• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Heads up i tråden på att min vita SMP snart kommer ut på annons. Fullset från Eriksson aug 2020. Älskar den men har förköpt mig lite på annat håll så nu testar vi utan SMP ett tag :D

Hör av sig på PM om intresserad

B8811AC5-3545-4A1C-86A9-A7B099C7C6D4.jpeg

Jag har en (212.30.36.20.01.002) på g och det är bara betalningen kvar. Velar dock som bara den då jag läser mig till att den upplevs som väldigt liten. Är det någon som har erfarenhet av en midsize? Jag tycker själv att klockor över 40mm inte ser bra ut på min taniga handled (strax under 17cm). Såklart spelar även lug to lug stor roll också. Har inte haft möjlighet att prova någon av modellerna så behöver lite input från er innan en eventuell affär. Som referens så gillar jag storleken på min Speedmaster Reduced där diametern är runt 39mm. Magkänslan är ändå att jag kommer satsa på en midsize 😊
Har en 2252.50, mina handleder ligger oxå på strax under 17cm. Jag tycker storleken är perfekt för mig. Din 212.30... tror jag är tjockare så det kan ju påverka helhetsintrycket. Tror dock du kommer gilla storleken. 👍

Upplever du det han snackar om gällande att länken skaver? Har aldrig hört någon påpeka det tidigare.
Inte jag heller. Tycker länken är riktigt bekväm men i en perfekt värld så skulle claspen vara mindre och länken smalna av till 18mm. Men han har rätt små handleder och det är nog där problemet ligger, 16,5 om jag minns rätt? Claspen blir för stor? Beror väl på hur handleden är byggd också. Hur bra SMP än är så förstår jag kritiken ang storleken för ligger man under 17 så är den lite stor. Även om den sitter bekvämt så ser det inte bra ut, har sett det själv.

Har en 2252.50, mina handleder ligger oxå på strax under 17cm. Jag tycker storleken är perfekt för mig. Din 212.30... tror jag är tjockare så det kan ju påverka helhetsintrycket. Tror dock du kommer gilla storleken. 👍
Ja jag kommer köra på den så det blir nog bra 😊 Jag hittade några bilder som jämför denna modell med en Speedmaster Reduced som jag har och jag tycker det ser lovande ut storleksmässigt. Visst, tavlan är några millimeter mindre på Seamastern jämfört med Speedmastern men det ser ändå inte konstigt ut.

Man kanske inte skall dra allt för stora slutsatser under en pandemi med hemarbete. Men just nu får dessa två nästan all handledstid. Tom Speedyn ligger orörd idag, fast det är tisdag. Kanske blir att det dyker upp ett gäng dinkor på köp & sälj 😀
1C7D402B-F268-487B-A592-0F96A1EAEC9A.jpeg
Bägge på länk, du har ett gummi? Har man två så vill man liksom även känna skillnad på dom och då hade jag kört den vita på gummi.

Bägge på länk, du har ett gummi? Har man två så vill man liksom även känna skillnad på dom och då hade jag kört den vita på gummi.
Jag har ett Omega gummi och två Zealande gummin. De åker på, främst den vita, då och då. Men länken åker oftast tillbaka rätt snart. Just nu är jag i länk-fas, men tidigare har jag haft en läder-fas. Gummi har aldrig riktigt varit en fas för mig. Än iaf.

Tillbaka
Topp