• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Ni med ”nya” SMP. Vad föredrar ni - länk eller gummit? Tycker å ena sidan att gummit är bra, men å andra sidan är ju länken en del av smp-dna’t. Vad kör ni?

Pärlan
D642345D-DD39-4944-A787-53E98E181C88.jpeg

Ni med ”nya” SMP. Vad föredrar ni - länk eller gummit? Tycker å ena sidan att gummit är bra, men å andra sidan är ju länken en del av smp-dna’t. Vad kör ni?

Länk.
Av den enkla anledningen att jag föredrar länk 9/10 ggr (dvs på alla klockor som går att få med länk)
Gillar både känslan och utseendet utav en länk mer!

Gummi är kul att variera med men jag har alltid en tendens att hamna mellan två hål på gummin med vanligt bygellås, så ska en klocka användas enbart på gummi vill jag helst ha ett viklås för att kunna få bästa passform.

Med det sagt så har jag trots detta köpt ett gummi till min SMP som jag kommer prova till sommaren 😅

Nu har jag inte den nya Seamastern men för min del så känns länken som ytterligare ett signum för klockan. Funkar helt klart bra på nato men klockan känns mer komplett på länken.

Någon som har bild på nya vita SMP på brunt band? Tror det skulle bli riktigt bra kombo, speciellt om bandet är av gummi.

Både och det är det som är det fina. Men det krävs lite tillvänjning åt bägge hållen. Länken känns lite tung och klumpig om man vant sig vid gummit och har man vant sig vid länken känns gummit lite spinkigt. Det är nog därför man tenderar att byta tillbaka rätt raskt som i ditt fall @Rymdhamstern. Känner igen det här med att byta tillbaka efter ett par dagar oavsett vad man har på. Har man mer än en SMP så blir det här lite småknepigt om den ena har länk och den andra har gummi.

Ser skarp ut! Överväger gummit till min vita... Vad tycker du jmf med länken?
Blivit nästan uteslutande gummi för min del. Bärs skönt och snyggt :) Länken är också bra men eftersom jag kör länk på mina andra klockor är det kul med lite variation.
Tycker originalgummit ger en riktigt fin helhet och är värt lite extra mot andra eftermarknadsalternativ.
Är du sugen skulle jag inte tveka, blir som två olika klockor att variera mellan ;)

Intressant... läser man på andra forum verkar de flesta ogilla länken och gummit verkar få applåderna... Vad gör att du föredrar länken? Perfekt samling btw.
Tack Personligen föredrar jag generellt länk och bär i princip samtliga klockor på det. Det gäller allt från Speedy, SMP, AT, etc. Det har nog att göra med att jag föredrar en viss tyngd samt upplever att balansen på klockan blir bättre med länk. Sedan kan jag ändå tycka att tex en Speedy på läder och en vit SMP på gummi är snyggare, eller iaf minst lika snyggt.

Både och det är det som är det fina. Men det krävs lite tillvänjning åt bägge hållen. Länken känns lite tung och klumpig om man vant sig vid gummit och har man vant sig vid länken känns gummit lite spinkigt. Det är nog därför man tenderar att byta tillbaka rätt raskt som i ditt fall @Rymdhamstern. Känner igen det här med att byta tillbaka efter ett par dagar oavsett vad man har på. Har man mer än en SMP så blir det här lite småknepigt om den ena har länk och den andra har gummi.
Tror absolut att du har en poäng. Tveksamt om jag har tålamodet för tillvänjning 😀
Det hjälper inte riktigt heller att nästan samtliga av mina klockor är på länk.

Har både och, och kört gummi nu i lite över en vecka. Fick direkt en kommentar från frugan "att den såg lite fattig ut, med länken ser klockan så dyr ut som den är". Gillar själv länk och dess blingbling och är van med klockor med länk, dygnet runt. Gummi är dock mycket bekvämt och min tanke är att den kommer att åka på under semestern. Perfekt till bad och friluftsliv, tycker jag. Tycker att man ska ha båda!

