Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Surt! Vilken PO Ref är det du söker efter?Jaha, så min tanke att handla från en större c24-handlare med många goda omdömen har gått i stöpet. Visserligen förvarnade de att leverans kunde ta upp till två veckor men jag betalade förra måndagen och först idag meddelade de att det var ett problem med klockan.
Tydligen var det en liten skada på boetten och de har fått skicka klockan till Omega och kan därför inte fullfölja affären.
Min teori är att de inte hade nån klocka i lager och lyckades inte heller få tag i en i tid.. men vem vet?
Nu får jag vänta X dagar på refund istället för att vänta på klockan och så måste jag hitta en lämpligare handlare..
ja, det svider lite.Surt! Vilken PO Ref är det du söker efter?
Jaha, så min tanke att handla från en större c24-handlare med många goda omdömen har gått i stöpet. Visserligen förvarnade de att leverans kunde ta upp till två veckor men jag betalade förra måndagen och först idag meddelade de att det var ett problem med klockan.
Tydligen var det en liten skada på boetten och de har fått skicka klockan till Omega och kan därför inte fullfölja affären.
Min teori är att de inte hade nån klocka i lager och lyckades inte heller få tag i en i tid.. men vem vet?
Nu får jag vänta X dagar på refund istället för att vänta på klockan och så måste jag hitta en lämpligare handlare..
Krons har en lätt beggadja, det svider lite.
Det är den med orange gummi på vridringen, postade en bild tidigare i tråden.
215.30.44.21.01.002
Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.30.44.21.01.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 215.30.44.21.01.002!www.omegawatches.com
Det är mycket sannolikt att det är som du tror, att de inte hade klockan. Jag brukar alltid kryssa för "Omedelbart tillgänglig" under rubriken Tillgänglighet i filtret. Då ser jag bara de annonser som har klockan i lager.Jaha, så min tanke att handla från en större c24-handlare med många goda omdömen har gått i stöpet. Visserligen förvarnade de att leverans kunde ta upp till två veckor men jag betalade förra måndagen och först idag meddelade de att det var ett problem med klockan.
Tack för tipset! Har kommit av mig lite av detta nesliga misslyckande men skall göra ett nytt försök.Krons har en lätt beggad
Köp Omega Seamaster Planet Ocean klocka - 215.30.44.21.01.002_PO
Upptäck Seamaster Planet Ocean idag, klockan som är gjord för dig. Tillverkad av de finaste materialen med skrupulös uppmärksamhet.krons.se
Bra tips! Så borde jag naturligtvis gjort, men jag var väl både lite småsnål och mån om att hitta en säljare med gott renommé.Det är mycket sannolikt att det är som du tror, att de inte hade klockan. Jag brukar alltid kryssa för "Omedelbart tillgänglig" under rubriken Tillgänglighet i filtret. Då ser jag bara de annonser som har klockan i lager.
Som jag har förstått det så finns det globala klockkedjor/samarbeten där samma klocka annonseras av flera handlare. Att välja inställningen omedelbart tillgänglig, sållar bort dessa konsortier. Nu är det som det är men till en annan gång kanske?Tack för tipset! Har kommit av mig lite av detta nesliga misslyckande men skall göra ett nytt försök.
Bra tips! Så borde jag naturligtvis gjort, men jag var väl både lite småsnål och mån om att hitta en säljare med gott renommé.
Känns logiskt.Som jag har förstått det så finns det globala klockkedjor/samarbeten där samma klocka annonseras av flera handlare. Att välja inställningen omedelbart tillgänglig, sållar bort dessa konsortier. Nu är det som det är men till en annan gång kanske?
Det känns som min ångest du skriver om . Kul att prova annars finns det andra som inte testat än. Den är ju fin. Jag ska nog köpa mig en äldre orange med 2500-verk i framtiden.Jag gillade den jag hade, fast den var svart.Känns logiskt.
Nu har jag gjort ett nytt försök, en handlare som hade rätt klocka till rätt pris och i lager.
Nu är det bara att vänta på leverans och hålla tummarna för att allt är i sin ordning.
Medan jag väntade på att få tillbaka pengarna så försökte jag verkligen fundera över detta var rätt val.. Jag har funderat över vad jag värdesätter i en klocka och om det egentligen finns något bättre alternativ som jag inte tänkt på.. Och det kanske det gör, men nu är det så här att det är denna modell och exakt detta utförande jag vill ha och velat ha i flera år. Det är både skönt och tramsigt på något vis. Det är bara en klocka, den kommer inte förändra mitt liv på något avgörande sätt men det känns så rätt så hur fel kan det bli? Vi får se.
