Viskan4711
Basic
Tackar! Hur kan det skilja så dramatiskt i bezel slitage?Ingen keramisk vridning på den där 41an, utan det är aluminiumbezel på båda. Kul med jämförelse mellan storlekarna side-by-side
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar! Hur kan det skilja så dramatiskt i bezel slitage?Ingen keramisk vridning på den där 41an, utan det är aluminiumbezel på båda. Kul med jämförelse mellan storlekarna side-by-side
Det beror nog bara på hur de använts, 41an verkar ha fått vara med om lite mer under sitt livTackar! Hur kan det skilja så dramatiskt i bezel slitage?
Gillar också mid size modellen, den passar bättre på min handled iafLite jämförande av storlek mellan en mid size och full size.
1998 och 2009 ”gen1” och ”gen2”
41mm mot 36mm. Själv föredrar jag den mindre och tycker det är en mer trivsam storlek.
41ans länk har tagit mycket stryk och blivit slapp. Även stor skillnad på hur vridringarna tagit stryk.
Hade verkligen velat ha en grön i gamla smp…När tror ni broccolin landar hos ADs?
Några av de absolut bästa bilderna på generationerna.
Vakuum?Fattar inte varför dom går mot att göra den större, tjockare, bredare, större vakuum et.c et.c
40mm och ca 2mm tunnare samt något mindre vakuum så hade det ju varit nära 10 poäng.
heliumvalvet menade jag. sorry.Vakuum?
Juni!När tror ni broccolin landar hos ADs?
Dags att ta blad ur mun o kalla den för vad den är.När tror ni broccolin landar hos ADs?
Den salongsberusade har ju dessutom adderat vad som ser ut att vara stänk av falu rödfärg lite här och var. Matchar ju iofs toppen på sekundvisaren snyggt!Nu är det andra gången jag ser en Seamaster på 28mm med kl. 12 index som ser ut att ha monterats av en salongsberusad person. Ser ju inte klokt ut - vad är grejen?!
Omega, Seamaster, Professional (300m/1000ft), armbandsur, 28 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Nu är det andra gången jag ser en Seamaster på 28mm med kl. 12 index som ser ut att ha monterats av en salongsberusad person. Ser ju inte klokt ut - vad är grejen?!
Omega, Seamaster, Professional (300m/1000ft), armbandsur, 28 mm. - Bukowskis
Ja de där indexen ser ju inte bra ut, kan det vara samma klocka?Den salongsberusade har ju dessutom adderat vad som ser ut att vara stänk av falu rödfärg lite här och var. Matchar ju iofs toppen på sekundvisaren snyggt!
Jag tänkte att det var nagellack jaDen salongsberusade har ju dessutom adderat vad som ser ut att vara stänk av falu rödfärg lite här och var. Matchar ju iofs toppen på sekundvisaren snyggt!
Den var svart. Vilket gör det till andra klockan jag ser det på. Går ju inte att leva med i sinnesro med dessa index tänker jag.Ja de där indexen ser ju inte bra ut, kan det vara samma klocka?
Angående det röda så är det nog bara små flisor från de hemska röda boxarna som Omega hade tidigare, som släppte massa färg. Dock talanglöst att inte rengöra klockan bättre inför fotografering
Har i smyg kollat på SMP och nu ligger det en på Bukowskis som ser riktigt fin ut. MEN
Omega, Seamaster, Professional, 300m, armbandsur, 28 mm. - Bukowskis
Vad i hela världen har hänt med kl. 12-strecken? Är inte monterarna nyktra i Omegas fabrik!?
Har bara haft dom 2 senaste generationerna, där har det iaf inte varit några fylle-index. Känns väl som att Omega steppat upp lite med åren iaf.Jag tänkte att det var nagellack ja
Men allvarligt, är finishen på Seamasters generellt så här?
Inte upplevt dålig finish på varken min gamla 2220.80 jag hade eller på 2531.80 som jag har nuJag tänkte att det var nagellack ja
De nya är så snygga. Omega - gör dem i 28 mm tack!Har bara haft dom 2 senaste generationerna, där har det iaf inte varit några fylle-index. Känns väl som att Omega steppat upp lite med åren iaf.
Vet ej.., men du kan välja Planet Ocean så slipper du dubbelstreck vid 12:an. Har inte sett nåt knas på dem. Säkert är de nyare SMP bra också, skulle jag tro.Jag tänkte att det var nagellack ja
Den svarta ser ut att vara vriden ett klick, en halvminut. Stämmer det så undrar man ju hur dom tänker när dom tar bilderna? Tvåtonarn ser skum ut, medges. Guldet ser ut att ha oxiderat på sina ställen men förklarar ju inte dom röda fläckarna.Den var svart. Vilket gör det till andra klockan jag ser det på. Går ju inte att leva med i sinnesro med dessa index tänker jag.
Sluta tramsa och behåll den för evigtEfter 5 år utan så blev jag ännu en gång med Smp
Nu är det färdig tramsat, denna stannarSluta tramsa och behåll den för evigt
Behåll allt - sälja -varför då?Sluta tramsa och behåll den för evigt
Har beställt den gröna, min AD sa att Omega börjar leverera klockorna den 25 mars. Sen vågade han inte svara på ifall han kommer få in de samma dag eller ifall de dröjer. De har ej fått några andra besked än att leveranserna startar den 25eNär tror ni broccolin landar hos ADs?
Spännande! Gjorde detsamma men fick höra juni. Kanske har med min plats i kön att göra.Har beställt den gröna, min AD sa att Omega börjar leverera klockorna den 25 mars. Sen vågade han inte svara på ifall han kommer få in de samma dag eller ifall de dröjer. De har ej fått några andra besked än att leveranserna startar den 25e