• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Bond GMT är fint
6F4BAF65-2EEA-4C7A-8CCB-9669A36304CD.jpeg
Tajmar du grillandet med vridringen? 😁
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?

Är det värt att betala lite mer, eller räcker det med Feskarns / Zealande? :)
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?

Är det värt att betala lite mer, eller räcker det med Feskarns / Zealande? :)
Har haft både Feskarns och OEM.
35286C1F-D39C-427C-86ED-207FE0BF9BE5.jpeg

7E91E733-9F2C-48A5-BA39-9DEDC2C6BF4E.jpeg

Feskarns är kanon för pengen, mjukt, följsamt och passar fint mot boetten. OEM är erkänt grymt när det gäller kvalitetskänsla och komfort, kostar huggorm dock.
Är det värt det? Ja om man har tänkt använda gummit frekvent. Vill man bara testa att köra gummi och kanske använda det då och då så duger Feskarns gott.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har haft både Feskarns och OEM.
35286C1F-D39C-427C-86ED-207FE0BF9BE5.jpeg

7E91E733-9F2C-48A5-BA39-9DEDC2C6BF4E.jpeg

Feskarns är kanon för pengen, mjukt, följsamt och passar fint mot boetten. OEM är erkänt grymt när det gäller kvalitetskänsla och komfort, kostar huggorm dock.
Är det värt det? Ja om man har tänkt använda gummit frekvent. Vill man bara testa att köra gummi och kanske använda det då och då så duger Feskarns gott.
Bra info! Tack 😌
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?

Är det värt att betala lite mer, eller räcker det med Feskarns / Zealande? :)
Tror inte man blir nöjd med något annat än OEM om man kört det så länge som jag har (tre år). Fick med ett @Feskarn (watchwear) med en PO nyligen och trivs bra med det, över förväntan bra och en nobrainer med tanke på priset. Man får trycka lite så det klickar i ordentligt (PO-boett här och alltså inte SMP (inte provat på den)) OEM på SMP klickar ju bara i perfekt direkt.

Nu har jag inte testat Zealande men allmänt så är gummin i mellanprisläge lite tveksamma, dom kostar en del men man blir ändå inte helt nöjd och felet är givetvis att man har en SMP med OEM-gummi. Som exempel har jag köpt Everest till Tudor BB och OEM med viklås till Longines HC.

Men uppenbart är vi olika, älskar OEM och kan inte tänka mig att inte ha ett (nu har jag ingen länk så det är ju en ickefråga). Andra har sålt sitt OEM trots att dom har klockan kvar.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Tror inte man blir nöjd med något annat än OEM om man kört det så länge som jag har (tre år). Fick med ett @Feskarn (watchwear) med en PO nyligen och trivs bra med det, över förväntan bra och en nobrainer med tanke på priset. Nu har jag inte testat Zealande men allmänt så är gummin i mellanprisläge lite tveksamma, dom kostar en del men man blir ändå inte helt nöjd och felet är givetvis att man har en SMP med OEM-gummi. Som exempel har jag köpt Everest till Tudor BB och OEM med viklås till Longines HC.
Skulle vilja köra OEM, men nypriset ligger runt 3200-3500 💀

Om någon vill släppa sitt svarta 20mm så är det bara att skicka ett PM 😌
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har ni kollat närmare på Nekton? Bara sett i monter men faktiskt aldrig bett att få prova. Ibland känner jag att keramiskt svart insert och den vanliga svarta tavlan är så väldigt blankt. Nekton har "inverterad" tavla med själva vågorna upphöjda och blankpolerade likt den keramiska 43,5mm. (snodd bild). Rött poppar rätt fint.
1659787065259.png
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Har ni kollat närmare på Nekton? Bara sett i monter men faktiskt aldrig bett att få prova. Ibland känner jag att keramiskt svart insert och den vanliga svarta tavlan är så väldigt blankt. Nekton har "inverterad" tavla med själva vågorna upphöjda och blankpolerade likt den keramiska 43,5mm. (snodd bild). Rött poppar rätt fint.
1659787065259.png
Provat i butik. IMO ännu bättre irl än på bild, framförallt hur det röda poppar och även bezeln i titan är grymt!

Edit: Köpte tom fattigmans-Nekton efter det. 🤣
7BDB2387-D3F6-4956-A79B-41184E500ADF.jpeg
 
Senast ändrad:

O-scar

Panerai
2-Faktor
Någon som har testat och jämfört Feskarns, Zealande och OEM gummi bandet på sin SMP?

Är det värt att betala lite mer, eller räcker det med Feskarns / Zealande? :)
Har alla 3.
Feskarns - mycket gummi för pengen. Eller snarare silicon? Känns billigt och passar dåligt. Men för dom pengarna är det fan 5/5

Zealande - Snuskigt skönt men blir lite väl sladdrigt och keepers håller inte måttet.

OEM - perfekt passform, känns smidigt. Ruggigt fint spänne. En helt fast keeper och en lös keeper med en liten plupp på insidan som fastnar i hålen så den inte rör sig.
OEM är oslagbart 😬👍
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har alla 3.
Feskarns - mycket gummi för pengen. Eller snarare silicon? Känns billigt och passar dåligt. Men för dom pengarna är det fan 5/5

Zealande - Snuskigt skönt men blir lite väl sladdrigt och keepers håller inte måttet.

OEM - perfekt passform, känns smidigt. Ruggigt fint spänne. En helt fast keeper och en lös keeper med en liten plupp på insidan som fastnar i hålen så den inte rör sig.
OEM är oslagbart 😬👍
Innerst inne visste jag redan svaret, att jag bara skulle bli nöjd med OEM. Ville dock komma billigare undan 🥲
 

SDTure

Breitling
Trodde jag begått ett misstag då det blev grå istället för svart urtavla men jag trivs jättebra med den men datumet är svårläst.
 

Bilagor

  • 176459A8-9A91-41DB-A727-08559079E58F.jpeg
    176459A8-9A91-41DB-A727-08559079E58F.jpeg
    483.4 KB · Visningar: 19

enlimpa

Omega
Har ni kollat närmare på Nekton? Bara sett i monter men faktiskt aldrig bett att få prova. Ibland känner jag att keramiskt svart insert och den vanliga svarta tavlan är så väldigt blankt. Nekton har "inverterad" tavla med själva vågorna upphöjda och blankpolerade likt den keramiska 43,5mm. (snodd bild). Rött poppar rätt fint.
1659787065259.png
Är inne på exakt samma spår. När jag såg den i montern när jag hämtade ut min DJ så lyste denna upp i omegas urval. Är ruskigt sugen på testa denna. Är det en 42a? Och pris?

Gillar att allt ser så kallt ut på den, så kommer visarna med sin röda värme.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är inne på exakt samma spår. När jag såg den i montern när jag hämtade ut min DJ så lyste denna upp i omegas urval. Är ruskigt sugen på testa denna. Är det en 42a? Och pris?

Gillar att allt ser så kallt ut på den, så kommer visarna med sin röda värme.
Ja, 42. Boett och länk skall väl vara identiskt med en standard? Täckt baklock med ubåt. Inget datum. Priset är lite haken här, list på 73 mot 61 för en standard.
 

enlimpa

Omega
Undra hur de tänker här. Lägger på en massa tusingar när de har plockat bort datumet som enligt mig är riktigt gött och ha när man som karl inte håller reda på vilken dag det är. Men för övrigt är det ett snyggt utförande!!
 
Topp