• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 62.0%
  • Nej

    Röster: 585 38.0%

  • Totala väljare
    1,539

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
image.jpg
 

Daniel_st

Cartier
Någon som har en seamaster med guld och gummiband som kan berätta ifall den sitter bra och känslan med gummiband? Är sugen på en och fått bra pris hos Ad´n Jag köpte min aquaterra hos tidigare i år. Lätt att sälja aquaterran på egen hand eller bättre att byta in den hos AD? Märker man av den 1mm större boetten så mycket, Jag tycker 41mm är alldeles tillräckligt stort.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Variera den du har med det svarta gummit. 👌🏻
sen när du köper svarta så kan du variera med gummit på den oxå :)
+1 på att testa gummit @Dahlc . Det är riktigt bra och du får två olika upplevelser i känsla av samma klocka. Byta till annan färg ger ju bara en annan visuell upplevelse.
Jag hade både en vit och en svart under ca 6 månader. Anledningen var att jag först velade mellan vit eller svart men landade i en svart. Men kunde inte riktigt släppa den vita. Efter ett par månader dök möjligheten till ett byte upp med en annan klocka jag hade upp, och jag skaffade en vit också. Även om (såklart) mycket är lika upplevde jag dem som rätt olika. Visuellt då alltså. Den svarta "poppar" mer med reflektioner från index, visare och tavlan. Den vita är lite mer nedtonad. För mig blev den vita aldrig mer än en komplettering och den svarta bars oftare. Den vita har lämnat sedan ett bra tag tillbaka, men den svarta är fortfarande en av mina mest burna klockor, som idag tex. Så blev det för mig iaf 🙂
Tycker råden om ett gummi till den vita ovan var bra. Klart värt att testa och ändrar dessutom utseendet på just den vita mer än man först tror.
IMG_4201.JPG
Nu är gummit införskaffat, tack för tipset hörrni!
751D0F07-4D78-4452-B038-CCCB14CFCB51.jpeg

Dock finns det en liten hake… Jag köpte även en tillhörande klocka till gummit. 😅 Tredje SMPn på lite drygt ett år, något som nästan liknar @Chuck ’s speedy-beteende? 😉
6FE2BAC4-97B5-4924-A21B-370B870F074B.jpeg

C7308E9C-9D05-4669-AE94-2420D8E93271.jpeg
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är gummit införskaffat, tack för tipset hörrni!
751D0F07-4D78-4452-B038-CCCB14CFCB51.jpeg

Dock finns det en liten hake… Jag köpte även en tillhörande klocka till gummit. 😅 Tredje SMPn på lite drygt ett år, något som nästan liknar @Chuck ’s speedy-beteende? 😉
6FE2BAC4-97B5-4924-A21B-370B870F074B.jpeg

C7308E9C-9D05-4669-AE94-2420D8E93271.jpeg
Snyggt där, grattis till ännu en Speedy! Är det tänkt som komplement eller ersättare till den vita?😁
 

LeThulle

Omega
En kanske lite dum fråga, jag har en Seamaster 2222.8000 från 2011. Har ägt klockan i cirka 6 månader. Lumen på tavlan och visarna tycker jag har gulnat en del, är det ålder eller något som Omega har utformat som skall vara lite gult? :)
 
Topp