• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Med Speedy blir det ju alltid repeat till samma men med SMP så finns det ju ett gäng olika utgåvor. Hade i flera år en GMT 2234.50 men sålde och köpte en 2254.50. Nya SMP köpte jag först en grå/blå men sålde och köpte en tvåton svart/Sedna. Någon gång borde man äga den ”riktiga” mellanchef/Bond-klockan 2531.80.
Och mellanchef ✌️
15777916113408937770575812095388.jpg

Hej. Är tidigare ägare till en smpc men är sugen på att komma tillbaka:D. Gillar tvåton klockorna men inte länken. Tänker köpa på gummi och sedan försöka hitta en bra after marker länk. Någon som köpt eller har tips på oyster eller kanske jubilee länk som passar och håller hög kvalitet. Har ni några bilder tar jag gärna emot dem också.
Fint med ett forum som är fullt av kunskap och nörderi!

Hej. Är tidigare ägare till en smpc men är sugen på att komma tillbaka:D. Gillar tvåton klockorna men inte länken. Tänker köpa på gummi och sedan försöka hitta en bra after marker länk. Någon som köpt eller har tips på oyster eller kanske jubilee länk som passar och håller hög kvalitet. Har ni några bilder tar jag gärna emot dem också.

Well, AT-länk ser uppenbarligen sjukt bra ut om du kikar lite högre upp på sidan ;)

Kolla Strapcode. Vet dock inte om det finns någon som passar.

Om någon har en över och vill sälja en SMP så kan ni ju gärna skicka ett PM till mig! Enda kravet är 41 mm:)

Har en ny SMP och en äldre och jag tycker den nyas armband är lite väl skarpt kring spännet. Huden blir irriterad efter en tids användning. Metallarmband skall tilläggas.
Är det någon som upplevt samma sak?

Jag tycker den är helt OK, men jag hade valt den sist. Jag har själv svart tavla. Tycker den vita tavlan är väldigt snygg tillsammans med det svarta gummibandet.
Okej, jag tycker nog istället om den svarta minst. Men smaken är ju som baken;) Dock gör den svarta sig bättre på gummi, så helt rätt av dig där!!

Vad tycker ni om SMP med grey dial? Hiss eller diss på den?:) ...[/ATTACH]
Hiss! Hade den 3-4 månader. Gillade den skarp på det blåa gummit men kändes väl lite blek på länk. Blir en annan upplevelse än vanlig blå/svart då det blir inverterat s a s med mörka visare mot ljus tavla. Det händer lite mer i denna tavla än vad som är vanligt i ljusa tavlor tycker jag också. I alla fall, vill man köra blått gummi tycker jag den blir bättre än den vanliga blå då man får lite kontrast med silvergrå tavla mot allt det andra blåa (bezel och band).

Hiss! Hade den 3-4 månader. Gillade den skarp på det blåa gummit men kändes väl lite blek på länk. Blir en annan upplevelse än vanlig blå/svart då det blir inverterat s a s med mörka visare mot ljus tavla. Det händer lite mer i denna tavla än vad som är vanligt i ljusa tavlor tycker jag också. I alla fall, vill man köra blått gummi tycker jag den blir bättre än den vanliga blå då man får lite kontrast med silvergrå tavla mot allt det andra blåa (bezel och band).
Kul att höra! Är så sugen då de går att få tag på nya ”riktigt billigt”! Gillar faktiskt när den även är på stål, även om gummit framhäver urtavlan på ett annat sätt:)

Då behöver jag lite hjälp från er kunniga KS:are igen:) Har fått napp på en SMP 212.30.36.20.03.001 fullset från 2016 i fint skick för 23.000 kr. Låter det som en vettig deal?

Tillbaka
Topp