Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dividerat med mig själv fram o tillbaka ett tag om jag ska låta denna vandra vidare eller ej!? Igår tackade jag nej till en AD som ringde och erbjöd mig en blå bb58 (glömde nästan att jag ställt mig i kö). Den var tänkt som en möjlig ersättare..
Nu lutar det istället mot att köpa den senaste smp i svart (då jag är inne på min tredje blåa).
Dock så skulle det bli en sjukt fin duo med den blåa klassiska bond smp:n o den senaste i svart med dess keramiska vridring, grymma urverk osv.
Såå frågan lyder: Byta ut min nuvarande klassiker mot en ny svart, eller vänta tålmodigt o spara pengar, behålla min nuvarande o komplettera med en svart längre fram i tiden??
Alltid detta ständiga grubblande.. Varför kan man aldrig vara helt nöjd??
(obs; den svarta är lånad bild.)
Var är länken ifrån?Sjysst länk?
Uncle Seiko. Bärs betydligt nättare än med originallänk, även om jag gillar originalets estetik. Nu känns den som en vintagedykare mer.Var är länken ifrån?
Smalnar den av till 16 eller 18 mm vid spännet?Uncle Seiko. Bärs betydligt nättare än med originallänk, även om jag gillar originalets estetik. Nu känns den som en vintagedykare mer.
Den ser ut att vara i kanonskick, jättefin och lite ovanligare med kronograf känns det som. Låter som att du bör behålla den tycker jag!Funderar själv på att sälja "den gamle" emellanåt men ångrar mig så fort den åker på.
Kan kanske bli svårt att hitta något i bra skick igen .
Ja den är i ett ypperligt skick för sin ålder.Den ser ut att vara i kanonskick, jättefin och lite ovanligare med kronograf känns det som. Låter som att du bör behålla den tycker jag!
Ner till 16 mm. Så rätt slimmat!Smalnar den av till 16 eller 18 mm vid spännet?
Detta är ett Hirsch XS Perfomance "James". Bu eller bä?Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.
Jag hade tänk fråga om tips på alternativt band till frugans Seamaster. Det är en midsize på 36,25 mm och 18mm band. Måste vara kortare än standard herr.
Kan man ha läder på en Seamaster eller är det gummi som gäller?
MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.
Jag hade tänk fråga om tips på alternativt band till frugans Seamaster. Det är en midsize på 36,25 mm och 18mm band. Måste vara kortare än standard herr.
Svart Haveston kanske?Fick tips om denna tråd så jag dubbelpostar från Omegatråden.
Måste man ange lite marginal i måtten? Jag har för mig att det var någon här i forumet som angav rätt handledsstorlek men att måttet då blev den maximala storleken och att det inte fanns något spelrum uppåt så att säga.MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.
Trident MN strap
The Trident MN™ Strap. The most comfortable hand made watch strap available in dark navy blue. Inspired by the diving watches of the Marine Nationale.erikasoriginals.com
Jo, tycker längden blev bra. Har 18 och tror jag angav 18,5. Den klarar ju 19 iaf.Måste man ange lite marginal i måtten? Jag har för mig att det var någon här i forumet som angav rätt handledsstorlek men att måttet då blev den maximala storleken och att det inte fanns något spelrum uppåt så att säga.
Det kan i och för sig ha varit någon annan leverantör eller om det nu blev något fel i mätningen men du upplevde alltså storleken som bra när du uppgav din faktiska omkrets?
Tack ska testa ett MN av annat märke som jag har liggandes för känna om det är grejjen.MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.
Trident MN strap
The Trident MN™ Strap. The most comfortable hand made watch strap available in dark navy blue. Inspired by the diving watches of the Marine Nationale.erikasoriginals.com
Waov, snygga!Svart Haveston kanske?
MN-strap tycker jag är ett kul alternativ till länk. Gillar det bättre än Nato. Här får man steglös justering och man anger handledsmått vid beställning så man får det i en bra längd. Finns ett gäng färgkombinationer att välja mellan. Inga problem att bada med dessa band.
Trident MN strap
Det är gumman som ska ha det och hon var lite inne på ljusbrunt läder. Men hon känner ju inte till dessa ni visar, knappt att Nato eller MN finns. Ska försöka få henna att testa. Kanske jag kan låna Seamastern sen .Svart Haveston kanske?
Läder på dykare anses no-no men på SMP funkar det ändå rätt bra om bandet inte är för dressat. Smaksak förstås men ljusare brunt är IMO rätt spår till blå tavla. Problemet med 18mm är det nästan obefintliga utbudet av gummi.Det är gumman som ska ha det och hon var lite inne på ljusbrunt läder. Men hon känner ju inte till dessa ni visar, knappt att Nato eller MN finns. Ska försöka få henna att testa. Kanske jag kan låna Seamastern sen .
Ett av dom skönaste naton faktiskt. Single nato och keepern är flyttbar..Waov, snygga!
Sluta plåga mig @Dahlc !!Tyskar och Schweizare går bra ihop.
Sluta plåga mig @Dahlc !!
Såhär ser det iaf ut med blått gummi till svart/vit. Hade nog gjort sig bättre med 1 färg och framförallt inte 3 gummit ska få vandra vidareÄr det någon som testat blått oem gummi på den svarta smp:n? Ser det helt skevt ut eller vad?
Kan nog tyvärr bara hålla med . Byt till ett svart, original gummit är iallafall våldsamt sköntSåhär ser det iaf ut med blått gummi till svart/vit. Hade nog gjort sig bättre med 1 färg och framförallt inte 3 gummit ska få vandra vidare
Håller verkligen med om kvaliteten, trots 4300:-Kan nog tyvärr bara hålla med . Byt till ett svart, original gummit är iallafall våldsamt skönt