• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Bara klumpig på länk.. tycker jag 😄
Dykare kör man på gummi
Jag älskar PO och föredrar länk på de flesta klockor. Omegas länkar är fantastiska på flera sätt, med en gedigen känsla och bra mikrojustering, men jag måste erkänna att min stål-PO chrono har den minst bekväma länken jag ägt, möjligtvis undantaget några länkar från 80-talet. Vikten är en faktor, de vassa kanterna en annan. Gummibandet på min Deep black chrono är raka motsatsen. Jag rekommenderar alla PO-ägare att skaffa ett original-gummi som komplement, eller ännu hellre en extra PO med gummiband.

IMG_20200620_101845_crop.jpg

Jag älskar PO och föredrar länk på de flesta klockor. Omegas länkar är fantastiska på flera sätt, med en gedigen känsla och bra mikrojustering, men jag måste erkänna att min stål-PO chrono har den minst bekväma länken jag ägt, möjligtvis undantaget några länkar från 80-talet. Vikten är en faktor, de vassa kanterna en annan. Gummibandet på min Deep black chrono är raka motsatsen. Jag rekommenderar alla PO-ägare att skaffa ett original-gummi som komplement, eller ännu hellre en extra PO med gummiband.

Kan bara instämma..
Po på länk 3/5 på gummi 5/5.. det är på gummi jag tycker den sjunger ut.
Har ynnesten att ha både en 2500 och en 8500 men länkarna de ligger i lådan.
Kan förstå att man vill ha länk om man har sin PO som sin ”main watch” men ska sanningen fram så finns gör den klockan orättvisa.. på länk finns det bättre options.
Vill poängtera att detta är ytterst subjektivt men jag skulle säga att jag är rätt opartisk.
Har haft ett 10-tal subbar och lika många omega dykare + annat 😄

Är det någon som har provat dessa band från Zuludiver till PO?
Förvisso 22mm, men 1mm skillnad brukar vara ok för gummiband, tycker jag.
Ledsen men jag tänker inte linda in det..
Det är ingen idé att köra andra gummin än omegas egna med viklås.. säger det nu så spar du 1000 spänn på att försöka hitta alternativ. Org gummi och viklås är överlägset. Kostar en slant men jag tycker faktiskt det är prisvärt.. håller i evighet och passform, kvalite och finish är outstandig.
Säger någon nått annat så har de fel 😄

Är det någon som har provat dessa band från Zuludiver till PO?
Förvisso 22mm, men 1mm skillnad brukar vara ok för gummiband, tycker jag.
Dessa curved i 20mm passar finfint på 42mm PO och finns i ett par varianter med 21mm

Klart man får vad man betalar för men dom här är helt ok, vi har någon rabattkod KS så vad jag förstår så skall det landa på 212:- hemskickat med brev.
Värt att testa tycker jag.

Har haft flertalet PO...gummit och då orginal med viklås är mkt bra. Föredrar dock länken då jag tycker PO passar bäst på länk samt bekvämast. Med sagt så bör man alltid ha både länk o gummi :)

Det kan du verkligen göra, så man motiverar ett klockköp😜 Har själv varit sugen på en PO i omgångar, men fegar alltid ur då jag räds för höjden på den...

Det kan du verkligen göra, så man motiverar ett klockköp😜 Har själv varit sugen på en PO i omgångar, men fegar alltid ur då jag räds för höjden på den...
Jag hade nyligen en Tudor BB Brons, och den kändes så hög så att den fick lämna.
Men jag upplever inte alls samma problem med PO, inte ens på gummi. Men på ett NATO skulle jag nog inte trivas med den.

Vad mäter en 2500 på höjden? Finns de i 42mm?
Orkar du inte läsa hela...så är 42mm 14mm hög :)

Men perfekt, stort tack! Ska ta och läsa den där senare! Har precis köpt en BB58, så får lugna ner mig nu ett tag. Men framöver är det verkligen intressant, 14 mm är ju inte alls farligt, är typ som den nya senaste SMP :)

Jadu @Hebbe... Du förstår att den där recensionen fick mig att köpa min första PO idag😅 Blev en 2209.50, dvs 42mm cal 2500 med orange bezel. Får den dock inte förens efter nyår, så nu börjar väntan😁

Idag kom den hem, jäklar vad nöjd jag är!! Har haft måånga olika SMP:s, men detta är nåt helt annorlunda. Vilken härlig tyngd! Proportionerna är riktigt bra också tycker jag, inte alls för tjock som jag tidigare var rädd för😃
249669A6-34FF-4198-92DF-C844705FBF51.jpeg
19CF03E7-3178-480D-BAB1-E3AFCE9DC521.jpeg

Vad tycker ni panelen om PO midsize? Är det något att ha, eller bör man kör på "the real deal", dvs storebrorsan fullsize?

Tillbaka
Topp