• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Hej alla klockälskare.
Precis nyreggad i detta forum och har fått mycket inspiration och kunskap från era inlägg, som också bidrog till att min första "riktiga" klocka blev en PO .
Bifogar därför en bild på mitt nyförvärv, som dessutom blir min första post.
Modell PO: 2209.50.00 (42mm)
Det klickade vid första ögonkastet.
2015-10-16 12.53.08.jpg

Grattis, ingen dålig start!

Testade i stål & i Titan...
Den i titan var VERKLIGEN lätt mot stålaren
Men stålaren gav en Go tyngd och känsla på armen...
Men SÅÅÅ svårt att välja om jag skall ha i stål eller titan... stål eller titan!!!
Kan ej bestämma mig!! HJÄLP!!!
För övrigt så var ägaren av affären i Halmstad trögstartad och verkade inte vilja sälja riktigt, han engagerade sig inte... Konstigt tycker jag och JO jag var ordentligt klädd, men det skall inte spela ngn roll tycker jag!!! Vem som helst kan gå in och köpa en klocka idag för 65-85 tusen, det vet dom om. Men han blev bättre efter en stund.
Men jag tycker ändå det är viktigt att dom ger det där lilla extra för kunden. Annars kan man ju lika gärna handla på uret... Det är ju kundens pengar dom lever på.

Testade i stål & i Titan...
Den i titan var VERKLIGEN lätt mot stålaren
Men stålaren gav en Go tyngd och känsla på armen...
Men SÅÅÅ svårt att välja om jag skall ha i stål eller titan... stål eller titan!!!
Kan ej bestämma mig!! HJÄLP!!!
För övrigt så var ägaren av affären i Halmstad trögstartad och verkade inte vilja sälja riktigt, han engagerade sig inte... Konstigt tycker jag och JO jag var ordentligt klädd, men det skall inte spela ngn roll tycker jag!!! Vem som helst kan gå in och köpa en klocka idag för 65-85 tusen, det vet dom om. Men han blev bättre efter en stund.
Men jag tycker ändå det är viktigt att dom ger det där lilla extra för kunden. Annars kan man ju lika gärna handla på uret... Det är ju kundens pengar dom lever på.
Han kanske var en människa som inte alltid orkar? Ta stål.

Hej alla klockälskare.
Precis nyreggad i detta forum och har fått mycket inspiration och kunskap från era inlägg, som också bidrog till att min första "riktiga" klocka blev en PO .
Bifogar därför en bild på mitt nyförvärv, som dessutom blir min första post.
Modell PO: 2209.50.00 (42mm)
Det klickade vid första ögonkastet.
2015-10-16 12.53.08.jpg
Grattis över ett bra val. Se bara till att ställa rätt datum så blir det ännu bättre;) min säger hej...
image.jpg

Utan skulle jag säga. Var själv inne på orangea siffror först. Är dock lite rädd för at det kommer kännas daterat snart. Kopparfärgat i inredningsdetaljer känns tex redan rätt 2014...

Bumpar upp denna tråden med att fråga om någon har koll på när PO 2016 kommer? Förutom Master-CoAx, vad tror ni att det kommer bli för designförändringar? Själv hoppas jag på att skrota glasbaksida.
Bifogar såklart en bild på en av mina PO8500:
12544052_10154440827356521_664484338_o.jpg

Bumpar upp denna tråden med att fråga om någon har koll på när PO 2016 kommer? Förutom Master-CoAx, vad tror ni att det kommer bli för designförändringar? Själv hoppas jag på att skrota glasbaksida.
Bifogar såklart en bild på en av mina PO8500:
12544052_10154440827356521_664484338_o.jpg
Varför tror du att det kommer en ny PO? Eller vet du detta?

Jag har också hört skvaller om att en ny PO är på G. Om jag erinrar mig vem det var som sa det till mig får jag ta och fråga honom mer exakt var han fick det ifrån.

Rätt nyligen som jag blev med PO även fast suget funnits länge.
Tidigare var jag tveksam om den orange bezelen var något för mig, men efter att ha klämt på en annan forummedlems PO-chrono blev jag helt såld på orange.
Fungerar så bra på PO.
DSC_0291.JPG

Tillbaka
Topp