Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske blir så att jag säljer min om du eventuellt är intresseradEfter att initialt ha känt ånger över att inte ha köpt en SMP wave dial pre-2011 (ny), känner jag nu hur mycket jag verkligen tycker om SMPc. Även om den inte är perfekt.
Aftonbild intill nattlampa.
Det är en riktigt tacksam klocka att fota och det är först vid makrofotografering som man lägger märke till alla detaljer. Jag hade ingen aning om att även vågorna hade mönster i sig förrän jag såg denna bild postas i en facebookgrupp nyligen:
Aa det är galet vilken finish det är på allt. Den bilden jag tog är inte ens en macro. Ska försöka ta nån riktig macro senDet är en riktigt tacksam klocka att fota och det är först vid makrofotografering som man lägger märke till alla detaljer. Jag hade ingen aning om att även vågorna hade mönster i sig förrän jag såg denna bild postas i en facebookgrupp nyligen:
Snyggt! Zealande?
Nytt gummi =)
Jävligt schysst! Blev lite sugen på ett vitt till sommaren.
Nytt gummi =)
Den blå kan verkligen se svart ut i ett visst ljus, riktigt fin! Bästa SMPn enligt migCan’t stop loving my SMP-c (blue)!
Om du vill vara 100% säker så är självfallet AD det bästa alternativet med tanke på alla otroliga kopior. Självfallet finns det billigare vägar, ex här på forumet men då ska man veta vad man köper.Hej alla SMP fantaster,
Fick länken hit genom en annan tråd och ställer samma frågor till er.
Lite osäker om det är rätt tråd
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Har sett sidor som Chromo24,Uret.se, Mywatch och några till.
Hur väljer ni att försäkra era klockor, separata försäkringar?
Det finns säkert mycket annat som jag inte vet men behöver tänka på.
Tack på förhand för alla tips och råd.
Beroende på försäkringsbolag så behöver du inte ha en separat försäkring för den klockan. I t.ex. Länsförsäkringars hemförsäkring täcks upp till 50 kkr (eller om det möjligtvis t.o.m. blivit 100 kkr nu mer).Hej alla SMP fantaster,
Fick länken hit genom en annan tråd och ställer samma frågor till er.
Lite osäker om det är rätt tråd
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Har sett sidor som Chromo24,Uret.se, Mywatch och några till.
Hur väljer ni att försäkra era klockor, separata försäkringar?
Det finns säkert mycket annat som jag inte vet men behöver tänka på.
Tack på förhand för alla tips och råd.
Har också Länsförsäkringar. Ringer idag för att få info.Beroende på försäkringsbolag så behöver du inte ha en separat försäkring för den klockan. I t.ex. Länsförsäkringars hemförsäkring täcks upp till 50 kkr (eller om det möjligtvis t.o.m. blivit 100 kkr nu mer).