• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bond skulle godkänna
PhotoPictureResizer_190824_172303389_crop_591x479.jpg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har blivit helt förälskad i Omega SMP, vill ha den James Bond hade i filmen GoldenEye. Var går det att få tag i en i okej skick, samt vad kostar en sådan på ett ungefär?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har blivit helt förälskad i Omega SMP, vill ha den James Bond hade i filmen GoldenEye. Var går det att få tag i en i okej skick, samt vad kostar en sådan på ett ungefär?
2531.80 om du vill ha den automatiska. 2541.80 om du vill ha quartz, vilket var den som Brosnan hade i första filmen, då automaten inte var klar. Automaten kostar vanligtvis mellan 16 och 20, quartz får du för mellan 8 och 12.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Är denna äkta och från vilket år tror ni den är ifrån. Är den värld att betala 18kkr för? Oservad.
Den ser ok ut, men kan naturligtvis inte säga det med 100% säkerhet. Åldersmässigt går heller inte avgöra utifrån bilderna, men det är den modellen du är ute efter.
18k är ett ok pris om den har bra tidshållning och kommer med box och papper, annars känns det lite i överkant.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Den ser ok ut, men kan naturligtvis inte säga det med 100% säkerhet. Åldersmässigt går heller inte avgöra utifrån bilderna, men det är den modellen du är ute efter.
18k är ett ok pris om den har bra tidshållning och kommer med box och papper, annars känns det lite i överkant.
Kommer watch only och tidshållningen har jag ingen aning om. Vad är ett okej pris tycker du?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är denna äkta och från vilket år tror ni den är ifrån. Är den värld att betala 18kkr för? Oservad.

0624F884-52F5-424C-81E3-766EC727F35C.png
D53FC4E3-1ED6-4809-9554-970FCF06C52B.png
142124BB-0FC8-4261-92E2-8359B68D6959.png
Det är ser ut som en 2531.80.00, original Bond-klocka liksom. Vet inte hur länge den producerades men dom allra äldsta brukar väl uppvisa en viss patina på index som man inte ser här. Ser polerad ut men det får man väl ta. Vi tycker som sagt att det är lite i överkant utan cert/box och okänt servicebehov men vi hänger nog inte riktigt med i priserna, dom går ju uppåt. Du får söka på ref'en och få en prisbild. Men personliga invändning är kanske mest poleringen?
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-2531-80-00.466/
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Kommer watch only och tidshållningen har jag ingen aning om. Vad är ett okej pris tycker du?
Precis som @Stefan S skriver så är priserna på väg norrut i rätt bra fart. Kollar man reviews på tuben etc som har ett par år på nacken, eller tråden om varför denna modell är så hatad, så snackas det om priser runt 10k.
Jag letade efter min från förra sommaren till i början av detta år.
Servade med box och papper låg då på 19-21. Utan box och papper men servade runt 17-18 och utan allt ner mot 16.
Möjligt att detta pris är ok, men liite i överkant kanske. Handlar ju även om vem som säljer den. Att köpa av en pålitlig säljare är ju även det värt lite.
Jag hittade de bästa priserna här på KS och Blocket. Internationellt är svårt med kronkursen, om du inte har en Tokyo-resa inbokad.
 
Topp