Har både och, och kört gummi nu i lite över en vecka. Fick direkt en kommentar från frugan "att den såg lite fattig ut, med länken ser klockan så dyr ut som den är". Gillar själv länk och dess blingbling och är van med klockor med länk, dygnet runt. Gummi är dock mycket bekvämt och min tanke är att den kommer att åka på under semestern. Perfekt till bad och friluftsliv, tycker jag. Tycker att man ska ha båda!
Tack för alla svar. Det där med fattig - förstår lite vad hon menar. Inte så mycket pengar att göra, men bandet ser lite enkelt ut på något sätt. Trummar nog på lite med länken så ser vi...
065A231C-6E4A-4856-9A0D-A0050FF336BD.jpeg

Tack för alla svar. Det där med fattig - förstår lite vad hon menar. Inte så mycket pengar att göra, men bandet ser lite enkelt ut på något sätt. Trummar nog på lite med länken så ser vi...
065A231C-6E4A-4856-9A0D-A0050FF336BD.jpeg
Heh, när jag tänker efter så var det nog inte bara klockan hon syftade på, när hon nämnde fattig. Hon gillar att ha en man som kan se "ståndsmässig" ut. Och SMP:n är en godkänd accessoar, med länk! 😀

Körde gummi hela sommaren och länk nu under vintertid. Ser väl charmigare ut med länk, men blir nog gummi fram mot sommaren igen. Tycker båda är lika fränt. Gummi lite sportigare, länk lite mer "exklusiv" :)

• Like
Reactions: J-P
Ja, det vill jag också tillägga... på stranden känns det rätt bra med gummit på.

• Like
Reactions: J-P
Ny här på KS. Provade en 210.30.42.20.06.001 när jag var i USA februari 2020. Då kunde man plocka ut den inkl gummi (och metall) för 3600 USD, ord listpris var då 4500 nånting + gummiarmbandet. Ångrar mig som tusan då jag tycker att det är topp 5 snyggaste klockorna som på 2020-talet. :)
Med glädje ser jag att de håller värdet hyffsat ändå, kanske kan bli ett köp när jag är på andra sidan atlanten igen, men ser att priset har justerats upp, dock är dollarn ned så det går väl jämt ut!

Ny här på KS. Provade en 210.30.42.20.06.001 när jag var i USA februari 2020. Då kunde man plocka ut den inkl gummi (och metall) för 3600 USD, ord listpris var då 4500 nånting + gummiarmbandet. Ångrar mig som tusan då jag tycker att det är topp 5 snyggaste klockorna som på 2020-talet. :)
Med glädje ser jag att de håller värdet hyffsat ändå, kanske kan bli ett köp när jag är på andra sidan atlanten igen, men ser att priset har justerats upp, dock är dollarn ned så det går väl jämt ut!
Kom ihåg att tulla klockan hemma i Sverige. 25% moms på inköpsprisets. :)

Just den silvriga är ju rätt sval (åtminstone här) Har ju sålts så billigt som 32k för en nästan ny..
Så det är troligtvis billigare att handla den på hemmaplan med tanke på att momsen tillkommer vid importen

Skumt, för jag har haft ögonen öppna och inte sett någon billig. Får titta lite mer noggrant.
Det var iofs ett bra tag sedan, dyker inte upp så tätt här på K&S för den verkar inte vara så omtyckt som sagt.
Men när den väl dyker upp brukar den bli billig :)

Edit: var denna annonsen jag tänkte på

Det var iofs ett bra tag sedan, dyker inte upp så tätt här på K&S för den verkar inte vara så omtyckt som sagt.
Men när den väl dyker upp brukar den bli billig :)

Edit: var denna annonsen jag tänkte på

Tur att jag har udda smak då så att det finns möjlighet att utöka samlingen med en silvrig utan att det kostar på.

Tillbaka
Topp