• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Såja :)
1E30D026-EE49-4251-A061-29E17168A8F5.jpeg
Nöjd med gummit? Får man till ok passform?

Nöjd med gummit? Får man till ok passform?
Jag har lyckats hamna precis mittemellan lägena så ett är lite för tight för mig och nästa lite för löst. Har provat att beställa det korta bandet i hopp att man hamnar annorlunda där. Klockan är annars fantastisk på gummit och det märks att gummit är genomtänkt. Bland annat den yttersta hållaren har en pigg som går ned i hålen på remmen så att den håller sig på plats. I mitt tycke är klockan mycket mycket bättre på gummi än länken, andra gången jag gillar en klocka på gummi, Panerai 682 var den första.

Senast ändrad:
Jag har lyckats hamna precis mittemellan lägena så ett är lite för tight för mig och nästa lite för löst. Har provat att beställa det korta bandet i hopp att man hamnar annorlunda där. Klockan är annars fantastisk på gummit och det märks att gummit är genomtänkt. Bland annat den yttersta hållaren har en pigg som går ned i hålen på remmen så att den håller sig på plats. I mitt tycke är klockan mycket mycket bättre på gummi än länken, andra gången jag gillar en klocka på gummi, Panerai 682 var den första.
Lutar åt SMP igen så kanske ska komplettera med gummit . Hur kortare är det korta?

Grattis till ett fint köp! Minns att vi diskuterade sedna varianten för några månader sedan. Jäkligt fin klocka.:)
Tackar! Jodå, men när jag skrev i din tråd hade jag ännu inte ägt någon. Hade en grå/blå i stål ett tag innan med både länk o gummi och det gav insikten att jag inte behövde ha någon länk vilket ledde till köpet av denna. Lite nyhetens behag väl fortfarande men jag tycker det är den bästa/finaste klocka jag någonsin köpt.
Sen kan man ju fundera på om ett dykarur skall vara så här blingigt (en toolwatch) och om den kommer att hänga med på stranden till sommaren.

Senast ändrad:
Tackar! Jodå, men när jag skrev i din tråd hade jag ännu inte ägt någon. Hade en grå(blå i stål ett tag innan med både länk o gummi och det gav insikten att jag inte behövde ha någon länk vilket ledde till köpet av denna. Lite nyhetens behag väl fortfarande men jag tycker det är den bästa/finaste klocka jag någonsin köpt.
Sen kan man ju fundera på om ett dykarur skall vara så här blingigt (en toolwatch) och om den kommer att hänga med på stranden till sommaren.

Jag håller helt med angående länken. Köpte min med både gummi och länk. Har länken ute till försäljning då den inte kommer användas.

Klart du ska ta med klockan till stranden. Guld gör sig bäst i solen! ;)

Slänger in en bild på skönheten.
0F67C9AB-D702-490B-945A-5D516B47042A.jpeg

Efter riktigt dåligt bemötande och hantering av Krons Ur har jag nu fått det kortare bandet. Det är märkbart kortare, totalt måste det vara minst en centimeter kortare och jag har tre extra hål till godo på smal handled så det här bandet skulle i princip kunna bäras av barn :D men fick en mycket bättre fit och slipper att stronken gick så långt upp så jag är mycket nöjd av strapen i sig.
0DA0D33A-765E-44D5-BA55-B60A023CC670.jpeg

Tillbaka
Topp