• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 62.0%
  • Nej

    Röster: 585 38.0%

  • Totala väljare
    1,539

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20210603_190525-01.jpeg
 
För er som inte testat på en SMP 300 diver two tone, ni vet inte vad ni missar ut :) fick denna igår den är så vackert. Jag har haft många Rolex two tone i olika utförande och skulle säga förutom återförsäljning och brand styrka så skulle jag välja denna denna Omega two tone över Rolex two tone alla dagar, Omegas ceragold bezel är verkligen, verkligen, verkligen vackert.

 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
För er som inte testat på en SMP 300 diver two tone, ni vet inte vad ni missar ut :) fick denna igår den är så vackert. Jag har haft många Rolex two tone i olika utförande och skulle säga förutom återförsäljning och brand styrka så skulle jag välja denna denna Omega two tone över Rolex two tone alla dagar, Omegas ceragold bezel är verkligen, verkligen, verkligen vackert.

20201030_143953.jpg

Dom är super fina i G&S men just på länk är det irriterande att Omega snålade på länkarna närmast låset... GS på gummi är grymt!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har kört de på Sub, Daytona, DJ har jag för mig. Säkert nån mer också men kommer inte ihåg.

Jag säljer sälj om du går i dem tankarna, ångrar du dig är det en vanlig klocka som du kommer kunna få tag på igen. Så länge inte just denna klocka har något sentimentalt värde dvs!
Tack för svar. Det låter som att den passar alla möjliga modeller då och inte bara SMP.
Älskar strukturen! Var inne en snabbis och kollad på "Barton straps" hemsida men kunde inte hitta en liknande minns du vad modellen heter? :)
Jag misstänker att det är ett Barton Elite? 😊
 

johpe

Panerai
2-Faktor
För er som inte testat på en SMP 300 diver two tone, ni vet inte vad ni missar ut :) fick denna igår den är så vackert. Jag har haft många Rolex two tone i olika utförande och skulle säga förutom återförsäljning och brand styrka så skulle jag välja denna denna Omega two tone över Rolex two tone alla dagar, Omegas ceragold bezel är verkligen, verkligen, verkligen vackert.


20201030_143953.jpg

Dom är super fina i G&S men just på länk är det irriterande att Omega snålade på länkarna närmast låset... GS på gummi är grymt!

Verkligen inte utan att man blev sugen på en TT SMP Diver nu...! Fan! :) (riktigt snygga båda två, måste försöka se en live nu)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
För er som inte testat på en SMP 300 diver two tone, ni vet inte vad ni missar ut :) fick denna igår den är så vackert. Jag har haft många Rolex two tone i olika utförande och skulle säga förutom återförsäljning och brand styrka så skulle jag välja denna denna Omega two tone över Rolex two tone alla dagar, Omegas ceragold bezel är verkligen, verkligen, verkligen vackert.

Så du klippte den där? Grattis, mycket bra köp! Ja, jag har sportat TT SMP runt 1,5 år nu. Verkligen en lyckad modell. Men skulle gärna ha en länk, bara gummi är lite ensidigt i långa loppet känner jag och vet inte riktigt vad annat man kan kränga på (grejar inte Nato). Tyvärr tar Omega väldigt bra betalt för sina TT-länkar.
 
Så du klippte den där? Grattis, mycket bra köp! Ja, jag har sportat TT SMP runt 1,5 år nu. Verkligen en lyckad modell. Men skulle gärna ha en länk, bara gummi är lite ensidigt i långa loppet känner jag och vet inte riktigt vad annat man kan kränga på (grejar inte Nato). Tyvärr tar Omega väldigt bra betalt för sina TT-länkar.
Yes, vill egentligen har en blå... men den svarta växer verkligen på mig, den där svarta ceragold bezel är magisk
 

Valde

Omega
2-Faktor
Grattis👍 En riktig 👻 bezel också🤜
Tack! Ja verkligen bra solblekt.
51558DB6-065D-40FB-97E1-693CFEC5934F.png
Såg igår att den hade en stjärna på ena bandhornet. Googlade mig till att detta indikerar att klockan har varit slumpvalt uttagen för kvalitetskontroll. Någon som kan bekräfta det? Någon annan som också har en stjärna?
 

Fedor

Cartier
Någon som vet skillnaden i tjocklek mellan 2531 och 2541? Om det ens är någon dvs.
 
Senast ändrad:

Brûlot

Omega
2-Faktor
Tack! Ja verkligen bra solblekt.
51558DB6-065D-40FB-97E1-693CFEC5934F.png
Såg igår att den hade en stjärna på ena bandhornet. Googlade mig till att detta indikerar att klockan har varit slumpvalt uttagen för kvalitetskontroll. Någon som kan bekräfta det? Någon annan som också har en stjärna?
Har haft min smp sen 2014 och inte sett stjärnan förens idag när jag skulle tvätta länken. Kul med info om stjärnan, tack för det.
7758A3A6-9B7A-4680-8C07-0449D10AB7D0.jpeg
 

limbotimbo

Cartier
Nu när sommaren har på riktigt gjort sitt intåg har jag blivit sugen på att byta till gummi på min SMP 22.54.50. Men vad ska man ha? Är det bara Omegas egna svindyra gummi som funkar eller finns det andra alternativ som inte kostar skjortan?

sugen på ett gummi med curved ends, men alla tipps välkomnas.
 
Topp