• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Var och kortade länken i veckan men känner nu att klockan sitter lite för tight när handleden sväller. I och med att ingen microjustering finns så antar jag att det jag ser på länken är halvlänkar? Det borde innebära att man kan sätta tillbaka en hellänk och mixtra med halvlänkarna? Sorry för newbiefråga 😅

9A8F38EF-784B-482C-A04C-F9812BDB70EA.jpeg

Jupp, blir tyvärr att prova sig fram :)

Var och kortade länken i veckan men känner nu att klockan sitter lite för tight när handleden sväller. I och med att ingen microjustering finns så antar jag att det jag ser på länken är halvlänkar? Det borde innebära att man kan sätta tillbaka en hellänk och mixtra med halvlänkarna? Sorry för newbiefråga 😅

9A8F38EF-784B-482C-A04C-F9812BDB70EA.jpeg
Precis så jag fick göra, slänga tillbaka en helbit och av med en halvbit - blev perrrfa!

Väldigt nära att slå till på svart gummi idag. Men njaaaeeee.... Stör mig lite på spännet, sen känns klockan på något sätt... enklare not in a good way. Fundeeerar
Väldigt nära att slå till på svart gummi idag. Men njaaaeeee.... Stör mig lite på spännet, sen känns klockan på något sätt... enklare not in a good way. Fundeeerar.
DBDBDD0C-5232-4F06-8DD8-2DCE5FDE4D02.jpeg
Se till att ha båda! Gummit blir perfekt till semestern och till bad! Spännet funkar bra och är lätt att använda, dock så har jag filat (får man ens nämna det här?!) de två spetsarna lite grann utan att det syns, de var nämligen väldigt vassa.

Riktigt härliga bilder! Går aldrig att komma ifrån har Blått är originalet när det kommer till SMP :)
Sant. Sånt tycker jag är lite viktigt - gillar tradition i klockor. Kämpade med mig själv innan jag köpte den vita, men såg sen att en vit kom ut rätt snart efter den första blåa på 90-talet och innan den svarta. Sen var den iofs inte så lyckad men ändå :)

Tillbaka
Topp