• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Nu har det kommit en ny Titan-Tantal-Guld kronograf med blå urtavla som den på 90-talet. 205k är ju inte billigt, men snyggare med blå urtavla än den med grå urtavla från 2018.
https://www.omegawatches.com/watch-...-chronometer-chronograph-44-mm-21060445103001

OMEGA_210.60.44.51.03.001_PUB-101.jpg

Originalet från 1993:

10922542_zoom_v1554631339609.jpg

25-års jubileums modellen från 2018 med den grå urtavlan:

Omega-Seamaster-Diver-300M-Titanium-Tantalum-Limited-Edition-Watch-01-768x431.jpg
Den sistnämnda ligger för övrigt till ett kraftigt rabatterat pris hos Erikson’s, ifall någon skulle vara sugen :)
https://www.eriksonurhandel.se/omega/seamaster-diver-300m-15.html

Jajamen, inga problem. Som sagt det är ganska billigt byggt om man säger så. Men när man har det på armen så tänker man inte så mycket på det.
Har köpt det på watchwear.se, jag tror det är @Feskarn s webshop om jag inte är helt fel ute. Helt klart värt pengarna :)
Mitt mesh gick sönder när jag skulle sätta på mig klockan, lite väl klent byggt.
Böjde tillbaka den felande detaljen så nu funkar det. Vågar dock inte använda det när jag gör nåt vågat =)
20200919_115433.jpg

Fick mitt gummi från @Feskarn. snabb leverans som vanligt och blev schysst på !
Passade inte perfekt mot hålen i luggarna men det hade jag inte räknat med.
Sitter riktigt bra på och den matta finishen gör att den känns riktigt bra faktiskt. Tycker det känns betydligt mycket dyrare än vad det är faktiskt.
IMG_20200922_134806__01.jpg
IMG_20200922_134527__01.jpg

Mitt mesh gick sönder när jag skulle sätta på mig klockan, lite väl klent byggt.
Böjde tillbaka den felande detaljen så nu funkar det. Vågar dock inte använda det när jag gör nåt vågat =)
20200919_115433.jpg

Det låter ju inte alls bra. Skicka mig ett pm så kan vi byta ut det, titta på annan produkt eller pengarna tillbaka.

Edit. Skönt när det visade sig att meshet inte var från mig. :)

Sitter riktigt bra på och den matta finishen gör att den känns riktigt bra faktiskt. Tycker det känns betydligt mycket dyrare än vad det är faktiskt.

Det där såg ju riktigt bra ut. :wideyed:

Har varit suspekt inställd till om NTTD-uret är värt pengen, så efter mycket helande körde jag på ett Milanese-amarmband.
Jäkligt nöjd med resultatet ändå och hyfsat ok kvalitet på bandet, enda halvkassa är spännet..
IMG_20200923_173538.jpg
IMG_20200923_175118.jpg

Ni som kör orginalgummit på "nya" SMP'n - hittar ni rätt passform? Har själv hamnat i det klassiska antingen för löst eller för tight. Trodde inte det skulle vara möjligt med gummit men - jodå.

Fantastisk kombo & läckert gummi!
Saknar instinktivt min Seamaster jag släppte efter sommaren :)

Ni som kör orginalgummit på "nya" SMP'n - hittar ni rätt passform? Har själv hamnat i det klassiska antingen för löst eller för tight. Trodde inte det skulle vara möjligt med gummit men - jodå.
Hamnar perfekt med 42mm på gummi. Var starkt inne på in beg keramisk/titan med större boett, tack o lov kunde jag prova modellen och fann att jag inte alls hamnade perfekt. Större boett L2L och 21mm gummi på den. Det där är ju inget konstigt alls då jag mäter 6mm mellan hålen. Sweetspot är individuellt, jag vill ha det lite lösare än snittet.
C80F6EE7-037C-4B8B-9E6F-94FFC7F7EA76.jpeg

Det finns tre olika längder på gummit. Jag vet dock inte om det bara är den totala längden som skiljer men det verkar konstigt om hålen inte skulle vara anpassade efter längden.

Det finns tre olika längder på gummit. Jag vet dock inte om det bara är den totala längden som skiljer men det verkar konstigt om hålen inte skulle vara anpassade efter längden.
Har du någon koll på vilken storlek det är som fås med när man köper klockan på gummi? Är på hålet allra längst in på min nämligen..

Bilagor

• IMG_4874.jpg
    IMG_4874.jpg
    281.8 KB · Visningar: 24
Hej på Er!
Har precis blivit en Omega klocka rikare men är tyvärr ett par länkbitar kort.
Finns det möjligtvis någon vänlig själ här som sitter på ett par över som kan sälja dessa för en rimlig peng? Klockan är en
Seamaster 2264.50. Misstänker att länkar till 2254.50 också fungerar. Tacksam för all hjälp!

Bilagor

• 076F0D3E-39D0-495B-973C-7262E8AB3098.jpeg
    076F0D3E-39D0-495B-973C-7262E8AB3098.jpeg
    711.9 KB · Visningar: 25
Hej på Er!
Finns det möjligtvis någon vänlig själ här som sitter på ett par över som kan sälja dessa för en rimlig peng? Klockan är en
Seamaster 2264.50. Misstänker att länkar till 2254.50 också fungerar. Tacksam för all hjälp!
Ingen som har några länkbitar liggandes?
Har ni kanske några förslag på vart man enklast kan hitta begagnade länkbitar?
Kliar ju i fingrarna när jag inte kan använda min nya klocka!! :):)

Ingen som har några länkbitar liggandes?
Har ni kanske några förslag på vart man enklast kan hitta begagnade länkbitar?
Kliar ju i fingrarna när jag inte kan använda min nya klocka!! :):)
Dyker upp på Ebay även om det kanske inte finns några där just nu. Men bör gå att köpa nya från AD och det behöver faktiskt inte bli dyrare, kontakta ex Erikson Urhandel. En femhundring för en länkbit kanske?

Hallå i tråden!

Sedan i somras är jag ägare av denna fina SMP, riktigt trevlig klocka!
Tänkte höra hur ni andra med erfarenhet av modellen uppfattar lumen? I min mening är det klockans svaga punkt.
Ser man till att ladda upp lyspastan skiner den riktigt härligt och bilder på "twotone-lumen" blir magiska :)
Problemet är att visarna slutar lysa relativt snabbt, framförallt minutvisaren, kvar står man med sina lysande indexmarkeringar men utan möjlighet att kunna avläsa tiden.
Känns lite snopet :)

Som sagt, hur upplever ni det?
EAB4BC60-F922-46C6-997A-DBBD1543370F.jpeg

Hej på Er!
Tack för all hjälp kring vart jag ska leta.
Har också lagt upp en köp annons här på KS så nu hoppas vi bara att någon nappar! :)

Tillbaka
Topp