Jag sålde tyvärr min SMP men kommer nog köpa en igen inom kort! Tyckte det var en rätt trevlig duo
Kunde inte hålla mig längre....
Beställde en ny hos AD precis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag sålde tyvärr min SMP men kommer nog köpa en igen inom kort! Tyckte det var en rätt trevlig duo
Kunde inte hålla mig längre....
Beställde en ny hos AD precis
Det är sant, prisskillnaden är påtaglig. Å andra sidan håller Sub alltid sitt värde sjukt bra så frågan är vad som blir dyrast i längden.SMP en storlek större så det får man prova. Kvalitetskänslan i SMP är väl så bra, urverksmässig kanske t o m bättre? Rolex vinner vad gäller länkar. Med tanke på att jag fått två SMP av senaste generation varav en med guld i, för samma pengar som en beg standardmässig SubC utan datum (114060) så tycker jag att jag fått väldigt mycket bang for buck. I Rolex betalar man för prestige, speciellt i andra hand men visst är det en jäkla bra klocka. Medger att SubC sammantaget är en bättre klocka men 85-90’ för en bättre beg nodate... tja, riktigt så roliga är dom inte.
Kvalitetsmässigt spelar SMP lätt i samma liga enligt mig!
Skön tyngd och bärs riktigt bra på länken (trots att jag tyckte den var ganska ful innan när jag bara sett den på bild så blev jag positivt överraskad när jag fick hem den! Både snyggare och bekvämare än förväntat.)
2mm större vilket syns när man har dem bredvid varandra men märks inte så stor skillnad väl på armen.
Glidelock-funktionen är imo bättre på smp än sub’en
Det ”tråkiga” är väl att länken på smp inte smalnar av, HE-ventilen kunde varit lite mindre samt att bezeln är mer svårmanövrerad på SMP..
Man får ju väga in att SMP är en rätt mycket billigare klocka,samt går att plocka ut hos AD utan konstigheter.
Är dessutom inte helt ovanligt att kunna få rabatt, vilket gör att SMPn är ju en klar vinnare om man ser till hur mycket klocka man får för pengarna
Men visst, en Rolex är ju ändå en Rolex med allt vad det innebär!
Japp!Snyggt! Svart igen?
Har du pengarna och det är en Rolex du vill ha så bör du inte kompromissa och köpa en ”nästanklocka” det blir precis som du säger oftast dyrare i längden..Det är sant, prisskillnaden är påtaglig. Å andra sidan håller Sub alltid sitt värde sjukt bra så frågan är vad som blir dyrast i längden.
Bor utomlands där det är lite striktare regler än i Sverige och är lite krasslig just nu så det är inget vidare populärt att bege sig ut här just nu..
Fantastisk kombo! Det låter väldigt lovande, tyckte också den var relativt ful när den kom ut men värmer upp för den mer och mer. Tack för att du delar med dig!
Ole dole doff
Fick hem den vita först idag så lite svårt att sia om än. Den svarta är ju klart mer neutral/mångsidig, men den vita känns som ett grymt komplement. Får återkomma med facit efter ett par månaderNice! Vilken är favoriten eller är det jämt skägg?
Blev ett Zealande till slut. Använde 1.5 mm bandstift. Då var det lätt att montera, men frågan är om stiften kanske är lite väl klena. Blev snyggt i alla fall.Har hatt både RubberB og Everest til sub og begge er riktigt bra. Helt olika formar på banden og vil si det er mer en smaksak om man gillar Everest eller RubberB pga det. Zealande er mer likt RubberB, men litt tynnere og mjukare så sitter veldig bra på handen.
Helt klart på nivå med både RubberB og Everest i både kvalitet og känsla.
Eneste jeg kan kritisere Zealande for er at det var sjukt svårt å montere på min Smp. Måtte böja stiften for at det skulle passe.
Ah, äntligen en till med två SMP. Har inte riktigt vågat posta det här i tron att jag anses helt knäpp. Ursäkta också att jag inte orkat ställa dom.Ole dole doff
Ser kanon ut! Har själv ett rött och ett svart jag ska prova någon dag
Blev ett Zealande till slut. Använde 1.5 mm bandstift. Då var det lätt att montera, men frågan är om stiften kanske är lite väl klena. Blev snyggt i alla fall.
Tack! Jag gillar i grunden länken, trots 90-talsvibbarna, eftersom den passar så väl med klockan och gör den komplett. Men den är ju hyfsat tung. På gummi glömmer jag att jag har klockan på mig överhuvudtaget.Ser kanon ut! Har själv ett rött och ett svart jag ska prova någon dag
Gillar också länken men ska ändå bli kul att se hur det känns utanTack! Jag gillar i grunden länken, trots 90-talsvibbarna, eftersom den passar så väl med klockan och gör den komplett. Men den är ju hyfsat tung. På gummi glömmer jag att jag har klockan på mig överhuvudtaget.
Ja... lite märklig känsla. Identisk upplevelse om man blundar och båda på gummi men helt olika visuell upplevelse. Kan kommentera att jag inte får en SubC 114060 från -19 för vad jag gett för detta ihop och jag tycker det här är betydligt roligare.@Stefan S Har man möjlighet att skaffa två SMP men inte gör det, så är det knäppare i min mening
Nice!! Guldbezeln är riktigt, riktigt grym.Ah, äntligen en till med två SMP. Har inte riktigt vågat posta det här i tron att jag anses helt knäpp. Ursäkta också att jag inte orkat ställa dom.
Ja, dom skiljer sig mer. Det är som om du skulle köpt en blåtavlad på länk. Finns ju dom med Hulk och svart SubC också. SMP är också en klocka på en lite högre nivå än BB58, det kan du skriva där medNice!! Guldbezeln är riktigt, riktigt grym.
Kan de i Tudor-tråden ha två st BB58 kan vi såklart ha två SMP. SMP skiljer ju sig dessutom mer än BB58, så det så. Även om jag förmodligen inte vågar skriva det där...
Sedan är väl vi klocknördar alla mer eller mindre knäppa?
SMP är på högre nivå än BB58, det är sen gammalt.Ja, dom skiljer sig mer. Det är som om du skulle köpt en blåtavlad på länk. Finns ju dom med Hulk och svart SubC också. SMP är också en klocka på en lite högre nivå än BB58, det kan du skriva där med
Du kan ju sätta länken på den vita som jag antar saknar den. Stållänk på tvåton... nja...
Grattis! Ja, jag kan posta en bild när länken är avtagen, lagt mot boetten utan att ta av gummit om ni förstår vad jag menar. Så ni kan tycka till om det. Tvåtonarn är lite av en safequeen så vill inte joxa av och på band i onödan.Hämtade upp denna idag! Känns bra att vara med SMP igen
@Stefan S hade jag varit som du hade jag lätt provat länken på tvåtonaren! Tror det kan bli rätt bra ändå
Jag tycker där är så lite guld i TT-länken att skillnaden blir ändå minimal. (TTlänken är med andra ord sjukt överprisad imo)
Tack!Grattis! Ja, jag kan posta en bild när länken är avtagen, lagt mot boetten utan att ta av gummit om ni förstår vad jag menar. Så ni kan tycka till om det. Tvåtonarn är lite av en safequeen så vill inte joxa av och på band i onödan.
Slänger på gummi på stålis så här är en bild på stållänken intill tvåton. Jag säger nja... sätter jag på det så åker det nog av ganska raskt.Grattis! Ja, jag kan posta en bild när länken är avtagen, lagt mot boetten utan att ta av gummit om ni förstår vad jag menar. Så ni kan tycka till om det. Tvåtonarn är lite av en safequeen så vill inte joxa av och på band i onödan.
Håller helt med dig, den ser ut att göra sig bäst på gummiSlänger på gummi på stålis så här är en bild på stållänken intill tvåton. Jag säger nja... sätter jag på det så åker det nog av ganska raskt.
Jag instämmer också med ett "nja". Den är ju en riktig fullträff på gummi så varför ändra på ett vinnande koncept Kul med tvåton för övrigt! Var och klämde på en likadan i veckan, väldigt fin klocka!Slänger på gummi på stålis så här är en bild på stållänken intill tvåton. Jag säger nja... sätter jag på det så åker det nog av ganska raskt.
Instämmer med ett rungande(?) "Nja". Det ser sådär ut medan gummit passar ypperligt.Slänger på gummi på stålis så här är en bild på stållänken intill tvåton. Jag säger nja... sätter jag på det så åker det nog av ganska raskt.
Lite ovant att klockan är TT men inte länken. Blir lite som OMEGA Seamaster America's Cup.Slänger på gummi på stålis så här är en bild på stållänken intill tvåton. Jag säger nja... sätter jag på det så åker det nog av ganska raskt.
Håller helt med dig, den ser ut att göra sig bäst på gummi
Jag instämmer också med ett "nja". Den är ju en riktig fullträff på gummi så varför ändra på ett vinnande koncept Kul med tvåton för övrigt! Var och klämde på en likadan i veckan, väldigt fin klocka!
Ja, vi anser det utrett och det åker aldrig på. Frugan kommenterade att det ser ut som ”hade inte råd med guld i länken också”... vilket är lite sanningen. Kanske skall chocka KS med blått gummi på denna någongång Tack för kommentarer.Instämmer med ett rungande(?) "Nja". Det ser sådär ut medan gummit passar ypperligt.
Klockren kommentar av henne, och kan inte mer än att hålla medJa, vi anser det utrett och det åker aldrig på. Frugan kommenterade att det ser ut som ”hade inte råd med guld i länken också”... vilket är lite sanningen. Kanske skall chocka KS med blått gummi på denna någongång Tack för kommentarer.