Bara klumpig på länk.. tycker jagJo, deltids-gummigubbe blir det nog...
Några tips på var man ska leta?
Viklåset låter intressant, men jag måste få PO'n först. FedEx säger "tisdag"![]()
![Grinning face with smiling eyes :smile: 😄](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f604.png)
Dykare kör man på gummi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara klumpig på länk.. tycker jagJo, deltids-gummigubbe blir det nog...
Några tips på var man ska leta?
Viklåset låter intressant, men jag måste få PO'n först. FedEx säger "tisdag"![]()
Jag älskar PO och föredrar länk på de flesta klockor. Omegas länkar är fantastiska på flera sätt, med en gedigen känsla och bra mikrojustering, men jag måste erkänna att min stål-PO chrono har den minst bekväma länken jag ägt, möjligtvis undantaget några länkar från 80-talet. Vikten är en faktor, de vassa kanterna en annan. Gummibandet på min Deep black chrono är raka motsatsen. Jag rekommenderar alla PO-ägare att skaffa ett original-gummi som komplement, eller ännu hellre en extra PO med gummiband.Bara klumpig på länk.. tycker jag
Dykare kör man på gummi
Kan bara instämma..Jag älskar PO och föredrar länk på de flesta klockor. Omegas länkar är fantastiska på flera sätt, med en gedigen känsla och bra mikrojustering, men jag måste erkänna att min stål-PO chrono har den minst bekväma länken jag ägt, möjligtvis undantaget några länkar från 80-talet. Vikten är en faktor, de vassa kanterna en annan. Gummibandet på min Deep black chrono är raka motsatsen. Jag rekommenderar alla PO-ägare att skaffa ett original-gummi som komplement, eller ännu hellre en extra PO med gummiband.
![]()
Ledsen men jag tänker inte linda in det..Är det någon som har provat dessa band från Zuludiver till PO?
Förvisso 22mm, men 1mm skillnad brukar vara ok för gummiband, tycker jag.![]()
The Zennor by ZULUDIVER, FKM Rubber Waterproof Watch Strap
The Zennor waterproof watch strap. Strong, stylish and well suited to any water based or sporting activity. Made from FKM rubber for durability.www.zuludiver.com
Dessa curved i 20mm passar finfint på 42mm PO och finns i ett par varianter med 21mmÄr det någon som har provat dessa band från Zuludiver till PO?
Förvisso 22mm, men 1mm skillnad brukar vara ok för gummiband, tycker jag.![]()
The Zennor by ZULUDIVER, FKM Rubber Waterproof Watch Strap
The Zennor waterproof watch strap. Strong, stylish and well suited to any water based or sporting activity. Made from FKM rubber for durability.www.zuludiver.com
Grattis! Cool. Är den 43,5mm?Nu har jag också en...
Första intrycket; ännu biffigare än jag trodde. Maffig känsla och tydlig vikt på armen, men inte klumpig.
Mycket nöjd!
![]()
Tack!Grattis! Cool. Är den 43,5mm?
Har haft flertalet PO...gummit och då orginal med viklås är mkt bra. Föredrar dock länken då jag tycker PO passar bäst på länk samt bekvämast. Med sagt så bör man alltid ha både länk o gummiJag älskar PO och föredrar länk på de flesta klockor. Omegas länkar är fantastiska på flera sätt, med en gedigen känsla och bra mikrojustering, men jag måste erkänna att min stål-PO chrono har den minst bekväma länken jag ägt, möjligtvis undantaget några länkar från 80-talet. Vikten är en faktor, de vassa kanterna en annan. Gummibandet på min Deep black chrono är raka motsatsen. Jag rekommenderar alla PO-ägare att skaffa ett original-gummi som komplement, eller ännu hellre en extra PO med gummiband.
![]()
Frän! Men jag är ju lite part i målet... Skaffade en sån, fast blå för några dar sedan. (Bild ovanför, från i måndags.)Tack!
Japp, 43,5, men bärs något mindre skulle jag säga.
och full-lumad vridring på denna!
![]()
Stiligt!Frän! Men jag är ju lite part i målet... Skaffade en sån, fast blå för några dar sedan. (Bild ovanför, från i måndags.)
Det vill vi se bild påTack!
Japp, 43,5, men bärs något mindre skulle jag säga.
och full-lumad vridring på denna!
![]()
Mobilkameran protesterar, men typ så här...Det vill vi se bild på![]()
Riktigt fränt med lume på bezeln, stort grattis till ditt fina nytillskottMobilkameran protesterar, men typ så här...![]()
![]()
Tack.Riktigt fränt med lume på bezeln, stort grattis till ditt fina nytillskott![]()
Jag hade nyligen en Tudor BB Brons, och den kändes så hög så att den fick lämna.Det kan du verkligen göra, så man motiverar ett klockköpHar själv varit sugen på en PO i omgångar, men fegar alltid ur då jag räds för höjden på den...
Odödliga klassiker, vasst att ha 2Kan inte annat än att instämma, har 2 PO 2500 en på länk och en på originalgummi med viklås
![]()
Det kan du verkligen göra, så man motiverar ett klockköpHar själv varit sugen på en PO i omgångar, men fegar alltid ur då jag räds för höjden på den...
Vad mäter en 2500 på höjden? Finns de i 42mm?Satsa på en PO med 2500, så slipper du problem med höjden..
Har själv haft PO med 8500 som är avsevärt högre och topptung..
Vad mäter en 2500 på höjden? Finns de i 42mm?
Men perfekt, stort tack! Ska ta och läsa den där senare! Har precis köpt en BB58, så får lugna ner mig nu ett tag. Men framöver är det verkligen intressant, 14 mm är ju inte alls farligt, är typ som den nya senaste SMPOrkar du inte läsa hela...så är 42mm 14mm högKort Recension Omega PO 2500
Jag har under tiden på KS postat o skrivit en del om Omega Planet Ocean. Så jag tyckte att det kunde vara kul att sammanfatta mina intryck från min senaste PO, ref 2201.50. Vi börjar med lite teknisk data: Märke: Omega Modell: Planet Ocean Ref: 2201.50.00 Tavla: Matt svart (upplevs grå i...klocksnack.se
![]()
Grattis! I dagsljus föredrar jag siffror och markeringar i liquid metal, men i mörkret vinner keramik/lume-blandningen stort (har kronografversionen).Mobilkameran protesterar, men typ så här...![]()
![]()
Jadu @Hebbe... Du förstår att den där recensionen fick mig att köpa min första PO idagOrkar du inte läsa hela...så är 42mm 14mm högKort Recension Omega PO 2500
Jag har under tiden på KS postat o skrivit en del om Omega Planet Ocean. Så jag tyckte att det kunde vara kul att sammanfatta mina intryck från min senaste PO, ref 2201.50. Vi börjar med lite teknisk data: Märke: Omega Modell: Planet Ocean Ref: 2201.50.00 Tavla: Matt svart (upplevs grå i...klocksnack.se
![]()
Grattis! Ser riktigt bra ut.Idag kom den hem, jäklar vad nöjd jag är!! Har haft måånga olika SMP:s, men detta är nåt helt annorlunda. Vilken härlig tyngd! Proportionerna är riktigt bra också tycker jag, inte alls för tjock som jag tidigare var rädd för![]()
![]()
![]()