• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Omega70

Cartier
2-Faktor
IMG_20211016_142148.jpg

Klockan jag bär i särklass mest. Funkar till de flesta tillfällen, rätt size, vikt och jäkligt snygg. En klassiker helt enkelt👌
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tjena ska ev köpa en Omega smp från -18 idag.
Har ju haft nya versionen som har justerbar clasp.
Är det AD som gäller för att beställa en vid ev köp?
 

enlimpa

Omega
Någon som vet varför värdet på smp har ökat på senaste? Från chrono24 har jag 50% vinst i min watch collection, fick dock jäkligt bra pris på min svarta 2017 fullset modell.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som vet varför värdet på smp har ökat på senaste? Från chrono24 har jag 50% vinst i min watch collection, fick dock jäkligt bra pris på min svarta 2017 fullset modell.
Många som är intresserade av dessa (högre efterfråga = högre pris) och de är väl en rött populär ”instegsklocka”. De har även stigit i takt med att nya Omegor stigit i pris generellt sett. Bara under det senaste åren har begagnade SMP Quartz ökat med 10-20% känns det som.
 

enlimpa

Omega
Många som är intresserade av dessa (högre efterfråga = högre pris) och de är väl en rött populär ”instegsklocka”. De har även stigit i takt med att nya Omegor stigit i pris generellt sett. Bara under det senaste åren har begagnade SMP Quartz ökat med 10-20% känns det som.
Väldigt kul att se utvecklingen. Dock fortfarande bra priser för ett sådant kanon ur!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej har funnit en clasp stz001154.
Funkar den på min smpc?
Ja, du kan läsa här vilka länkar den passar till rakt av
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Ja, du kan läsa här vilka länkar den passar till rakt av
Stort tack,jag köpte den jag länkade.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Läste att någon tyckte att Omega SMP 42mm upplevdes som 40mm. Hur känner ni som har en Omega SMP Co-Axial 41mm, upplevs den något mindre än 40mm?

Det där är relativt. Om den 40mm man jämför med är en Sub så upplevs de åtminstone typ lika. Skulle säga att 41an upplevs marginellt nättare än 42an men knappast mindre än 40mm. Ja det där svaret rörde nog bara till det :D

Här är några 40, 41 och 42 på min handled. Skulle nog inte klara ett blindtest

B6E47CEC-3651-4221-961B-57F992D6212C.jpeg
C3DC8AEE-28B7-4C93-A664-37DBAC2CB482.jpeg

7012E9E5-6E37-4C66-9B5E-E33D3D47A5E2.jpeg
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Tjena ska ev köpa en Omega smp från -18 idag.
Har ju haft nya versionen som har justerbar clasp.
Är det AD som gäller för att beställa en vid ev köp?
Köp en klassiker 25318000 med serienummer som startar på 59 eller 60. Caliber 1120 - som en diesel från Volvo. Med en stor service hamnar du på 25-27. En riktig James Bond klassiker.
 
Topp