• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Sida 5 😰
F1AE5345-29B4-446B-94D9-6733C581B2EE.jpeg
 
Vad sÀger panelen om tidsgÄngen pÄ en Planet Ocean med verket 8900. Den ska dÄ enl METAS klara -0 +5 , tror jag det Àr. Jag har nyligen mÀrkt att den inte gör det, iaf om man kollar mot mobilens ur. Den tappar 3 sek per dygn. RÀcker det med att koll mot mobilens tid, eller behövs en sÀkrare kÀlla? Hur skulle ni resonera ang att den inte hÄller sig inom METAS? Klockan Àr drygt ett halvÄr gammal.
Tacksam för svar!
 
Vad sÀger panelen om tidsgÄngen pÄ en Planet Ocean med verket 8900. Den ska dÄ enl METAS klara -0 +5 , tror jag det Àr. Jag har nyligen mÀrkt att den inte gör det, iaf om man kollar mot mobilens ur. Den tappar 3 sek per dygn. RÀcker det med att koll mot mobilens tid, eller behövs en sÀkrare kÀlla? Hur skulle ni resonera ang att den inte hÄller sig inom METAS? Klockan Àr drygt ett halvÄr gammal.
Tacksam för svar!
GÄr den -3 spd kan du lÀmna in den. Hade den varit nÄgra Är sÄ hade jag kanske vÀntat tills nÀra innan garantitiden gÄr ut för en kostnadsfri genomgÄng pÄ den men nÀrmare 4,5 Är Àr ju rÀtt lÄng tid om man stör sig pÄ det.

Moderna mobiler synkar mot nÀtet hela tiden, min gÄr iaf exakt rÀtt varje gÄng jag kollat. Kolla sjÀlv mot t ex http://www.frokenur.com/aad/aktuell-tid eller ring 90510
 
GÄr den -3 spd kan du lÀmna in den. Hade den varit nÄgra Är sÄ hade jag kanske vÀntat tills nÀra innan garantitiden gÄr ut för en kostnadsfri genomgÄng pÄ den men nÀrmare 4,5 Är Àr ju rÀtt lÄng tid om man stör sig pÄ det.

Moderna mobiler synkar mot nÀtet hela tiden, min gÄr iaf exakt rÀtt varje gÄng jag kollat. Kolla sjÀlv mot t ex http://www.frokenur.com/aad/aktuell-tid eller ring 90510
Tack för svar! Jag bor vĂ€l en timme och en kvart frĂ„n min AD, sĂ„ jag fĂ„r vĂ€l klura lite.. đŸ€”
 
Även jag har blivit med PO😀 HĂ€rligt gristung, vĂ€lbyggd och toolig!
Har nog inte Àgt nÄgon klocka med sÄ grym lume...
Denna Ă€r bestyckad med D-verket och fullset frĂ„n nov-011. Älskar den!
Ska stÀlla datum och korta lÀnken sen ;)
10E885C7-B250-4BED-BC4E-06836E05DC12.jpeg
B74309A3-6A00-460B-846C-A2C85E3CFA90.jpeg

08B682DF-68D9-46BC-9846-7D5B259E0E62.jpeg
 
Tillbaka
Topp