Hoppas det går smidigt!Känns logiskt.
Nu har jag gjort ett nytt försök, en handlare som hade rätt klocka till rätt pris och i lager.
Nu är det bara att vänta på leverans och hålla tummarna för att allt är i sin ordning.
Medan jag väntade på att få tillbaka pengarna så försökte jag verkligen fundera över detta var rätt val.. Jag har funderat över vad jag värdesätter i en klocka och om det egentligen finns något bättre alternativ som jag inte tänkt på.. Och det kanske det gör, men nu är det så här att det är denna modell och exakt detta utförande jag vill ha och velat ha i flera år. Det är både skönt och tramsigt på något vis. Det är bara en klocka, den kommer inte förändra mitt liv på något avgörande sätt men det känns så rätt så hur fel kan det bli? Vi får se.
Var det den nya cal 321? Den ska man ju få ok att handla där man bla ska få rekommendationer av AD samt intyga att men ej tänkt sälja den vidare osv.alltså.. jag har inget flyt just nu.
Min order har inte blivit annullerad, eller försenad.. De har bara skickat fel klocka.
En uppskrämd kvinna ringde mig och bad mig att inte acceptera leverans utan returnera försändelsen till avsändaren.. inte mycket att göra tänkte jag. Men medan jag var ute och gjorde ett ärende så var budfirman förbi och hade tydligen bara ställt paketet utanför dörren..
Dessutom visar det sig att kartongen inte ens var ihoptejpad så jag kunde kicka på innehållet utan att bryta någon försegling..
Vad var det för klocka? Jo, en Speedmaster cal 321 fullt inplastad och oanvänd..
kan förstå att kvinnan är oroad då denna klocka kostar en slant mer en PO.
Anyway. tejpade ihop kartongen, ringde budfirman och de får hämta paketet igen... förhoppningsvis får jag rätt klocka i nästa vecka.. men det känns inte riktigt 100% detta.
Enligt klisterlappen på plastboxen (coffin) är det denna:Var det den nya cal 321? Den ska man ju få ok att handla där man bla ska få rekommendationer av AD samt intyga att men ej tänkt sälja den vidare osv.
Btw vilken dålig koll handlaren har om man skickar en sådan klocka fel…
du borde kunna köpa ny PO till lite rabatt hos AD? Vad får du ge ungefär för den du är sugen på?
Ja hittar du nya oanvända under 50 inom Europa så är det mkt bra. Sen ska ju det kännas bra med köpet o så oxå. Inte bara pris imho men det känns som du redan blivit testad ang detta.Enligt klisterlappen på plastboxen (coffin) är det denna:
Känns som att tjejen är nån form av amatör.. visst, klantigt att skicka fel klocka. Men att inte ens tejpa ihop kartongen ordentligt? som för övrigt var omegas leveranskartong, det var inget emballage eller säkerhetstejp eller nånting.Kaliber 321 Speedmaster Stahl Chronograph Uhr 311.30.40.30.01.001 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Speedmaster Kaliber 321 39,7 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 311.30.40.30.01.001!www.omegawatches.com
Ja. Jag börjar känna mig dumsnål nu, men jag gav strax under 50 för
från AD blev jag erbjuden att köpa för 59..Planet Ocean 600M Seamaster Stahl Chronometer Uhr 215.30.44.21.01.002 | OMEGA DE®
Entdecken Sie Seamaster Planet Ocean 600M 43,5 mm, Stahl mit Stahlband Uhren - 215.30.44.21.01.002!www.omegawatches.com
tror inte jag kommer flippa denna i första taget, men det har man trott förr. Tappa 5-6 tusen eller 14-15.. det är en viss skillnad.
Det kändes ju bra med köpet tills idag.. Men det är ju så klart helheten som skall bedömas - affär från början till slut.Ja hittar du nya oanvända under 50 inom Europa så är det mkt bra. Sen ska ju det kännas bra med köpet o så oxå. Inte bara pris imho men det känns som du redan blivit testad ang detta.
hoppas det löser sig. Gummit till denna reffen är ju riktigt snyggt oxå
Snyggt! Grattis o kul att det till sist löste sig.Hej tråden!
