• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
9870D024-40F2-4223-AA45-85279F712550.jpeg
Snygg på Bondnatot. Borde man testa!

Vinterdäcken ska snart på, och nu har man blivit inlurad i det här med skovård oxå. Så här mycket har man ju inte gnuggat sedan muck! Känner kapten Erikssons brännande blick på tåspetsarna, pannan pärlar sig. PTSD. Jävla forum...
IMG_20190829_211917.jpg

Tja. En liten fundering angående länken på nya seamastern. Det verkar som att halvlänkarna är lite tightare än hellänkarna.
Blir liksom att gå tungt närmast spännet, se bild.
20190904_163507.jpg

Testade med andra länkbitar för att se om det var något fel, men det verkar som att det är med flit. Någon annan som har denna länk som kan dubbelkolla?

Äntligen får man vara med och hänga här! Min första Chrono Seamaster och måste säga att jag blev lite förvånad: vilken tyngd! Vilken byggkvalitet! Min f.d. Submariner framstår ju som rena leksaksklockan i jämförelse, med sin skramliga länk och betydligt lättare boett... Riktigt kul med denna! :)

IMG_20190904_200542_745.jpg

Tja. En liten fundering angående länken på nya seamastern. Det verkar som att halvlänkarna är lite tightare än hellänkarna.
Blir liksom att gå tungt närmast spännet, se bild.
20190904_163507.jpg

Testade med andra länkbitar för att se om det var något fel, men det verkar som att det är med flit. Någon annan som har denna länk som kan dubbelkolla?
Var samme på min gamle så er nok helt normalt på nye smp länken :)

Trivs ruskigt bra med min SMP också. Den senaste tiden har jag dock börjat snegla på en dressare som komplement till den. Vad har ni, utöver er SMP d.v.s.?
Budget typ 5000-15000 kr.

Trivs ruskigt bra med min SMP också. Den senaste tiden har jag dock börjat snegla på en dressare som komplement till den. Vad har ni, utöver er SMP d.v.s.?
Budget typ 5000-15000 kr.
Jag letade vintage Omega i guld men föll för Eterna istället. 5000 räcker långt där om det är något sådant man är ute efter.
Hade jag varit ute efter nyare och större hade det nog blivit en Junghans Max Bill. Avskalad design som känns riktigt modern idag även om den ritades för över femtio år sedan.

Problemet är bara för Omega hur de ska göra nästa uppdatering.... De har ju nu det mesta intryckt i denna nya modell...

Jag letade vintage Omega i guld men föll för Eterna istället. 5000 räcker långt där om det är något sådant man är ute efter.
Hade jag varit ute efter nyare och större hade det nog blivit en Junghans Max Bill. Avskalad design som känns riktigt modern idag även om den ritades för över femtio år sedan.

Tack för tipset, ska nog ge mig in i vintage-träsket hehe.

LM känns som en möjlighet. Tveksamt med 8900. De kör även 8800 i både AT och PO (de mindre modellerna) så är inte så givet att det skulle vara en uppgradering.
Vet, det här är *min* åsikt om uppgradering då jag tycker bättre om 8900. Omega tar ju samma pris i modellserier som har både 8800 och 8900 och betraktar dom då som likvärdiga.

Alla tycker vi olika inget fel i det...Smp imho hade sett bättre ut med avsmalnade länk. Ser lite ”klumpigt” ut annars...
Jag förstår vad du menar, och tror absolut det hade funkat rätt bra på SMP med dess smäkra vridring och mjuka kronskydd. Bättre än subbens kantighet och löjligt breda bandhorn som får länken att se hämtad ut från morsans Fossil på 34mm.
Dock vill jag att en toolwatch ska vara lite klumpig. Hellre gå mot PloProf än att få den att se än mindre Proffesional ut tycker jag, men rent försäljningsmässigt tror jag ett avsmalnande band hade varit rätt val.

Vad tror vi. Blir det en limited SMP på Milanese i nästa Bond, och hur står vi i frågan?
Aldrig kört mesch, så jag känner lite på det så man är redo inför hypen.
IMG_20190911_080303.jpg

Bilagor

• IMG_20190911_080303.jpg
    IMG_20190911_080303.jpg
    123.1 KB · Visningar: 1
Tillbaka
Topp