna blir fel..
Annars är ju det som vilken PO som helst
Flyger! Snygga båda två. Funderar på att fixa ett svart till min PO. Vad är det för sort du har? Tips vart man köper ett som inte är Omega?Nya badbrallor på POn..
Orange gummi är nog min favorit men tycker det är roligt att variera så rätt nöjd med detta svarta oem gummi.. vad säger ni, flyger det?
Både oranga och svarta är orginal..Flyger! Snygga båda två. Funderar på att fixa ett svart till min PO. Vad är det för sort du har? Tips vart man köper ett som inte är Omega?
Ha ha okej, bra att veta. Då ska inte jag prova andra band i så fall. Vad ligger ett sånt i pris?Både oranga och svarta är orginal..
Letat och ibland köpt och testat andra band men kommit fram till att det inte är någon idé. Orginal med viklåset är helt enkelt överlägset.
Har ett extra viklås om du är sugen
Banden ligger på 3,6 hos AD och viklås 3.Ha ha okej, bra att veta. Då ska inte jag prova andra band i så fall. Vad ligger ett sånt i pris?
Ska spana runt efter ett vid tillfälle. Tycker det vore kul att variera, inte bara köra med länk. Tack.Banden ligger på 3,6 hos AD och viklås 3.
Men de går att köpa nytt på nättet för ca 2,5 styck.
Den här Seamastern på 39mm är bra, massa härliga små detaljer som välvt safirglas med Omegalogga, precis som originalet hade. Den är numera såld.Många som säger exakt som du. Börjar allt mer inse att Tudor Sub och Seiko Skx är de två bästa dykarna under 40 mm.
Saknar datum...Den här Seamastern på 39mm är bra, massa härliga små detaljer som välvt safirglas med Omegalogga, precis som originalet hade. Den är numera såld.
Gillade den.. men såldes efter 1 år.Den här Seamastern på 39mm är bra, massa härliga små detaljer som välvt safirglas med Omegalogga, precis som originalet hade. Den är numera såld.
Fin men ingen PO...Den här Seamastern på 39mm är bra, massa härliga små detaljer som välvt safirglas med Omegalogga, precis som originalet hade. Den är numera såld.
Har en likadan. Fantastisk klocka som tyvärr ska få vandra vidare nu till förmån för annat. Har inte råd att behålla den och köpa ny dessvärre. Annars hade jag definitivt gjort det.Blå, 43,5mm.
Fin! Grattis! Är väl 21mm mellan gluggarna på denna? Lite osäker på hur boett är men kan gummit på den senaste gen PO funka?Plockade upp denna. Inte helt vanlig... Vilket gummi/läder är tänkt för denna? Någon som vet?
Tack, yes funderade också på det. Den är ju 43,5 så kanske funkar... Blir att kolla på något sätt.Plockade upp denna. Inte helt vanlig... Vilket gummi/läder är tänkt för denna? Någon som vet?
Plockade upp denna. Inte helt vanlig... Vilket gummi/läder är tänkt för denna? Någon som vet?
En bra sida att kolla efter Omega-tillbehör. Out of stock men en AD bör kunna svara på om det går att beställaTack, yes funderade också på det. Den är ju 43,5 så kanske funkar... Blir att kolla på något sätt.
Vet inte om det är officiellt uttalande från Omega men 8xxx inhouse har angetts kunna gå längre mellan service, kanske en 8 år mot rekommenderade 5 år för ETA-baserade (1120, 2500) och Speedy Pro.En till fråga - denna är från 2015. Antagligen inte servad givetvis. Den verkar gå bra, har gått + 1 Sek på 12h. Hur länge kan man vänta med en service? Behövs inte nu väl?