• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Kidfish

Breitling
Fina bilder! Varje gång jag ska hoppa i duschen, pool, havet tänker jag nää inte med klockan. Bäst ta av sig den, helt fel så klart 🤣. Någon mer som känner som jag?
20220709_142206.jpg
20220709_142344.jpg

Fina bilder! Varje gång jag ska hoppa i vatten, dusch, pool, havet tänker jag nää inte med klockan. Bäst ta av den, helt fel så klart 🤣. Någon mer som känner som jag?
 

Robbanc76

Cartier
Fina bilder! Varje gång jag ska hoppa i duschen, pool, havet tänker jag nää inte med klockan. Bäst ta av sig den, helt fel så klart 🤣. Någon mer som känner som jag?


Fina bilder! Varje gång jag ska hoppa i vatten, dusch, pool, havet tänker jag nää inte med klockan. Bäst ta av den, helt fel så klart 🤣. Någon mer som känner som jag?
Grow some balls 😉
Tack =)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Såg nu att Erikson Urhandel gjorde reklam för att Omega meshlänk gick att köpa separat. Naiv som jag var gick jag in på hemsidan och tänkte att det kunde ju vara ett trevligt komplement.

10 papp! Blir ingen meshlänk.
Ok. Jag trodde den skulle kosta mer.
Hade man haft både divern o speedy är det ju imho ett kul komplement
 

PerS

Omega
Såg nu att Erikson Urhandel gjorde reklam för att Omega meshlänk gick att köpa separat. Naiv som jag var gick jag in på hemsidan och tänkte att det kunde ju vara ett trevligt komplement.

10 papp! Blir ingen meshlänk.
Enligt WUS-användare så tillverkar Staib Omegas mesh, så kolla om de har nåt som lockar.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Haha jo det är det ju. Men en "vanlig" länk känns ju rejälare och borde vara dyrare. Mesh är ju en strumpbyxa i stål 😁
Har du klämt på Mesh'et till No Time To Die ? Tycker det är fantastiskt i sitt utförande. Får tro att detta är lika bra fast i stål. SMP-länken vill jag mer beteckna som bra än fantastiskt i sitt utförande. Men jag skulle inte själv kosta på mig detta om jag hade länk och OEM gummi, då är man hemma IMO.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Har du klämt på Mesh'et till No Time To Die ? Tycker det är fantastiskt i sitt utförande. Får tro att detta är lika bra fast i stål. SMP-länken vill jag mer beteckna som bra än fantastiskt i sitt utförande. Men jag skulle inte själv kosta på mig detta om jag hade länk och OEM gummi, då är man hemma IMO.

Nej, jag har inte sett det live men på bilderna jag har sett så ser det otroligt genomtänkt och välbyggd ut och vill-ha-faktorn är stor. Men tyvärr inte 10k stor. Det var det jag menade när jag skrev att jag var naiv. Borde förstått att prislappen skulle ligga där när OEM-gummit med viklås ligger på 7k.

Men om dom börjar hamna i omlopp kanske man kan knipa ett på köp/sälj nån gång i framtiden.

Jo jag har både länk och gummi och har lärt mig den hårda vägen att det i mitt fall är bäst att direkt köpa OEM annars går man och suktar efter det och i slutändan har man ändå köpt det.

 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Vad säger panelen om denna?
Om du väljer att köpa så var noga med att allt går rätt till. Klockan ser väl fin ut men jag är bara en glad amatör när det gäller SMP.

 
Senast ändrad:
Mmm gillar vågorna. De blå och den svarta är de mest intressanta och kanske lockar blå mig allra mest. Tavlan är så fin att jag skulle kunna slå till även om jag inte alls gillar länken. Jag skulle isf köpa den på gummi.
Tavlan är verkligen fantastisk. Vilken som är bäst av blå eller svart är ju självklart subjektivt men övervägde den blåa innan valet föll på den svarta. Har du klämt och känt på en i verkligheten? Länken var min stora oro innan men efter att provat den på armen så växte den på mig så om du inte sett/prövat den så döm inte ut den innan! :)
 
  • Like
Reactions: JBL
Topp