• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

JB_XII

Rolex
IMG_2951.JPG

Två veckor har snart gått sedan min smpc kom hem från en lång vistelse på 2 månader hos omega.
Det var denna klocka som startade mitt intresse men den har använts ganska lite senaste åren då konkurrensen varit hård. Under perioden den var på reparation så märkte jag hur mycket jag trots allt saknade den. Även om jag inte slitit på den så värst mycket så fanns ju alltid chansen att gå och titta till den ibland, dra upp den några varv osv..
"Saknaden" fick mig att fundera på varför den användes så lite och svaret var ju den där förbannade länken.. hade testat gummi och det funkade ju kanon men kändes inte helt rätt off season, gummi kör man på sommaren om du frågar mig...
Jakten började på att få tag i en 1610 länk(heter den så?), den som kommer med ref 2254..
Sagt och gjort så damp den ner och efter lite omvårdnad och justering så åkte den på.
Flyger eller flyger inte spelar ingen roll, jag är så jäkla nöjd och äntligen kommer jag börja köra min första klocka som jag köpte ny i omega butiken i Paris med äldsta grabben i knät någon månad gammal..
Oh jo men visst, den flyger, befinner sig på speedy-höjder ;)

Det där var jäkligt bra! Vart införskaffade du länken? Kostnad?

Funderar på om man skulle testa samma sak :)
 

JB_XII

Rolex
Eller... om någon vänlig själ i Göteborgs-området har en halvlänk liggandes som jag kan få prova?
Saken är att jag tycker länken är lite tight, och tror att en halvlänk bör göra susen, men hade ju varit guld värt att få prova först.
Innan man beställer från ebay :)
Dryck/tilltugg och gott klocksnack erbjuds!
 

Rulle

Audemars
Eller... om någon vänlig själ i Göteborgs-området har en halvlänk liggandes som jag kan få prova?
Saken är att jag tycker länken är lite tight, och tror att en halvlänk bör göra susen, men hade ju varit guld värt att få prova först.
Innan man beställer från ebay :)
Dryck/tilltugg och gott klocksnack erbjuds!
Vf inte skaffa microjusteringslåset istället ?
 

JB_XII

Rolex
till SMPC sitter det ju 2 st halvlänkar på länken. Menar du att du trots detta ej få till rätt passform?

Jag är inte första ägaren till klockan och när den övergick i min ägo så fick jag inte med halvlänkarna.
Nu blev jag dock fundersam. Har faktiskt inte kollat jätte noga på alla länkbitar om någon av dem är en halvlänk :nailbiting:

Har iallafall beställt hem en länkbit nu. Så allt lär väl lösa sig till slut :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag är inte första ägaren till klockan och när den övergick i min ägo så fick jag inte med halvlänkarna.
Nu blev jag dock fundersam. Har faktiskt inte kollat jätte noga på alla länkbitar om någon av dem är en halvlänk :nailbiting:

Har iallafall beställt hem en länkbit nu. Så allt lär väl lösa sig till slut :)
Ok...standard är 2 halvlänkar och det ger då en hel del möjliga kombinationer som för de flesta handleder brukar sluta lyckligt :)
 
kom precis på att jag egentligen är 28 dessutom och inte 27.... hahaha

vad är det bästa med en smpc då?

Vad är inte det bästa? Den är skön med helt rätt tyngd, håller vanligen grym tid, den svarta urtavlan är verkligen underbar, sim svart vått bläck ungefär.

Ovanpå detta så är den relativt tunn(och upplevs tunnare, caset är riktigt slimmat) och passar till det mesta. Ser inte ut som en subkopia heller.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
IMG_2990.PNG

IMG_2993.JPG
IMG_2953.PNG


Seamasters ligger mig varmt om hjärtat och nu har jag säkrat att grabbarna kan slita på varsin när de har åldern inne.
39 mm är en fantastiskt trevlig size när man inte blivit försedd med ekstockar till handleder:)
 
Senast ändrad:
Topp