• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Nordlund

Omega
2-Faktor
IMG_0607.jpg


Här har ni min SMP från -96, galet nöjd. Alltid velat äga en Omega då farsgubben kört sin 2254 många år. Nu får vi tävla ;)

IMG_0294 copy.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Ni som provat/äger nya SMP på både gummi och länk, hur är er uppfattning av gummit? Jag tycker att klockan är klumpig på länken och tycker inte att det är snyggt att den inte är tapered öht. Lite sugen på att istället köpa den på gummi, men prisskillnaden är ju störigt liten. Å andra sidan skulle jag förmodligen ändå aldrig använda länken om gummit är bra, av ovan anledningar. Är den så pass bra på gummi att det är rimligt att köpa den länklös?
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Ni som provat/äger nya SMP på både gummi och länk, hur är er uppfattning av gummit? Jag tycker att klockan är klumpig på länken och tycker inte att det är snyggt att den inte är tapered öht. Lite sugen på att istället köpa den på gummi, men prisskillnaden är ju störigt liten. Å andra sidan skulle jag förmodligen ändå aldrig använda länken om gummit är bra, av ovan anledningar. Är den så pass bra på gummi att det är rimligt att köpa den länklös?

Jag tyckte gummit va kanonbra! Lite synd att det saknar viklås.

Hur mycket skiljer det mellan länk och gummi? Det kan inte vara många kronor
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag tyckte gummit va kanonbra! Lite synd att det saknar viklås.

Hur mycket skiljer det mellan länk och gummi? Det kan inte vara många kronor
Asbra att det inte är viklås enligt mig. Törnlås är gravt underskattat imo, blir alltid knöligt stort och otympligt med viklås, se bara typ Oris viklås till gummit som gör låset nästan lika tjockt som klockan. Vet inte, skiljer väl 1000-1500 kanske? Räknat man in kostnaden att köpa länk och lägga till gummi så drar det ju iväg ett antal tussar.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Asbra att det inte är viklås enligt mig. Törnlås är gravt underskattat imo, blir alltid knöligt stort och otympligt med viklås, se bara typ Oris viklås till gummit som gör låset nästan lika tjockt som klockan. Vet inte, skiljer väl 1000-1500 kanske? Räknat man in kostnaden att köpa länk och lägga till gummi så drar det ju iväg ett antal tussar.

Värt att tänka på är att gummit och framförallt låset har det varit sjuka väntetider på. Senast jag kollade med "min" AD så hade han ingen prognos på leveranstid
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Värt att tänka på är att gummit och framförallt låset har det varit sjuka väntetider på. Senast jag kollade med "min" AD så hade han ingen prognos på leveranstid
Exakt, det var därför jag sålde min SMP jag hade, eftersom det helt enkelt inte gick att få tag i låset.

Förresten, om det är någon som sitter på en SMP och vill bli av med denna så hit me up! ;) (köpannons ute)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Asbra att det inte är viklås enligt mig. Törnlås är gravt underskattat imo, blir alltid knöligt stort och otympligt med viklås, se bara typ Oris viklås till gummit som gör låset nästan lika tjockt som klockan. Vet inte, skiljer väl 1000-1500 kanske? Räknat man in kostnaden att köpa länk och lägga till gummi så drar det ju iväg ett antal tussar.
Bara att slå upp resp listpriser.... det har jag nu gjort och det skiljer 3400:- . Skillnaden har ökat med prishöjningarna under året. Då jag har ägt både gummi och länk och har samma åsikt som du om länken... JA! gummit skall man helt enkelt bara ha och länken kan man vara utan. Faktum är att det är precis vad jag har gjort, jag har sålt min stål med länk/gummi och köpt en tvåton svart/Sedna på enbart gummi. Tvåton på länk finns ju inte på kartan att köpa, här är det faktor 10. Samma klocka listar 34K :woot: mer på länk än på gummi. Nu är det väl ofta så att AD ger deal så man får både länk och gummi när man köper nytt men vad hjälper det om det tar ett halvår innan gummit/spännet kommer.
 

RYN

Omega
När jag köpte min SMP förra veckan valde jag att köpa med både länk och gummi. Jag tycker det är kul att kunna variera lite, typ två till priset av en.
Nu misstänker jag att det blir gummit som kommer att användas mest. Länken känns lite vass och låset blir väldigt långt i och med microjusteringen plus att jag har smala handleder.
Gummit är riktigt skönt och kombination svartvit klocka med svart rem är grym.
 
Topp