• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 962 62.0%
  • Nej

    Röster: 590 38.0%

  • Totala väljare
    1,552
Provar ett nato☀️
1000011221.jpg
 

Bilagor

  • 1000011179.jpg
    1000011179.jpg
    360.2 KB · Visningar: 3
Nice men posta gärna här
😁
Tack gör tipset - då har jag hittat en ny 'hemmatråd' 😀
 
Är sugen på en Omega Seamaster 300m, helst någon Bond-referens med aluminium-bezel, typ 2531.80 eller 2220.80. Har börjat kika runt efter ett exemplar i mint condition.

Det jag undrar är ifall det inte är bättre att istället köpa en SMPc (har haft en sådan tidigare). Klarar den äldre länken med pins av daglig användning (i rotation med 1-2 andra klockor) utan att bli allt för rasslig och är den tillräckligt bra om man jämför med SMPc-länken med skruvar? Jag föredrar utseendet och nättheten som de äldre varianterna har.

(PS: Om någon har ett exemplar av någon av ovanstående klockor till salu så har jag en köpesannons ute)
 
Är sugen på en Omega Seamaster 300m, helst någon Bond-referens med aluminium-bezel, typ 2531.80 eller 2220.80. Har börjat kika runt efter ett exemplar i mint condition.

Det jag undrar är ifall det inte är bättre att istället köpa en SMPc (har haft en sådan tidigare). Klarar den äldre länken med pins av daglig användning (i rotation med 1-2 andra klockor) utan att bli allt för rasslig och är den tillräckligt bra om man jämför med SMPc-länken med skruvar? Jag föredrar utseendet och nättheten som de äldre varianterna har.

(PS: Om någon har ett exemplar av någon av ovanstående klockor till salu så har jag en köpesannons ute)
Ingen som har någon sorts insikt i detta och testat båda modellerna?

Passar på att dela med mig av en bild på min sedan tidigare sålda Omega SMPc :D

1726427834560.png
 
Tillbaka
Topp