• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 62.0%
  • Nej

    Röster: 585 38.0%

  • Totala vĂ€ljare
    1,539

Honk

Omega
2-Faktor
Nyservad😎 dyrt men nöjd.

49141F3E-7EA9-45E0-AA6B-CD8480BF3EC8.jpeg
Vad gick kalaset pÄ och vad gjordes? UngefÀr. ETA-verket i min tickar pÄ, men ska unnas en service nÄgon gÄng.
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
Vad gick kalaset pÄ och vad gjordes? UngefÀr. ETA-verket i min tickar pÄ, men ska unnas en service nÄgon gÄng.
7750 (Bergströms). Jag köpte den rĂ€tt billigt (10 jĂ€mt). Den var dock i stort servicebehov. SvĂ„r att fĂ„ igĂ„ng och drog sig 40s/dygn. Nu Ă€r den i toppskick. ⏰ Mycket utbytt.

63BD65B1-B001-40F1-A512-F30B74741A4C.jpeg
 
Senast Àndrad:

Björklund

Panerai
BestÀllde ett gummi frÄn @Feskarn till min SMP. TyvÀrr passar inte raka bandstift sÄ jag böjde till de medföljande lite sjÀlv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
TÀnkte komplettera med de böjda bandstiften. NÄgon som testat om det blir bra?
Skulle Àven behöva en skruvmejsel som passar till smp-lÀnken samt ett bandstiftverktyg dÄ mitt Àr typ en halv milimeter för brett. Gaffeln nÄr liksom inte ner rikigt.
Vilken storlek/modell ska jag ha pÄ mejsel och verktyg frÄn Bergeron?
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
BestÀllde ett gummi frÄn @Feskarn till min SMP. TyvÀrr passar inte raka bandstift sÄ jag böjde till de medföljande lite sjÀlv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
TÀnkte komplettera med de böjda bandstiften. NÄgon som testat om det blir bra?
Skulle Àven behöva en skruvmejsel som passar till smp-lÀnken samt ett bandstiftverktyg dÄ mitt Àr typ en halv milimeter för brett. Gaffeln nÄr liksom inte ner rikigt.
Vilken storlek/modell ska jag ha pÄ mejsel och verktyg frÄn Bergeron?
Mejsel kan jag inte svara pĂ„ men nĂ€r det gĂ€ller bandstiftverktyg kör jag Bergeon 7767-F (F för ”fine” som Ă€r smalare) och har aldrig haft nĂ„got problem pĂ„ nĂ„gon klocka med det.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
BestÀllde ett gummi frÄn @Feskarn till min SMP. TyvÀrr passar inte raka bandstift sÄ jag böjde till de medföljande lite sjÀlv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
TÀnkte komplettera med de böjda bandstiften. NÄgon som testat om det blir bra?
Skulle Àven behöva en skruvmejsel som passar till smp-lÀnken samt ett bandstiftverktyg dÄ mitt Àr typ en halv milimeter för brett. Gaffeln nÄr liksom inte ner rikigt.
Vilken storlek/modell ska jag ha pÄ mejsel och verktyg frÄn Bergeron?
Det funkar med böjda bandstift! Hade samma problem först men med böjda gick det relativt smÀrtfritt och slöt tÀtt mot boetten. :)
6E8AA159-C8FB-43D6-A753-33DEE0DD13F9.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
BestÀllde ett gummi frÄn @Feskarn till min SMP. TyvÀrr passar inte raka bandstift sÄ jag böjde till de medföljande lite sjÀlv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
TÀnkte komplettera med de böjda bandstiften. NÄgon som testat om det blir bra?
Skulle Àven behöva en skruvmejsel som passar till smp-lÀnken samt ett bandstiftverktyg dÄ mitt Àr typ en halv milimeter för brett. Gaffeln nÄr liksom inte ner rikigt.
Vilken storlek/modell ska jag ha pÄ mejsel och verktyg frÄn Bergeron?
Köpte 2.0mm Bergeon dÄ den rekommenderas hÀr.
FrÄgade @Feskarn om han kunde ta hem den, det fixade han och sedermera tog han in den i sortimentet
Funkar fint men idealt skulle den nog vara nÄgon mm mindre dÄ det Àr hela skruvens bredd och mejseln Àr rÀtt vass i kanterna, filade lite lÀtt dÀr dÄ det kÀnns som man lÀtt kan orsaka repor. 1.6mm Bergeon skall enligt uppgift frÄn ocksÄ fungera fint men jag har inte provat.
 
IMG_20211207_170854.jpg

Fick hem min nya klocka idag, Seamaster quartz. Jag mĂ€rker att jag ligger storleksmĂ€ssigt mellan tvĂ„ lĂ€nkbitar. Är det nĂ„gon som vet om det finns nĂ„gon hemlig microjustering? Hittar inga halva lĂ€nkbitar pĂ„ lĂ€nken. Hur löser ni andra samma problem?
 

Pjoter

Panerai
2-Faktor
IMG_20211207_170854.jpg

Fick hem min nya klocka idag, Seamaster quartz. Jag mĂ€rker att jag ligger storleksmĂ€ssigt mellan tvĂ„ lĂ€nkbitar. Är det nĂ„gon som vet om det finns nĂ„gon hemlig microjustering? Hittar inga halva lĂ€nkbitar pĂ„ lĂ€nken. Hur löser ni andra samma problem?
GÄ till en Omega AD och bestÀll det du behöver. Jag bestÀllde tvÄ hela lÀnkar och tog bort en halv. Nu sitter min perfekt.
C8055734-29B7-42CB-84B0-55BBFE9197D6.jpeg
 
  • Like
Reactions: J-P
Topp