• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 974 62.1%
  • Nej

Röster: 594 37.9%

• Totala väljare
    1,568
Några av de absolut bästa bilderna på generationerna.

4A2C286C-9BA3-4E82-8A93-564B72AA2A29.jpeg
D130A5BE-53DC-4954-9E67-C534F35E2743.jpeg

Lite jämförande av storlek mellan en mid size och full size.
1998 och 2009 ”gen1” och ”gen2”
41mm mot 36mm. Själv föredrar jag den mindre och tycker det är en mer trivsam storlek. :omega:
41ans länk har tagit mycket stryk och blivit slapp. Även stor skillnad på hur vridringarna tagit stryk.
Gillar också mid size modellen, den passar bättre på min handled iaf 😊

9B6438E6-1F9A-475A-B4D0-9467D0430574.jpeg

Tränar med en gammal vän, han hade på sig min gamla smp som jag sålde till honom för några år sedan. Saknar den lite!

Bilagor

• 6DF83BE7-C638-4755-BCF2-973CC4F892D1.jpeg
    6DF83BE7-C638-4755-BCF2-973CC4F892D1.jpeg
    485.8 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:
Nu är det andra gången jag ser en Seamaster på 28mm med kl. 12 index som ser ut att ha monterats av en salongsberusad person. Ser ju inte klokt ut - vad är grejen?!
A3DE24C8-42D4-40A8-A6AC-8A9EA256CBB5.jpeg

Den salongsberusade har ju dessutom adderat vad som ser ut att vara stänk av falu rödfärg lite här och var. Matchar ju iofs toppen på sekundvisaren snyggt! 👍
Ja de där indexen ser ju inte bra ut, kan det vara samma klocka?

Angående det röda så är det nog bara små flisor från de hemska röda boxarna som Omega hade tidigare, som släppte massa färg. Dock talanglöst att inte rengöra klockan bättre inför fotografering😬

Ja de där indexen ser ju inte bra ut, kan det vara samma klocka?

Angående det röda så är det nog bara små flisor från de hemska röda boxarna som Omega hade tidigare, som släppte massa färg. Dock talanglöst att inte rengöra klockan bättre inför fotografering😬
Den var svart. Vilket gör det till andra klockan jag ser det på. Går ju inte att leva med i sinnesro med dessa index tänker jag.
Har i smyg kollat på SMP och nu ligger det en på Bukowskis som ser riktigt fin ut. MEN
135462EC-9C07-45E1-B885-72ACB4FF9A76.jpeg

Vad i hela världen har hänt med kl. 12-strecken? Är inte monterarna nyktra i Omegas fabrik!?

Den var svart. Vilket gör det till andra klockan jag ser det på. Går ju inte att leva med i sinnesro med dessa index tänker jag.
Den svarta ser ut att vara vriden ett klick, en halvminut. Stämmer det så undrar man ju hur dom tänker när dom tar bilderna? Tvåtonarn ser skum ut, medges. Guldet ser ut att ha oxiderat på sina ställen men förklarar ju inte dom röda fläckarna.

Har beställt den gröna, min AD sa att Omega börjar leverera klockorna den 25 mars. Sen vågade han inte svara på ifall han kommer få in de samma dag eller ifall de dröjer. De har ej fått några andra besked än att leveranserna startar den 25e
Spännande! Gjorde detsamma men fick höra juni. Kanske har med min plats i kön att göra.

Tillbaka
Topp