• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Allright. Får söka vidare! 😃

Min 41a (smpc) på nämnda oem länk (är väl den som är original till 2254.50?). Jag använde inte standardlänken en enda sekund under tiden jag hade smpn

58585576-BEB6-4A13-8F91-8A110CA914AC.jpeg

0CA07769-2A4D-4491-8C23-B401ACE2B065.jpeg

Kan chippa in min tanke bara, jag kände precis som dig och hatade länken. Tyckte den var skitful så min första smp skaffade jag på gummi som var perfekt. Nu när det var dags för nästa klocka köpte jag på länk för att testa och jag älskar den. Sitter bra och designen börjar jag gilla mer och mer för varje dag som går.

Köp på länk och sälj den löst om du inte är nöjd. Länken i sig går på 11k från återförsäljare... så kan du köpa något annat för pengarna.
Tack för svar! Jag har visserligen inte testat klockan med länk. Kanske borde göra det innan man bestämmer sig.

Är också en Seikoholic så jag har inga problem med att säga att Seiko vinner lätt där. Men uppladdat ser det riktigt snyggt ut :)
De gamla lysmassorna åldrades ju inte med värdighet direkt. Nyare SMP ger ju lite mer tryck, men har inte sett några jämförelser mot Seiko som är erkänt riktigt vassa på lume.
Någon som kollat?

Vad gör man om man lägger till en halvlänk och länken blir för stor. Tar man bort en halvlänk, så blir länken för tight.
8F6478A4-F0BD-4522-B0FF-25295BAE2471.jpeg

Hörde att vissa köper clasen till planet ocean för att få mikrojusteringar.

Trodde jag skulle råka ut för samma sak som du. Tog bort en halvlänk kl12, fortfarande för lös. Tog bort en hel länkbit kl06 lite för tight. Satte halvlänken kl06 perfekt 😅

Hörde att vissa köper clasen till planet ocean för att få mikrojusteringar.

Trodde jag skulle råka ut för samma sak som du. Tog bort en halvlänk kl12, fortfarande för lös. Tog bort en hel länkbit kl06 lite för tight. Satte halvlänken kl06 perfekt 😅
Hur kan det spela roll om man lägger halvlänk kl 12 eller kl 6?

Tillbaka
Topp