• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 62.0%
  • Nej

    Röster: 585 38.0%

  • Totala väljare
    1,539
E369EB42-2821-4131-B018-DB8328368342.jpeg

Skål och trevlig helg
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Det kan du nog bara avgöra själv. Personligen hade jag nog valt att leva med det, klockor är till för att användas, efter första dingen känns det kanske lite lättare ☺️ Vissa hade kanske valt att få det fixat, men då står man där igen med en klocka man knappt vågar använda vilket jag tycker är tråkigt.
 

flairr

Omega
Det kan du nog bara avgöra själv. Personligen hade jag nog valt att leva med det, klockor är till för att användas, efter första dingen känns det kanske lite lättare ☺️ Vissa hade kanske valt att få det fixat, men då står man där igen med en klocka man knappt vågar använda vilket jag tycker är tråkigt.
Sant det du säger!
Ska nog försöka leva med det :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad kan man göra åt en sån ding? leva med det eller kan man fixa på något sätt? Hur är ni när ni får nått liknande i era klockor? För mig svider det rätt ordentligt för tillfället 🥲
211D0A98-EC45-4374-8C96-9505438D5BED.jpeg
Vad hände? Klart det svider när det händer, speciellt om den är väldigt ny (vilket jag misstänker den är). Vi har alla fått dings på olika nivåer på våra klockor men jag har aldrig låtit göra något. Till att börja med så får du smälta det där ett litet tag. Generellt om jag letar äldre begagnat så föredrar jag att finna orörda (opolerade) klockor som då givetvis har sina spår framför dom som har fått polering. Tycker man skall tänka långsiktigt med det här också.
 

flairr

Omega
Vad hände? Klart det svider när det händer, speciellt om den är väldigt ny (vilket jag misstänker den är). Vi har alla fått dings på olika nivåer på våra klockor men jag har aldrig låtit göra något. Till att börja med så får du smälta det där ett litet tag. Generellt om jag letar äldre begagnat så föredrar jag att finna orörda (opolerade) klockor som då givetvis har sina spår framför dom som har fått polering. Tycker man skall tänka långsiktigt med det här också.
saken är den att jag inte har en aning om hur jag fick den dingen..
den är 7månader gammal.
tror jag ska försöka leva med det. Klockor är ju till för att användas :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
saken är den att jag inte har en aning om hur jag fick den dingen..
den är 7månader gammal.
tror jag ska försöka leva med det. Klockor är ju till för att användas :)
Ja, alla svarar att klockor skall användas osv men jag vet verkligen hur det känns. Nu har du ju inte på något sätt någon brådska att ta ett beslut om saken utan du kan fundera och smälta det hela en tid. Det är bara om det blir fråga om ett försäkringsärende som man måste agera mer omgående.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Upplever min bezel lös/väldigt lätt att vrida. Är det någon som vart ute för likande? Har fundering på om det enbart är att åka till urmakare och ”spänna” fjädern för bezel eller om man är tvungen att byta den. Klockan det gäller på bilden.
E6A177CB-543B-45BC-A5AE-FD716CD13808.jpeg
Jag tror att fjädern måste bytas men tror inte att det kostar speciellt mycket :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Lär ju kanske inte få objektiva svar i tråden, men ändå. Har sedan tidigare två Tudor, en daydate och en Hydronaut. Jag har varit sugen på en blå BB58 ett bra tag, men inte köpt en pga ingen datumkomplikation. För att köpa en BB58 så måste (blir för mycket med två blåa dykare) jag sälja min midsize omega SMP, med ganska ovanlig referensen 2222.80.00.

Så hade ni sålt Omegan och köpt BB58an eller ej, ifall ni var i mina skor?
95D9CD45-A2BF-4ED7-BCBA-5D61F0FA1A30.jpeg
 

MLH

Cartier
Lär ju kanske inte få objektiva svar i tråden, men ändå. Har sedan tidigare två Tudor, en daydate och en Hydronaut. Jag har varit sugen på en blå BB58 ett bra tag, men inte köpt en pga ingen datumkomplikation. För att köpa en BB58 så måste (blir för mycket med två blåa dykare) jag sälja min midsize omega SMP, med ganska ovanlig referensen 2222.80.00.

Så hade ni sålt Omegan och köpt BB58an eller ej, ifall ni var i mina skor?
95D9CD45-A2BF-4ED7-BCBA-5D61F0FA1A30.jpeg
SMPn är en 90-talsklassiker som bara blir charmigare med tiden. BB58 blå gör ett mycket modernare intryck, men kan ibland upplevas som lite väl dämpad. Jag har en svart SMPc och en blå BB58. Tudorn är bekvämare, har en bättre länk och får mer tid på armen. Men Omegan gör mig glad på ett annat sätt varje gång jag tar på den.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Lär ju kanske inte få objektiva svar i tråden, men ändå. Har sedan tidigare två Tudor, en daydate och en Hydronaut. Jag har varit sugen på en blå BB58 ett bra tag, men inte köpt en pga ingen datumkomplikation. För att köpa en BB58 så måste (blir för mycket med två blåa dykare) jag sälja min midsize omega SMP, med ganska ovanlig referensen 2222.80.00.

Så hade ni sålt Omegan och köpt BB58an eller ej, ifall ni var i mina skor?
95D9CD45-A2BF-4ED7-BCBA-5D61F0FA1A30.jpeg
behåll och köp en svart BB58 😀
 
Topp