• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Var inne på Rydbergs ur i går för att höra om ett gummi till min. Men han kunde inte svar på vad som fanns till till denna model, så han skulle återkomma.
633EA27A-4737-4D20-919D-D25D9F09955D.jpeg
Hoppas de återkommer, händer ungefär varannan gång de lovat mig. Sist gällde det en länkbit till IWC där inget hördes på sex veckor och förklaringen när jag frågade i butiken var att de inte fått något svar.
 
Hoppas de återkommer, händer ungefär varannan gång de lovat mig. Sist gällde det en länkbit till IWC där inget hördes på sex veckor och förklaringen när jag frågade i butiken var att de inte fått något svar.
Efter ha läst din kommentar gick jag till E. Anderssons Urmakeri i Höganäs. Det tog mindre än 3 dagar för honom att återkomma med tre förslag. Så nu har jag beställt ett svart gummi.
2B9852BF-7463-4197-9141-636C1F5F126A.jpeg

Medan jag väntar satte jag på ett svart läder för att få lite känsla.
 
Skaffade mig en i söndags, närmare bestämt en svart 39.5. Fantastisk närvaro och tyngd på handleden, utan att för den sakens skull bli för blaffig eller stor (för min smak). Nu är jag fortfarande lite nykär, men jag tror och hoppas att den kommer skänka mig mycket glädje ett bra tag framöver!
IMG_20210502_195304.jpg
 
Går runt och trånar efter en PO, svart, 43.5. Går ni i säljtankar får ni gärna dra ett PM! Tackar för fina bilder och värdefull info!
 
Någon som vet TPD för en PO med caliber 8500? Google ger mig motstridiga uppgifter…
 
Har lite vånda över att välja storlek på PO och börjar att luta mer mot 39,5, främst för att den inte bygger lika mycket på höjden. Vill kunna ha skjorta på jobbet ihop med en ny PO.
Är det någon som har bra bilder som visar hur de ser ut på handleden (finns säkert i tråden, men jag har inte sökt)?

Sedan är det blå eller svart som är nästa fråga...

Har en Aqua Terra 41,5 som är svart och därför funderar jag på en blå eventuellt, men en svart är mer klassisk kanske...

Min handled är 18,5cm och trivs bra med klockor kring 42mm.
 
Välj en med svart urtavla och det tunna 2500 verket, de nyare urverken som nämns är mycket högre och topptunga.
Jag har 19,5cm handled och kör PO XL, 45,5 med 2500 verket.
 
Har lite vånda över att välja storlek på PO och börjar att luta mer mot 39,5, främst för att den inte bygger lika mycket på höjden. Vill kunna ha skjorta på jobbet ihop med en ny PO.
Är det någon som har bra bilder som visar hur de ser ut på handleden (finns säkert i tråden, men jag har inte sökt)?

Sedan är det blå eller svart som är nästa fråga...

Har en Aqua Terra 41,5 som är svart och därför funderar jag på en blå eventuellt, men en svart är mer klassisk kanske...

Min handled är 18,5cm och trivs bra med klockor kring 42mm.
Har du provat dom? Du kommer att uppleva urtavlan på 39,5 som liten i jämförelse. Förvisso är detta en PO-tråd men känns som du mer skall kolla på SMP 42mm om höjden på 43,5 är en issue.
 
Tillbaka
Topp