Robbanc76
Silver
Du har väl ändå ett nato du kan slänga på =)Ingen som har några länkbitar liggandes?
Har ni kanske några förslag på vart man enklast kan hitta begagnade länkbitar?
Kliar ju i fingrarna när jag inte kan använda min nya klocka!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har väl ändå ett nato du kan slänga på =)Ingen som har några länkbitar liggandes?
Har ni kanske några förslag på vart man enklast kan hitta begagnade länkbitar?
Kliar ju i fingrarna när jag inte kan använda min nya klocka!!
Lumen på min är fullt läsbar när jag vaknar på morgonen och om det är mörkt i rummet.Hallå i tråden!
Sedan i somras är jag ägare av denna fina SMP, riktigt trevlig klocka!
Tänkte höra hur ni andra med erfarenhet av modellen uppfattar lumen? I min mening är det klockans svaga punkt.
Ser man till att ladda upp lyspastan skiner den riktigt härligt och bilder på "twotone-lumen" blir magiska
Problemet är att visarna slutar lysa relativt snabbt, framförallt minutvisaren, kvar står man med sina lysande indexmarkeringar men utan möjlighet att kunna avläsa tiden.
Känns lite snopet
Som sagt, hur upplever ni det?
Ja. Se diskussionen på sidan 151 och jämför dessa:Har haft en midsize SMP som jag sedan sålde för något år sedan.
Är nu på jakt efter en 2541/2531 fullsize. Vad anser expertisen om denna, är det en 2541?
Se även diskussionen på sidan 151: https://klocksnack.se/threads/uppro...-eller-har-haft-en.6965/page-151#post-3521706Tack! Bra länk!
Grattis! Håller med din sambo
Jag fyllde 40 för en tid sedan! Idag firade jag det med en tripp till @ERIKSON URHANDEL.
Påsen stod faktiskt ouppackad i några timmar, men nu har jag lagat mat, lagt barn, helt upp ett litet glas o har tid att packa upp!
välkomnar mig själv i tråden!
Vilken jäkla pangklocka! ”Snyggaste du har” enligt sambon!
Återkommer med ett handledsskott och några initiala tankar när ljuset åter tillåter!
Grattis och välkommen hit! Riktigt bra val
Jag fyllde 40 för en tid sedan! Idag firade jag det med en tripp till @ERIKSON URHANDEL.
Påsen stod faktiskt ouppackad i några timmar, men nu har jag lagat mat, lagt barn, helt upp ett litet glas o har tid att packa upp!
välkomnar mig själv i tråden!
Vilken jäkla pangklocka! ”Snyggaste du har” enligt sambon!
Återkommer med ett handledsskott och några initiala tankar när ljuset åter tillåter!
Grattis och välkommen hit! Riktigt bra val
Du behöver ett gummi!!Blev med SMP igår så nu kan man börja posta i denna fina tråd. Let the honeymoon begin
Haha kanske det Tack så mycket!Du behöver ett gummi!!
Grattis förresten
Grattis till en grym klocka, i mina ögon är det kanske den snyggaste av alla SMP (lite partisk då jag själv haft en sådan)Blev med SMP igår så nu kan man börja posta i denna fina tråd. Let the honeymoon begin
Stort tack! Jag håller med dig, riktigt braGrattis till en grym klocka, i mina ögon är det kanske den snyggaste av alla SMP (lite partisk då jag själv haft en sådan)
Blev med SMP igår så nu kan man börja posta i denna fina tråd. Let the honeymoon begin
Tack så mycket
Grattis, den är grym den där!
Det är väl samma boett så rent praktiskt bör det inte vara några problem men frågan är var man skulle få tag i en lös tavla då jag antar att Omega inte vill att man skapar frankens. Om det är ett permanent byte du är ute efter så kanske man kan byta rakt av mot en vit?Tror ni det finns möjlighet att byta tavla på smp? Har en svarttavlad. Och det vore kul att kunna byta till vit. A'la rolex Explorer 2
SMP en storlek större så det får man prova. Kvalitetskänslan i SMP är väl så bra, urverksmässig kanske t o m bättre? Rolex vinner vad gäller länkar. Med tanke på att jag fått två SMP av senaste generation varav en med guld i, för samma pengar som en beg standardmässig SubC utan datum (114060) så tycker jag att jag fått väldigt mycket bang for buck. I Rolex betalar man för prestige, speciellt i andra hand men visst är det en jäkla bra klocka. Medger att SubC sammantaget är en bättre klocka men 85-90’ för en bättre beg nodate... tja, riktigt så roliga är dom inte.Börjar bli riktigt sugen på senaste gen Seamaster Diver, någon som jämfört mot SubC och kan berätta hur de känns i kvalité, komfort osv?
Börjar bli riktigt sugen på senaste gen Seamaster Diver, någon som jämfört mot SubC och kan berätta hur de känns i kvalité, komfort osv?