• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 962 62.0%
  • Nej

    Röster: 590 38.0%

  • Totala väljare
    1,552
Hämtade ut min igår . Sitter som en smäck . Helnöjd så här långt .
 

Bilagor

  • 20211009_171739.jpg
    20211009_171739.jpg
    387.4 KB · Visningar: 12
Byta ut den lite smårepiga ringen och den blekta sekundvisaren - ja eller nej?
5CE1DF16-CE59-4A1B-A820-D900B8873263.jpeg
Det är nog en personlig smaksak tror jag . Själv så tycker jag nog att smårepor är en del av klockans personlighet . Har en 20 år gammal Certina som jag bara använder på jobbet . Både den och länken ser ut som en gammal välanvänd diskbänk . Men jag gillar den .
Däremot så är jag väldigt petig med mina finklockor . Där har jag svårt att acceptera repor .
 
Senast ändrad:
Nehej nu var det otroligt länge sedan en Electric Blue passerade förbi och retade upp suget till frantiska nivåer igen. Dags för lite magiska bilder i höstsolen?
 
Grattis! Uppenbarligen svårt att inte ha en SMP :rolleyes:
Tack! Ja..återvänder ständigt till att den ska finnas i samlingen. Den är ju bra o för pengarna väldigt mkt klocka ändå. Hade dock varit smort om Omega framöver uppfattade med en avsmalnande länk. Typ så som man gjort på SM300 och nya speedy

Dock är länken i mkt hög kvalité o sitter kanon på handleden med stora möjligheter till justeringar
 
Liten tanke så här på nattkröken. Jag, precis som många andra har ju funderat mycket över länken.
Den är bred, smalnar inte av, spännet är stort osv.
Jag har vant mig och tycker länken är guld.
En sak som gjorde att jag vande mig är att på gummi ser själva klockan ganska stor ut men på länken blir den ganska liten och när den sitter på länk och ser så där liten och härlig ut är den så jävla schysst, även om jag kör gummi ganska ofta och gillar det med.

Var bara en tanke jag kände för att dela med mig 🤷 godnatt och ha en fortsatt fin helg 😘

IMG_20211016_025422__01.jpg
 
Liten tanke så här på nattkröken. Jag, precis som många andra har ju funderat mycket över länken.
Den är bred, smalnar inte av, spännet är stort osv.
Jag har vant mig och tycker länken är guld.
En sak som gjorde att jag vande mig är att på gummi ser själva klockan ganska stor ut men på länken blir den ganska liten och när den sitter på länk och ser så där liten och härlig ut är den så jävla schysst, även om jag kör gummi ganska ofta och gillar det med.

Var bara en tanke jag kände för att dela med mig 🤷 godnatt och ha en fortsatt fin helg 😘

IMG_20211016_025422__01.jpg
Jag har också funderat i liknande banor. Till skillnad från många andra här på KS så har jag ingen samling att tala om. Har bara två automat-divers, och använder bara en, Omegan. Har den på mig för jämnan. Men har både länk och originalgummi till den och skiftar till gummi till sommaren och tillbaka på länk till hösten. För mig gör gummi att klockan får en modernare look, medan på länk ser den lyxigare, dyrare ut. Det fina med Seamastern är att den funkar så bra och är så snygg med båda. Och båda känns sköna.
 
Jag har också funderat i liknande banor. Till skillnad från många andra här på KS så har jag ingen samling att tala om. Har bara två automat-divers, och använder bara en, Omegan. Har den på mig för jämnan. Men har både länk och originalgummi till den och skiftar till gummi till sommaren och tillbaka på länk till hösten. För mig gör gummi att klockan får en modernare look, medan på länk ser den lyxigare, dyrare ut. Det fina med Seamastern är att den funkar så bra och är så snygg med båda. Och båda känns sköna.
Håller med! Men även fast den blir lite "lyxigare" så funkar länk till tisha och jeans 🤷. Tycker iallafall jag 🙂
 
  • Like
Reactions: J-P
Tillbaka
Topp