Tajmar du grillandet med vridringen?Bond GMT är fint
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tajmar du grillandet med vridringen?Bond GMT är fint
Hade blivit rätt välgrillat om det legat på i 45min!Tajmar du grillandet med vridringen?
Jag har alla tre och jag föredrar helt klart @Feskarns. Främst för att det är mera följsamt pga det inte är "curved"Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?
Är det värt att betala lite mer, eller räcker det med Feskarns / Zealande?
Har varit inställd på att köra just curved. Kanske ska ge det "vanliga" en chansJag har alla tre och jag föredrar helt klart @Feskarns. Främst för att det är mera följsamt pga det inte är "curved"
Blir dock lite solblekt efter nåt år.
Seamastern behöver absolut inte curved, tack vare att avståndet mellan boett och bandstiften är liten.Har varit inställd på att köra just curved. Kanske ska ge det "vanliga" en chans
Har haft både Feskarns och OEM.Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?
Bra info! TackHar haft både Feskarns och OEM.
Feskarns är kanon för pengen, mjukt, följsamt och passar fint mot boetten. OEM är erkänt grymt när det gäller kvalitetskänsla och komfort, kostar huggorm dock.
Är det värt det? Ja om man har tänkt använda gummit frekvent. Vill man bara testa att köra gummi och kanske använda det då och då så duger Feskarns gott.
Tror inte man blir nöjd med något annat än OEM om man kört det så länge som jag har (tre år). Fick med ett @Feskarn (watchwear) med en PO nyligen och trivs bra med det, över förväntan bra och en nobrainer med tanke på priset. Man får trycka lite så det klickar i ordentligt (PO-boett här och alltså inte SMP (inte provat på den)) OEM på SMP klickar ju bara i perfekt direkt.Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?
Skulle vilja köra OEM, men nypriset ligger runt 3200-3500Tror inte man blir nöjd med något annat än OEM om man kört det så länge som jag har (tre år). Fick med ett @Feskarn (watchwear) med en PO nyligen och trivs bra med det, över förväntan bra och en nobrainer med tanke på priset. Nu har jag inte testat Zealande men allmänt så är gummin i mellanprisläge lite tveksamma, dom kostar en del men man blir ändå inte helt nöjd och felet är givetvis att man har en SMP med OEM-gummi. Som exempel har jag köpt Everest till Tudor BB och OEM med viklås till Longines HC.
Har vi några grönisar på ingång? Såg en video med watchadvisor extremt mycke snyggare på video än internetiz
I värsta fall kan man faktiskt leva ett fullgott liv med endast en njure också.Skulle vilja köra OEM, men nypriset ligger runt 3200-3500
Om någon vill släppa sitt svarta 20mm så är det bara att skicka ett PM
Provat i butik. IMO ännu bättre irl än på bild, framförallt hur det röda poppar och även bezeln i titan är grymt!Har ni kollat närmare på Nekton? Bara sett i monter men faktiskt aldrig bett att få prova. Ibland känner jag att keramiskt svart insert och den vanliga svarta tavlan är så väldigt blankt. Nekton har "inverterad" tavla med själva vågorna upphöjda och blankpolerade likt den keramiska 43,5mm. (snodd bild). Rött poppar rätt fint.
Har alla 3.Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?
Innerst inne visste jag redan svaret, att jag bara skulle bli nöjd med OEM. Ville dock komma billigare undanHar alla 3.
Feskarns - mycket gummi för pengen. Eller snarare silicon? Känns billigt och passar dåligt. Men för dom pengarna är det fan 5/5
Zealande - Snuskigt skönt men blir lite väl sladdrigt och keepers håller inte måttet.
OEM - perfekt passform, känns smidigt. Ruggigt fint spänne. En helt fast keeper och en lös keeper med en liten plupp på insidan som fastnar i hålen så den inte rör sig.
OEM är oslagbart
Ja det vill man ju såklart. Meeeen det är körtInnerst inne visste jag redan svaret, att jag bara skulle bli nöjd med OEM. Ville dock komma billigare undan
Allt är relativt, komplett AT-gummi (med viklås/ändlänkar) listade runt 7500:- sent 2017… lär väl ha stigit sen dess.Innerst inne visste jag redan svaret, att jag bara skulle bli nöjd med OEM. Ville dock komma billigare undan
Viklås drar iväg. Tur att jag föredrar utanAllt är relativt, komplett AT-gummi (med viklås/ändlänkar) listade runt 7500:- sent 2017… lär väl ha stigit sen dess.
Är inne på exakt samma spår. När jag såg den i montern när jag hämtade ut min DJ så lyste denna upp i omegas urval. Är ruskigt sugen på testa denna. Är det en 42a? Och pris?Har ni kollat närmare på Nekton? Bara sett i monter men faktiskt aldrig bett att få prova. Ibland känner jag att keramiskt svart insert och den vanliga svarta tavlan är så väldigt blankt. Nekton har "inverterad" tavla med själva vågorna upphöjda och blankpolerade likt den keramiska 43,5mm. (snodd bild). Rött poppar rätt fint.
Ja, 42. Boett och länk skall väl vara identiskt med en standard? Täckt baklock med ubåt. Inget datum. Priset är lite haken här, list på 73 mot 61 för en standard.Är inne på exakt samma spår. När jag såg den i montern när jag hämtade ut min DJ så lyste denna upp i omegas urval. Är ruskigt sugen på testa denna. Är det en 42a? Och pris?
Gillar att allt ser så kallt ut på den, så kommer visarna med sin röda värme.