Vad gick kalaset pÄ och vad gjordes? UngefÀr. ETA-verket i min tickar pÄ, men ska unnas en service nÄgon gÄng.Nyservaddyrt men nöjd.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad gick kalaset pÄ och vad gjordes? UngefÀr. ETA-verket i min tickar pÄ, men ska unnas en service nÄgon gÄng.Nyservaddyrt men nöjd.
![]()
7750 (Bergströms). Jag köpte den rÀtt billigt (10 jÀmt). Den var dock i stort servicebehov. SvÄr att fÄ igÄng och drog sig 40s/dygn. Nu Àr den i toppskick.Vad gick kalaset pÄ och vad gjordes? UngefÀr. ETA-verket i min tickar pÄ, men ska unnas en service nÄgon gÄng.
Ăr det nĂ„gon vet om det finns halvlĂ€nkar till sĂ„dana hĂ€r "gamla" smĂ„ 28millimieters?Fick hem en liten nĂ€tt en igĂ„r:
![]()
Snyggt, grattis!!Fick jobbet jag var pÄ intervju för
![]()
Trevlig helg allesammans![]()
Grattis till det!Fick jobbet jag var pÄ intervju för
![]()
GratulerarFick jobbet jag var pÄ intervju för
![]()
Snyggt, grattis!!![]()
Grattis till det!
Gratulerar![]()
Mejsel kan jag inte svara pĂ„ men nĂ€r det gĂ€ller bandstiftverktyg kör jag Bergeon 7767-F (F för âfineâ som Ă€r smalare) och har aldrig haft nĂ„got problem pĂ„ nĂ„gon klocka med det.BestĂ€llde ett gummi frĂ„n @Feskarn till min SMP. TyvĂ€rr passar inte raka bandstift sĂ„ jag böjde till de medföljande lite sjĂ€lv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
TÀnkte komplettera med de böjda bandstiften. NÄgon som testat om det blir bra?
Skulle Àven behöva en skruvmejsel som passar till smp-lÀnken samt ett bandstiftverktyg dÄ mitt Àr typ en halv milimeter för brett. Gaffeln nÄr liksom inte ner rikigt.
Vilken storlek/modell ska jag ha pÄ mejsel och verktyg frÄn Bergeron?
Tack för snabbt svarMejsel kan jag inte svara pĂ„ men nĂ€r det gĂ€ller bandstiftverktyg kör jag Bergeon 7767-F (F för âfineâ som Ă€r smalare) och har aldrig haft nĂ„got problem pĂ„ nĂ„gon klocka med det.
Det funkar med böjda bandstift! Hade samma problem först men med böjda gick det relativt smÀrtfritt och slöt tÀtt mot boetten.BestÀllde ett gummi frÄn @Feskarn till min SMP. TyvÀrr passar inte raka bandstift sÄ jag böjde till de medföljande lite sjÀlv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
Skulle Àven behöva en skruvmejsel som passar till smp-lÀnken samt ett bandstiftverktyg dÄ mitt Àr typ en halv milimeter för brett. Gaffeln nÄr liksom inte ner rikigt.
Tack, dÄ blir det en bestÀllning snart!Det funkar med böjda bandstift! Hade samma problem först men med böjda gick det relativt smÀrtfritt och slöt tÀtt mot boetten.
![]()
Köpte 2.0mm Bergeon dÄ den rekommenderas hÀr.BestÀllde ett gummi frÄn @Feskarn till min SMP. TyvÀrr passar inte raka bandstift sÄ jag böjde till de medföljande lite sjÀlv. Blev dock inte riktigt bra. Glipar lite.
GÄ till en Omega AD och bestÀll det du behöver. Jag bestÀllde tvÄ hela lÀnkar och tog bort en halv. Nu sitter min perfekt.![]()
Fick hem min nya klocka idag, Seamaster quartz. Jag mĂ€rker att jag ligger storleksmĂ€ssigt mellan tvĂ„ lĂ€nkbitar. Ăr det nĂ„gon som vet om det finns nĂ„gon hemlig microjustering? Hittar inga halva lĂ€nkbitar pĂ„ lĂ€nken. Hur löser ni andra samma problem?
SÄ det gÄr alltsÄ att fÄ tag pÄ halv-lÀnkbit?GÄ till en Omega AD och bestÀll det du behöver. Jag bestÀllde tvÄ hela lÀnkar och tog bort en halv. Nu sitter min perfekt.![]()