• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
36E006FD-4258-465C-9A76-9B5E538F42D5.jpeg

Hej,
Min SMPC har sedan den tidigare ägaren ett mindre märke på spännet som jag skulle vilja få bort (se bild). Märket ser ut att komma ifrån något mindre lyckad poleringsförsök, kemikalie eller kanske värme?
Är det någon i denna fantastiska tråd som har tips på hur man tar bort sånt här. Funderar på någon polering eller liknande?
Uris (AD) borstar det snyggt om du tycker det stör
 

Karlskrona

Breitling
Hejsan alla Omegavänner .
Köptarmen har börjat att klia här . Har snöat in på senaste versionen av seamaster 300 m med svart urtavla på länk . Behöver råd och tips .
Nytt ? Begagnat ? Prisbild ? Är ibland i Stockholm så någon bra AD där ?
Tacksam för svar .
 

Prefab

Cartier
Argh…

Gummit är ju bra. Eller är det? Det framhäver å ena sidan tavlan mer än länken, å andra sidan är gummit så tunt att det liksom inte syns/blir lite känslan av ett snöre. Blir tokig på detta. Länken är ju å andra sidan så den här klockan skapades… Och nej - jag vill inte ha två, en på länk och en på gummit. Ni som prövat båda - vad har ni landat i?
4833ABE7-1F2D-4A2B-95A2-073B15F00CB4.jpeg
Gummi på sommaren. Annars länk.
 
  • Like
Reactions: J-P

Prefab

Cartier
Hejsan alla Omegavänner .
Köptarmen har börjat att klia här . Har snöat in på senaste versionen av seamaster 300 m med svart urtavla på länk . Behöver råd och tips .
Nytt ? Begagnat ? Prisbild ? Är ibland i Stockholm så någon bra AD där ?
Tacksam för svar .
Begagnatpriserna ligger ofta lite väl nära vad man än så länge får ge för en ny hos de AD:s som ger rabatt. Begagnade brukar väl gå för 40-45. Nypriset är 55’ men gav 50 med både länk och gummi i somras. Bara på länk borde du få ner ytterligare några tusenlappar. Det ryktas dock att rabatterna kan vara på väg bort.
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Hejsan alla Omegavänner .
Köptarmen har börjat att klia här . Har snöat in på senaste versionen av seamaster 300 m med svart urtavla på länk . Behöver råd och tips .
Nytt ? Begagnat ? Prisbild ? Är ibland i Stockholm så någon bra AD där ?
Tacksam för svar .
Personligen säger jag Ny.
@ERIKSON URHANDEL tycker jag du ska gå till. Dom är alltid hjälpsamma 😊👍
 

Karlskrona

Breitling
Begagnatpriserna ligger ofta lite väl nära vad man än så länge får ge för en ny hos de AD:s som ger rabatt. Begagnade brukar väl gå för 40-45. Nypriset är 55’ men gav 50 med både länk och gummi i somras. Bara på länk borde du få ner ytterligare några tusenlappar. Det ryktas dock att rabatterna kan vara på väg bort.
Tackar för det svaret .
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Argh…

Gummit är ju bra. Eller är det? Det framhäver å ena sidan tavlan mer än länken, å andra sidan är gummit så tunt att det liksom inte syns/blir lite känslan av ett snöre. Blir tokig på detta. Länken är ju å andra sidan så den här klockan skapades… Och nej - jag vill inte ha två, en på länk och en på gummit. Ni som prövat båda - vad har ni landat i?
4833ABE7-1F2D-4A2B-95A2-073B15F00CB4.jpeg
Älskade gummit från början, initialt tyckte jag länken hade för stor clasp och klockan blev för klumpig/tung jämfört med äldre gen 41mm. Sedermera lärde jag mig gilla länken och riktigt tycka om den. Jag vill ha både och till samma klocka. Nu har jag just nu bara en SMP i tvåton och av förklariga skäl saknar den länk (Omegas prissättning av tvåtonslänkar) och har enbart det svara gummit. Känns ibland lite enahanda då jag inte gillar Nato. Men skall inte säga att jag ”landat” i denna SMP men visst är den väldigt fin och bra.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Smygläser den här tråden varje dag. Inser att det nog får bli att byta Tudor mot Omega ändå. Hur mycket man än försöker så dras alltid uppmärksamheten hit. Önskar någon en BB58 så pma! Vill in i värmen…
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Smygläser den här tråden varje dag. Inser att det nog får bli att byta Tudor mot Omega ändå. Hur mycket man än försöker så dras alltid uppmärksamheten hit. Önskar någon en BB58 så pma! Vill in i värmen…
Du är så välkommen när du vill/kan.
Jag är sjukt sugen på en BB58 svart, men passar sig inte riktigt nu så jag får chilla en stund 🤷
Dessutom vägrar jag sälja någon av mina klockor 😅
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Begagnatpriserna ligger ofta lite väl nära vad man än så länge får ge för en ny hos de AD:s som ger rabatt. Begagnade brukar väl gå för 40-45. Nypriset är 55’ men gav 50 med både länk och gummi i somras. Bara på länk borde du få ner ytterligare några tusenlappar. Det ryktas dock att rabatterna kan vara på väg bort.

Försökte pruta på en Speedmaster hos Jarl Sandin förra veckan, säljaren kunde bara sträcka sig så lågt som att skicka med ett Natoband 🙃
 

J-P

Omega
Bra finish på grejerna. Och otrolig passform 😍
Bra finish på grejerna. Och otrolig passform 😍

IMG_20211003_124515__01.jpg
Jag har faktiskt filat ner de yttre hörnen en liiten aning. De var väldigt vassa. (Man måste ha förstoringsglas för att se det, men det blev bra.) Är medveten om att detta kan framstå som chockerande för vissa, men försvarar mig med att det är min klocka. 😀
 

Prefab

Cartier
Försökte pruta på en Speedmaster hos Jarl Sandin förra veckan, säljaren kunde bara sträcka sig så lågt som att skicka med ett Natoband 🙃
Ja det varierar mellan olika AD:s, men också beroende på vilken modell det handlar om. Utrymmet på nya Speedmastern ska vad jag har hört vara rätt begränsat. Varför skulle de ge rabatt när de snabbt kan sälja varenda klocka de får in?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Ja det varierar mellan olika AD:s, men också beroende på vilken modell det handlar om. Utrymmet på nya Speedmastern ska vad jag har hört vara rätt begränsat. Varför skulle de ge rabatt när de snabbt kan sälja varenda klocka de får in?

Jupp, han säljaren sa också att dom inte har så många inne därav inget prut just nu 😅
 
Topp