• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 974 62.1%
  • Nej

Röster: 594 37.9%

• Totala väljare
    1,568
Hade velat ha ett viklås till gummit, någon som har tips/erfarenhet av något som funkar? Tips om originalgummit med viklås undanbedes, då måste jag sälja en njure eller något…
678DC723-2195-40A1-9F43-BA2DB2FFBED5.jpeg
Jag kanske inte förstår frågan men du har ett Omega-gummi med fast keeper och något viklås är inte möjligt att applicera på det. Det bästa du kan göra är att slå dig till ro med detta, det egentligen enda förutom att investera i Omegas lite likadana gummi utan keeper och med viklås.

Jag kanske inte förstår frågan men du har ett Omega-gummi med fast keeper och något viklås är inte möjligt att applicera på det. Det bästa du kan göra är att slå dig till ro med detta, det egentligen enda förutom att investera i Omegas lite likadana gummi utan keeper och med viklås.
Du förstår frågan helt rätt. Just keepern är ju ett rätt stort problem men tänkte om det fanns något am-lås där man får den långa delen av bandet ”utanpå” så man kan trä den genom keepern. Jag inser att jag griper efter halmstrån här. 😅

Du förstår frågan helt rätt. Just keepern är ju ett rätt stort problem men tänkte om det fanns något am-lås där man får den långa delen av bandet ”utanpå” så man kan trä den genom keepern. Jag inser att jag griper efter halmstrån här. 😅
Fattar. Ingen aning men mycket tveksamt. Har levt med detta gummi i mer än 2,5 år. Initialt saknade jag viklås jämfört med AT’s superba gummi men slutat tänka på det, nöjd med detta som det är.

Fattar. Ingen aning men mycket tveksamt. Har levt med detta gummi i mer än 2,5 år. Initialt saknade jag viklås jämfört med AT’s superba gummi men slutat tänka på det, nöjd med detta som det är.
Det kanske inte är helt koscher egentligen men körde faktiskt AT-style-gummi på en tidigare SMP, kan bara hålla med om att det är superbra. Kanske är därför man saknar viklås så mycket. 🤔
30A90982-D58F-4CA1-9A66-663535FD0EA3.jpeg

Äntligen har man sin första smp! Närmare bestämt en 2531.80. I början av mitt klockintresse var det här verkligen en dröm, men sedan var det något som fick intresset för den här klockan att svalna.

Idag var första gången jag faktiskt testade en i samband med affären, och jag kan inte vara nöjdare. Älskar vågtavlan, patinan på index och särskilt sättet visarna fångar ljuset.

Länken var ett rent helvete att justera, men det gick tillslut. Ser fram emot att spendera mycket tid i tråden framöver. Tack till @A.Edfalk för bytesaffären!

Ω
IMG_20220327_211822.jpg
IMG_20220327_211248.jpg
IMG_20220327_211228.jpg

Äntligen har man sin första smp! Närmare bestämt en 2531.80. I början av mitt klockintresse var det här verkligen en dröm, men sedan var det något som fick intresset för den här klockan att svalna.

Idag var första gången jag faktiskt testade en i samband med affären, och jag kan inte vara nöjdare. Älskar vågtavlan, patinan på index och särskilt sättet visarna fångar ljuset.

Länken var ett rent helvete att justera, men det gick tillslut. Ser fram emot att spendera mycket tid i tråden framöver. Tack till @A.Edfalk för bytesaffären!

Ω
IMG_20220327_211822.jpg
IMG_20220327_211248.jpg
IMG_20220327_211228.jpg
Gratulerar🙌👍 Håller verkligen med dig. Just visarna som liksom "poppar upp" gör tidsavläsningen smidig i alla lägen.

Någon som har tips på var man kan hitta "pins & tubes" till en 2231.50 med speedy armband? Dom gick inte att köpa löst via några svenska ADs jag kollat med (måste kanske in på service för att få tag i dessa?)

Tillbaka
Topp