• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Ole dole doff.... Nu också med doff :)
För SMP Chrono räknas väl? Samtliga skall iaf få handledstid idag. Det är ju fredag trots allt :)
F3EAFDA0-5192-42BE-B593-4530728C9923.jpeg

Jag behöver hjälp att knuffas i rätt riktning :)! Jag ägde tidigare en svart SMP av den nya modellen, sen flippade jag den utan att riktigt veta varför! Men nu är suget tillbaka efter en ny, av den vita modellen.... Men det fattas några riktigt bra bilder på SMP med vit urtavla för att knuffa mig över kanten :). Så gott folk posta lite bilder och hjälp mig.
:)

Jag behöver hjälp att knuffas i rätt riktning :)! Jag ägde tidigare en svart SMP av den nya modellen, sen flippade jag den utan att riktigt veta varför! Men nu är suget tillbaka efter en ny, av den vita modellen.... Men det fattas några riktigt bra bilder på SMP med vit urtavla för att knuffa mig över kanten :). Så gott folk posta lite bilder och hjälp mig.

Bilder i all ära men det bästa är att besöka en AD där man kan prova och uppleva dom olika utgåvorna IRL.

Jag har både en vit och en svart som tidigare framgått här i tråden. Håller med andra om att titta, klämma och känna hos AD. Jag har iofs bara haft min vita mindre än en vecka, men de är verkligen väldigt olika. Den svarta ”poppar” mer med polerade visare och index samt att tavlan reflekterar mer och vågorna syns tydligt. Den vita är stramare och mer nedtonad med sina mörka visare och index samt att tavlan inte känns riktigt lika levande med mindre synliga vågor.
Innan trodde jag nog att den vita skulle kännas mer ”dressig” (om termen ens funkar på en dykare) än den svarta, men det är nog tvärtom den svarta med mer ”pop” som är det.
Jaja, mycket svammel kanske? Riktigt cool klocka iaf. Där kontrasten mellan svart och vitt är på topp. Jag tycker absolut den passar i min samling. Om den passar i din vet bara du.
Och så lite bilder, tveksamt om de knuffar någon över en kant dock. Fotograf är jag inte....
9F51AE42-9280-4FA9-8162-9AC9152B3BF2.jpeg

A2B9E189-9D87-4CDC-B840-E39678F34593.jpeg

78B169B4-DD21-4A6E-8C6A-FE578973FB1A.jpeg

DA679B11-689F-451C-8110-30FAED0B575E.jpeg

Jag har både en vit och en svart som tidigare framgått här i tråden. Håller med andra om att titta, klämma och känna hos AD. Jag har iofs bara haft min vita mindre än en vecka, men de är verkligen väldigt olika. Den svarta ”poppar” mer med polerade visare och index samt att tavlan reflekterar mer och vågorna syns tydligt. Den vita är stramare och mer nedtonad med sina mörka visare och index samt att tavlan inte känns riktigt lika levande med mindre synliga vågor.
Innan trodde jag nog att den vita skulle kännas mer ”dressig” (om termen ens funkar på en dykare) än den svarta, men det är nog tvärtom den svarta med mer ”pop” som är det.
Jaja, mycket svammel kanske? Riktigt cool klocka iaf. Där kontrasten mellan svart och vitt är på topp. Jag tycker absolut den passar i min samling. Om den passar i din vet bara du.
Och så lite bilder, tveksamt om de knuffar någon över en kant dock. Fotograf är jag inte....
9F51AE42-9280-4FA9-8162-9AC9152B3BF2.jpeg

A2B9E189-9D87-4CDC-B840-E39678F34593.jpeg

78B169B4-DD21-4A6E-8C6A-FE578973FB1A.jpeg

DA679B11-689F-451C-8110-30FAED0B575E.jpeg
Tackar för bra svar och bra bilder :), jag gillar att den röda texten kommer fram mer på den vita tavlan, tycker det är en trevlig detalj! Tror den vita kan bli riktigt bra med ett mörkt skin armband. Håller med om att tavlan är mer levande på den svarta, på den vita kommer inte vågorna fram på samma sätt!

Senast ändrad:
Då var man tillbaka med SMP, blev en vit 😀. Tavlan kommer göra sig riktigt bra till nästa sommar när armarna har fått sig lite färg.
Tips på bra länk?
Vill inte ha original stål, har kollat runt lite på nätet men hittar ingen med curved ends som passar Omega!
IMG_20201014_144500.jpg
IMG_20201014_145026.jpg

Då var man tillbaka med SMP, blev en vit 😀. Tavlan kommer göra sig riktigt bra till nästa sommar när armarna har fått sig lite färg.
Tips på bra länk?
Vill inte ha original stål, har kollat runt lite på nätet men hittar ingen med curved ends som passar Omega!
IMG_20201014_144500.jpg
IMG_20201014_145026.jpg
Bra där! Länk? Tja, vet inte men även om annat skulle gå att få på så är min åsikt att ogillar man länken till SMP skall man hålla sig till gummit eller ha köpt en annan klocka.

Tillbaka
Topp