Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!
Testar med gummi.
Ser riktigt bra ut! Omega-gummi?
Testar med gummi.
Det är ett gummi från Zealande, riktigt nöjd.Ser riktigt bra ut! Omega-gummi?
-Rolex?Bond...James Bond
Undrar hur mycket Omega betalade för att få med den repliken?-Rolex?
-Omega.
Beautiful.
Det var den scenen (tågscenen när Bond träffar Vesper) som fick mig att få upp ögonen för Omega och fina klockor över huvud taget. Då 13 år gammal.
Hur mycket det än var så tror jag nog att det var en vinstaffär. Det kanske finns någon statistik på det?Undrar hur mycket Omega betalade för att få med den repliken?
Känns som sagt som att de har dragit iväg lite i pris på senare tid. Det kanske har att göra med Omegas rätt saftiga prishöjningar och att folk därför söker sig till billigare alternativ? Jag var sugen på en för något år eller två sedan och har för mig att de då låg på typ 13k, idag verkar det vara svårt att hitta något under 17-18k.Ja, jag skulle anse att det var ett ganska schysst pris!
Statistik och statistik men eftersom de fortsätter att vara sponsor år efter år kan vi nog ganska säkert anta att det är en plusaffär.Hur mycket det än var så tror jag nog att det var en vinstaffär. Det kanske finns någon statistik på det?
Bilder och intryck blir det absolut. Funderar till och med på ett inlägg i paketöppningstråden.Känns som sagt som att de har dragit iväg lite i pris på senare tid. Det kanske har att göra med Omegas rätt saftiga prishöjningar och att folk därför söker sig till billigare alternativ? Jag var sugen på en för något år eller två sedan och har för mig att de då låg på typ 13k, idag verkar det vara svårt att hitta något under 17-18k.
Den såg fin ut och jag var själv intresserad men fick kalla fötter när Ronny (som är ökänd för att trissa upp priser på Tradera) gav sig in i budgivningen och säljaren verkade dessutom bara ha ett par referenser sedan tidigare varav den senaste var flera år gammal.
Posta gärna bilder och intryck kring skick osv. när den dyker upp @Skarrsjo.
Ronny från Kil, även känd som Frykenklockor/frykenbilar. En bilhandlare som ägnat sig åt lite tveksamma aktiviteter och det finns ett par trådar om honom här i forumet där han bl.a. var helt öppen med att han tyckte att det var OK att vänner och familj trissade upp priserna på hans auktioner men när de vann var det plötsligt inte aktuellt med någon affär...Bilder och intryck blir det absolut. Funderar till och med på ett inlägg i paketöppningstråden.
Och Ronny?
Hahah, förståeligt att bli lite skeptisk då. Klarat mig utan konto på tradera fram till nu, men hade lite frågor till säljaren. Ville ha lite nya bilder framföralltRonny från Kil, även känd som Frykenklockor/frykenbilar. En bilhandlare som ägnat sig åt lite tveksamma aktiviteter och det finns ett par trådar om honom här i forumet där han bl.a. var helt öppen med att han tyckte att det var OK att vänner och familj trissade upp priserna på hans auktioner men när de vann var det plötsligt inte aktuellt med någon affär...
Det kanske inte finns någon koppling alls förutom att de båda bor i Karlstad/Kil men jag fick lite dåliga vibbar av att han var inne och bjöd över 15k för en Omega quartz och så var det plötsligt någon nyregistrerad medlem som också gav sig i budgivningen vilket i kombination med hans historik av att trissa upp priser kändes lite skumt men det var ju tydligen en fellow KSare.
Statistik och statistik men eftersom de fortsätter att vara sponsor år efter år kan vi nog ganska säkert anta att det är en plusaffär.
Klockornas Volvo ?Ja, det ligger nog något i det du säger. Hittade detta i en stilbok jag äger, man har helt klart lyckats i sin marknadsföring när en klocka får epitetet ”James Bonds accessoar #1”
Reagerade på det också, du hann först.Klockornas Volvo ?
Omega - Klockornas Opel.
Omega själva för 5.5 tycker jag inte är allt för farliga
Någon som har tips på var man ska vända sig för en prisvärd service på denna klassiker?
Omega själva för 5.5 tycker jag inte är allt för farliga
A match made in heavenGudarna skapade Opel för att någon skulle vara sämre än Ford
A match made in heaven
Jag bjöd 15 för att jag har köpare på 18-20 för en i bra skick ..Så ligger det till...Ronny från Kil, även känd som Frykenklockor/frykenbilar. En bilhandlare som ägnat sig åt lite tveksamma aktiviteter och det finns ett par trådar om honom här i forumet där han bl.a. var helt öppen med att han tyckte att det var OK att vänner och familj trissade upp priserna på hans auktioner men när de vann var det plötsligt inte aktuellt med någon affär...
Det kanske inte finns någon koppling alls förutom att de båda bor i Karlstad/Kil men jag fick lite dåliga vibbar av att han var inne och bjöd över 15k för en Omega quartz och så var det plötsligt någon nyregistrerad medlem som också gav sig i budgivningen vilket i kombination med hans historik av att trissa upp priser kändes lite skumt men det var ju tydligen en fellow KSare.
Ja, det skulle jag säga att den gör, eventuellt lite blekt men annars kan jag nog inte påpeka någotVärldens sämsta bild tyvärr... Ser bezeln ok ut?
Bra! Får hoppas man kommer till affär, behöver en schleten strandbeaterJa, det skulle jag säga att den gör, eventuellt lite blekt men annars kan jag nog inte påpeka något