• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 974 62.1%
  • Nej

Röster: 594 37.9%

• Totala väljare
    1,568
Fick hem mitt gummi i veckan, väldigt nöjd 😎
Sjukt nöjd! 👌🏻
IMG_20220412_220441.jpg

Älskar SMPn! Börjar ångra att jag sålde min 2531 när jag ser alla tjusiga bilder här i tråden. Är dock mycket förtjust i min SMPc En 2254 kommer dock införskaffas någon gång, och förmodligen en 2294 eller senare chrono också. Det svåra blir väl att förklara för den bättre hälften hur 2294 skiljer sig från speedmastern eftersom ”de är ju likadana!” 😅
image.jpg

Åter på nato efter några dagar på länk. Beställde även ett nytt originalgummi via Erikson Urhandel som dyker upp nästa vecka och lär få husera i sommar.

Tydligen så ska man ha lite längre bandstift enl. Omega om man använder ett Nato då belastningen i sidled blir lite större, Erikson urhandel bekräftade även detta.
20220414_100702.jpg

Ni som har senaste SMPn med 8800-verket, låter eran rotor mkt när ni roterar/snurrar klockan? upplever att min låter extremt mkt, typ ett skrapande ljud nästan, och detta är inget jag lagt märke till på mina tidigare SMP's med samma verk, vilket gör mig lite orolig och fundersam om allt står rätt till?

Edit: Googlade lite och detta är tydligen fullt normalt🤷🏻‍♂️ märkligt dock att jag inte reflekterat över det tidigare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp