• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kan inte sluta kolla på denna klocka!!! Den har till och med fått mig att bli OWG, åtminstone för stunden:D
DCFEC047-3B69-495F-ABA2-DBF8BDDC3FE4.jpeg
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Det är en riktigt tacksam klocka att fota och det är först vid makrofotografering som man lägger märke till alla detaljer. Jag hade ingen aning om att även vågorna hade mönster i sig förrän jag såg denna bild postas i en facebookgrupp nyligen:

FB_IMG_1582027214783.jpg
Aa det är galet vilken finish det är på allt. Den bilden jag tog är inte ens en macro. Ska försöka ta nån riktig macro sen :)
 
  • Like
Reactions: HSK

Finnemang

Breitling
Min första ”riktiga” klocka som jag skaffade efter min första ”riktiga” lön när jag fått mitt första ”riktiga” jobb. Tror det var 2015. Passar såväl när jag snorklar som när man ligger på soffan i mjukisbyxor.
 

Bilagor

  • FFD634ED-E02C-49D5-9F5A-EDDB2F97D1A6.jpeg
    FFD634ED-E02C-49D5-9F5A-EDDB2F97D1A6.jpeg
    817.7 KB · Visningar: 5

Keppe

Omega
2-Faktor
Hookad på :omega:sedan Pierce tog in 2541.80 i James Bond serien 1995 (Goldeneye)... ;)
Är väll lika som när man "väljer" sitt favoritlag i hockey eller fotboll osv...
Jag var i helt rätt ålder då (1995). 13 år gammal, James Bond var jävligt cool och han bar Omega!
Sedan dess har det vandrat några genom samlingen.
210.30.42.20.01.001 står näst på tur att köpas.
För närvarande sitter nedan på handleden.
2.jpg
 

hagalund24

Breitling
Hej alla SMP fantaster,
Fick länken hit genom en annan tråd och ställer samma frågor till er.
Lite osäker om det är rätt tråd
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Har sett sidor som Chromo24,Uret.se, Mywatch och några till.
Hur väljer ni att försäkra era klockor, separata försäkringar?
Det finns säkert mycket annat som jag inte vet men behöver tänka på.
Tack på förhand för alla tips och råd.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej alla SMP fantaster,
Fick länken hit genom en annan tråd och ställer samma frågor till er.
Lite osäker om det är rätt tråd
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Har sett sidor som Chromo24,Uret.se, Mywatch och några till.
Hur väljer ni att försäkra era klockor, separata försäkringar?
Det finns säkert mycket annat som jag inte vet men behöver tänka på.
Tack på förhand för alla tips och råd.
Om du vill vara 100% säker så är självfallet AD det bästa alternativet med tanke på alla otroliga kopior. Självfallet finns det billigare vägar, ex här på forumet men då ska man veta vad man köper.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hej alla SMP fantaster,
Fick länken hit genom en annan tråd och ställer samma frågor till er.
Lite osäker om det är rätt tråd
Är nybörjare och mina kunskaper om klockor är mycket bristfälliga. Har sett en klocka som jag tycker är mycket snygg(Seamaster diver 300m omega co‑axial master chronometer 42 mm) och som jag gärna skulle vilja äga. Jag skulle vara tacksam att få tips och råd från forumet.
Skall man välja för köpet en AD eller finns det andra säkra vägar som är billigare?
Har sett sidor som Chromo24,Uret.se, Mywatch och några till.
Hur väljer ni att försäkra era klockor, separata försäkringar?
Det finns säkert mycket annat som jag inte vet men behöver tänka på.
Tack på förhand för alla tips och råd.
Beroende på försäkringsbolag så behöver du inte ha en separat försäkring för den klockan. I t.ex. Länsförsäkringars hemförsäkring täcks upp till 50 kkr (eller om det möjligtvis t.o.m. blivit 100 kkr nu mer).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har separat försäkring på en klocka. Mervärdet är att den är fullvärdesförsäkrad utan åldersavdrag och utan självrisk. Rätt värt på en dyrare klocka, kan jag tycka.
 
Topp