Snygg på Bondnatot. Borde man testa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg på Bondnatot. Borde man testa!
Du förlorade ju inte svennisen med den fulaste i klassen heller direktFörsta inlägget i denna tråd. Ruskigt nöjd
Var samme på min gamle så er nok helt normalt på nye smp länkenTja. En liten fundering angående länken på nya seamastern. Det verkar som att halvlänkarna är lite tightare än hellänkarna.
Blir liksom att gå tungt närmast spännet, se bild.
Testade med andra länkbitar för att se om det var något fel, men det verkar som att det är med flit. Någon annan som har denna länk som kan dubbelkolla?
Okej, stort tack för det. Då kan jag vara lugnVar samme på min gamle så er nok helt normalt på nye smp länken
Jag letade vintage Omega i guld men föll för Eterna istället. 5000 räcker långt där om det är något sådant man är ute efter.Trivs ruskigt bra med min SMP också. Den senaste tiden har jag dock börjat snegla på en dressare som komplement till den. Vad har ni, utöver er SMP d.v.s.?
Budget typ 5000-15000 kr.
Jag letade vintage Omega i guld men föll för Eterna istället. 5000 räcker långt där om det är något sådant man är ute efter.
Hade jag varit ute efter nyare och större hade det nog blivit en Junghans Max Bill. Avskalad design som känns riktigt modern idag även om den ritades för över femtio år sedan.
Liquidmetal i stålmodellerna och in med 8900-verket (borde ju få plats)Problemet är bara för Omega hur de ska göra nästa uppdatering.... De har ju nu det mesta intryckt i denna nya modell...
LM känns som en möjlighet. Tveksamt med 8900. De kör även 8800 i både AT och PO (de mindre modellerna) så är inte så givet att det skulle vara en uppgradering.Liquidmetal i stålmodellerna och in med 8900-verket (borde ju få plats)
Vet, det här är *min* åsikt om uppgradering då jag tycker bättre om 8900. Omega tar ju samma pris i modellserier som har både 8800 och 8900 och betraktar dom då som likvärdiga.LM känns som en möjlighet. Tveksamt med 8900. De kör även 8800 i både AT och PO (de mindre modellerna) så är inte så givet att det skulle vara en uppgradering.
...vilket jag håller med dig om är rätt skumt. 8900 borde ses som lite techigare med dubbla fjäderhus etc...Vet, det här är *min* åsikt om uppgradering då jag tycker bättre om 8900. Omega tar ju samma pris i modellserier som har både 8800 och 8900 och betraktar dom då som likvärdiga.
Fixa heliumventilen, gjöre den noen mm mindre og få den på en länk som smalner av.Problemet är bara för Omega hur de ska göra nästa uppdatering.... De har ju nu det mesta intryckt i denna nya modell...
Jag vill inte se en avsmalnande länk på en dykare. Smalnande länkar passar bättre på dressur. Tycker Submariners länk ser löjlig ut, men det kanske bara är jag.Fixa heliumventilen, gjöre den noen mm mindre og få den på en länk som smalner av.
Alla tycker vi olika inget fel i det...Smp imho hade sett bättre ut med avsmalnade länk. Ser lite ”klumpigt” ut annars...Jag vill inte se en avsmalnande länk på en dykare. Smalnande länkar passar bättre på dressur. Tycker Submariners länk ser löjlig ut, men det kanske bara är jag.
Detsutom skulle man då ändra hela originaldesignen på smpn. Den är så bra som den är.Jag vill inte se en avsmalnande länk på en dykare. Smalnande länkar passar bättre på dressur. Tycker Submariners länk ser löjlig ut, men det kanske bara är jag.
Jag förstår vad du menar, och tror absolut det hade funkat rätt bra på SMP med dess smäkra vridring och mjuka kronskydd. Bättre än subbens kantighet och löjligt breda bandhorn som får länken att se hämtad ut från morsans Fossil på 34mm.Alla tycker vi olika inget fel i det...Smp imho hade sett bättre ut med avsmalnade länk. Ser lite ”klumpigt” ut annars...