• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Dubbelpostar lite men kunde inte låta bli. 😃 Snart fyller denna skönhet 30 år! 🥳

2021_0802_20252100-01.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Dividerat med mig själv fram o tillbaka ett tag om jag ska låta denna vandra vidare eller ej!? Igår tackade jag nej till en AD som ringde och erbjöd mig en blå bb58 (glömde nästan att jag ställt mig i kö). Den var tänkt som en möjlig ersättare..

Nu lutar det istället mot att köpa den senaste smp i svart (då jag är inne på min tredje blåa).
Dock så skulle det bli en sjukt fin duo med den blåa klassiska bond smp:n o den senaste i svart med dess keramiska vridring, grymma urverk osv.

Såå frågan lyder: Byta ut min nuvarande klassiker mot en ny svart, eller vänta tålmodigt o spara pengar, behålla min nuvarande o komplettera med en svart längre fram i tiden??

Alltid detta ständiga grubblande.. Varför kan man aldrig vara helt nöjd?? :rolleyes:
(obs; den svarta är lånad bild.)
20210528_100206.jpg
8q602y6iwrc41.jpg

Funderar själv på att sälja "den gamle" emellanåt men ångrar mig så fort den åker på.
Kan kanske bli svårt att hitta något i bra skick igen 🤔.

PSX_20210803_102008.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.

Jag hade tänk fråga om tips på alternativt band till frugans Seamaster. Det är en midsize på 36,25 mm och 18mm band. Måste vara kortare än standard herr.
Kan man ha läder på en Seamaster eller är det gummi som gäller?
1609584600581-png.1637415
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.

Jag hade tänk fråga om tips på alternativt band till frugans Seamaster. Det är en midsize på 36,25 mm och 18mm band. Måste vara kortare än standard herr.
Kan man ha läder på en Seamaster eller är det gummi som gäller?
1609584600581-png.1637415
Detta är ett Hirsch XS Perfomance "James". Bu eller bä?
1628148947309.png
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.

Jag hade tänk fråga om tips på alternativt band till frugans Seamaster. Det är en midsize på 36,25 mm och 18mm band. Måste vara kortare än standard herr.
Kan man ha läder på en Seamaster eller är det gummi som gäller?
1609584600581-png.1637415
MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.
 

Code

AKA Vincent B
Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.

Jag hade tänk fråga om tips på alternativt band till frugans Seamaster. Det är en midsize på 36,25 mm och 18mm band. Måste vara kortare än standard herr.
Kan man ha läder på en Seamaster eller är det gummi som gäller?
1609584600581-png.1637415
Svart Haveston kanske? 😁
Screenshot_20210801-192751_Chrome.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.
Måste man ange lite marginal i måtten? Jag har för mig att det var någon här i forumet som angav rätt handledsstorlek men att måttet då blev den maximala storleken och att det inte fanns något spelrum uppåt så att säga.

Det kan i och för sig ha varit någon annan leverantör eller om det nu blev något fel i mätningen men du upplevde alltså storleken som bra när du uppgav din faktiska omkrets? 😊
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Måste man ange lite marginal i måtten? Jag har för mig att det var någon här i forumet som angav rätt handledsstorlek men att måttet då blev den maximala storleken och att det inte fanns något spelrum uppåt så att säga.

Det kan i och för sig ha varit någon annan leverantör eller om det nu blev något fel i mätningen men du upplevde alltså storleken som bra när du uppgav din faktiska omkrets? 😊
Jo, tycker längden blev bra. Har 18 och tror jag angav 18,5. Den klarar ju 19 iaf.

4C77059B-6306-4302-9B25-E92356FEBFE5.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.
Tack ska testa ett MN av annat märke som jag har liggandes för känna om det är grejjen.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.

Svart Haveston kanske? 😁
Screenshot_20210801-192751_Chrome.jpg
Det är gumman som ska ha det och hon var lite inne på ljusbrunt läder. Men hon känner ju inte till dessa ni visar, knappt att Nato eller MN finns. Ska försöka få henna att testa. Kanske jag kan låna Seamastern sen :).
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det är gumman som ska ha det och hon var lite inne på ljusbrunt läder. Men hon känner ju inte till dessa ni visar, knappt att Nato eller MN finns. Ska försöka få henna att testa. Kanske jag kan låna Seamastern sen :).
Läder på dykare anses no-no men på SMP funkar det ändå rätt bra om bandet inte är för dressat. Smaksak förstås men ljusare brunt är IMO rätt spår till blå tavla. Problemet med 18mm är det nästan obefintliga utbudet av gummi.
 
Topp