Så har äntligen dagen kommit. Det år drygt 3 år sedan jag hade en PO sist och jag minns att jag tyckte den var så tung och stor men efter att ha burit flera olika Panerai i två års tid så känns den nästan liten.
Faktum är att den nästan känns perfekt, undrar hur länge det kommer hålla?
Tack!Snyggt! Grattis o kul att det till sist löste sig.
Jag lider tyvärr av förbannelsen att främst fastna för modeller som både är dyra och svåra att få tag i.. det hade ju varit perfekt med en cal2500 egentligen, men tyvärr ligger mina preferenser annorstädes.. kul att du är nöjd iaf!Fortfarande imponerad att detta mästerverk inte är mer poppis än det är?!
den är ju svinbra på typ alla sätt?!
Håller helt och hållet med. Tror och hoppas att Omega kommer att titta lite bakåt för att hämta inspiration till nya PO modeller som kommer inom kort. Nya grymma urverk i tunnare case med keramisk ring kommer att bli grymt tror jag. Ny clasp med något modifierad länk är ju ett måste. Jag har valt bort senaste modellerna på grund av höjd och clasp som är överdimensionerande.Fortfarande imponerad att detta mästerverk inte är mer poppis än det är?!
den är ju svinbra på typ alla sätt?!
du har onekligen många bra poänger. Hoppas också dom gör en tunnare och mindre..Håller helt och hållet med. Tror och hoppas att Omega kommer att titta lite bakåt för att hämta inspiration till nya PO modeller som kommer inom kort. Nya grymma urverk i tunnare case med keramisk ring kommer att bli grymt tror jag. Ny clasp med något modifierad länk är ju ett måste. Jag har valt bort senaste modellerna på grund av höjd och clasp som är överdimensionerande.
Hade precis en sån förut! Den lumen är jäkligt go asså!
Kastar helt random in en bild sen igår på min PO 43,5mm och konstaterar att lumen ej skäms för sig!
POn kommer inte att försvinna hoppas jag. Seamastern har ett formspråk som inte tilltalar mig (har ägt några stycken) lika mycket som PO, som är en bättre avvägd, alltså 2500. Jag tror som sagt att nya PO kommer vara uppgraderad och vara en riktigt vinnare. Hoppas, hoppas!du har onekligen många bra poänger. Hoppas också dom gör en tunnare och mindre..
doch undrar jag om dom omega tänker börja fasa ut POn? Inte kommit nått nytt på ett antal år. Seamastern får väldigt uppmärksamhet..
Är det ny PO på G ä? Oavsett så hoppas jag precis som många andra en tunnare modell. Problemet är väl så länge man håller fast vid helt onödiga WR så blir klockan bitig. O andra sidan om man skrotar tex 600m WR så försvinner ju poängen med modellen….POn kommer inte att försvinna hoppas jag. Seamastern har ett formspråk som inte tilltalar mig (har ägt några stycken) lika mycket som PO, som är en bättre avvägd, alltså 2500. Jag tror som sagt att nya PO kommer vara uppgraderad och vara en riktigt vinnare. Hoppas, hoppas!
Fast 1a gen har ju samma WR och är betydligt slimmade. Jag tror att det är 8500/8900 verket som bygger på höjden (det är en bitig kaliber) och att man vill ha glasbaksida. Egentligen säger vi samma sak fast på olika sätt.. LEn hade jag missat?! Spännande!!Är det ny PO på G ä? Oavsett så hoppas jag precis som många andra en tunnare modell. Problemet är väl så länge man håller fast vid helt onödiga WR så blir klockan bitig. O andra sidan om man skrotar tex 600m WR så försvinner ju poängen med modellen….
Nya Bond kanske återvänder till en ny PO 2024?
2010 gjorde man en PO LE i 1948 ex. Synd att man inte höll i detta. Tekniken har gått framåt då nya urverk o WR borde kunna gå att lösa i tunnare case.
Bild nedan på en Grail PO. PO LE Liquidmetal
Jo men även cal 2500 kunde må väl av lite fasta.Fast 1a gen har ju samma WR och är betydligt slimmade. Jag tror att det är 8500/8900 verket som bygger på höjden (det är en bitig kaliber) och att man vill ha glasbaksida. Egentligen säger vi samma sak fast på olika sätt.. LEn hade jag missat?! Spännande!!