• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag trillade också dit tillslut, sjukt nöjd med denna alltså :)
Funderar på ett blått gummi till den, finns det något ni rekommenderar?
received_2641238249307295.jpeg
Kan starkt rekommendera ett från Zealande, riktigt bra kvalite och flera på forumet som är nöjda!
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Hahah, ja jag bär ofta min på gummi från zealande. Diggar utseendet och är så sjuuuukt skönt!
20200107111753_AE184706.jpg
Riktigt snygg kombo! Vilken ref är det? Ber om ursäkt om det avhandlats i tråden redan!

Till er alla:
Funderar på att köpa min första SMP och försöker bestämma mig för vilken modell. Tänker ha den som fritidsklocka som hänger med på träningstillfällen och liknande äventyr på helger, semestrar och kvällar. De modeller jag står och funderar över är den senaste modellen, den tidigare SMPC Pre-2018 och kvartsmodellen.. Några förslag för att hjälpa mig i mitt velande?:)
 
Senast ändrad:

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt snygg kombo! Vilken ref är det? Ber om ursäkt om det avhandlats i tråden redan!

Till er alla:
Funderar på att köpa min första SMP och försöker bestämma mig för vilken modell. Tänker ha den som fritidsklocka som hänger med på träningstillfällen och liknande äventyr på helger, semestrar och kvällar. De modeller jag står och funderar över är den senaste modellen, den tidigare SMPC Pre-2018 och kvartsmodellen.. Några förslag för att hjälpa mig i mitt velande?:)
Tackar! Referensen är 2220.80.00, sista modellen innan de bytte till keramsik och den har ändå Co-Axial verk! Best of both worlds! :)
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
Kul att få posta i denna tråden för första gången på riktigt, köpte mig en härlig SMPc idag.
Nu ska jag bara justera länken så att den passar min handled. Upptäckte att det inte var så smidigt då Omega använder loctite på skruvarna. Får väl bli ett besök hos den lokala AD:n om ingen här har något bra tips på hur man får loss skruvarna. :)
Bild på klockan nedanför.
Snapseed(1).jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Kul att få posta i denna tråden för första gången på riktigt, köpte mig en härlig SMPc idag.
Nu ska jag bara justera länken så att den passar min handled. Upptäckte att det inte var så smidigt då Omega använder loctite på skruvarna. Får väl bli ett besök hos den lokala AD:n om ingen här har något bra tips på hur man får loss skruvarna. :)
Bild på klockan nedanför.
Snapseed(1).jpg
Skruvarna behöver värmas ganska rejält så släpper dom. ”Rätt” mejsel viktig, gå ner helt i spåret utan att glappa.
 

GöranH

Omega
Skruvarna behöver värmas ganska rejält så släpper dom. ”Rätt” mejsel viktig, gå ner helt i spåret utan att glappa.

Märkligt det där med skruvarna. Jag hade en hel del ångest över dem inför att jag fick min PO 39.5 i veckan.
Sprillans ny av 2020 års modell. Jag tog fram skruvmejseln och det gick alldeles utmärkt att skruva ur dem.
Hade jag tur eller kan de ha ändrat något och reducerat mängden loctite?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Märkligt det där med skruvarna. Jag hade en hel del ångest över dem inför att jag fick min PO 39.5 i veckan.
Sprillans ny av 2020 års modell. Jag tog fram skruvmejseln och det gick alldeles utmärkt att skruva ur dem.
Hade jag tur eller kan de ha ändrat något och reducerat mängden loctite?
Med en mejsel i rätt storlek (som kommer ner i gängan bra) och sv hög kvalitet (starkt stål) går det bra. Den första jag försökte med böjde sig nämligen, men sen gick det bättre, med en ”finare” mejsel. Detta var innan jag visste att de var limmade. Skulle kanske ha värmt skruvarna innan.
 
Topp