• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Spugan

Omega
Blir oftast på NATO:s för min del.
B04586BB-1BC3-42C5-81A9-339A97B15ADD.jpeg
Trodde inte det skulle se så bra ut men det där va riktigt snyggt! Verkligen en mångsidig klocka! :cigar:
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Nu har jag kört min första PO dagligen i en månad. Ett testköp mycket tack vare @PCB som tjatat och gnatat om Omega.
Grym klocka. Går bra. Välbyggd. Bekväm. Extremt snygg länk.
På minussidan är avsaknaden av riktigt quickdate och lite andra mindre viktiga ocd-relaterade saker relaterat till verket.
Kommet jag behålla? Ja, ett tag helt klart. Vem vet? Kanske blir en bra stålbeaterkeeper. :)
DBC80566-FFED-4B6F-8B31-26C1A763CAEB.jpeg
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Har en 2500 XL från 2009 som börjar bli lite trött/skrammlig/slapp i länken (och låset har ju varit horribelt från dag 1 på denna modell). AD vill ha 800kr PER LÄNKBIT(!!!!????) för en länkrenovering vilket ju är dyrare än att köpa ny länk. AD var dock inte speciellt hjälpsam med att hjälpa till med några andra frågor jag hade gällande detta så gör ett försök här.

1. Finns det några alternativa Omega-länkar som passar till PO 2500 XL?

2. Går det att montera spänne med mikrolås på originallänken?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har en 2500 XL från 2009 som börjar bli lite trött/skrammlig/slapp i länken (och låset har ju varit horribelt från dag 1 på denna modell). AD vill ha 800kr PER LÄNKBIT(!!!!????) för en länkrenovering vilket ju är dyrare än att köpa ny länk. AD var dock inte speciellt hjälpsam med att hjälpa till med några andra frågor jag hade gällande detta så gör ett försök här.

1. Finns det några alternativa Omega-länkar som passar till PO 2500 XL?

2. Går det att montera spänne med mikrolås på originallänken?
Gillar du klockan så köp ny länk istället. Tror även du kan behöva en extra halvlänk då microlåset kan bli knepigt att montera på denna.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Har en 2500 XL från 2009 som börjar bli lite trött/skrammlig/slapp i länken (och låset har ju varit horribelt från dag 1 på denna modell). AD vill ha 800kr PER LÄNKBIT(!!!!????) för en länkrenovering vilket ju är dyrare än att köpa ny länk. AD var dock inte speciellt hjälpsam med att hjälpa till med några andra frågor jag hade gällande detta så gör ett försök här.

1. Finns det några alternativa Omega-länkar som passar till PO 2500 XL?

2. Går det att montera spänne med mikrolås på originallänken?
Sett flera göra det på omegaforums mm så gör nog.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Fan va snygg den är. Jag har en på väg, dock på länk. Kommer nog köpa till gummit jag också. Verkligen grymt o variera mellan de två.
Va kul!! Det är verkligen en fantastisk klock!
Länken är riktigt skön och microjusteringarna i låset använder jag nästan dagligen.

7/10 dagar gör jag faktiskt länk och resterande varierar mellan gummi och Nato med fördel gummi:) överväger om man ska skaffa ett rent gummi också;)
 
  • Like
Reactions: ado

Dawsss

Omega
43814CB7-2630-4F64-A03C-62C205C6967C.jpeg

Börjar bli sugen på en 2500 igen..
Kan konstatera att priset krypt upp ganska bra sen jag sålde min för några år sedan.
 
Senast ändrad:

RKJ

Breitling
Still going strong. Two weeks in China, with hour jumping, and only 0.5 s/d deviation.
 

Bilagor

  • 53E1DA83-2AC3-490D-8C04-83ED477CEC4D.jpeg
    53E1DA83-2AC3-490D-8C04-83ED477CEC4D.jpeg
    121 KB · Visningar: 1
  • B1352767-36F7-4A9F-9D55-FC8487BFFE66.jpeg
    B1352767-36F7-4A9F-9D55-FC8487BFFE66.jpeg
    235.8 KB · Visningar: 2

ironcastle

Patek
2-Faktor
Är det nån som tröttnat lite på sin PO 8500? Kanske börjar det bli dags att släppa den vidare? Är den i mint condition och komplett?
Prova att kontakta mig då!
 
Topp