Gelmax
Basic
2552.80 kanske?
Skulle någon vet vilken ref denna har? Är 36mm. Enligt serienummer är den från -06.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
2552.80 kanske?
Skulle någon vet vilken ref denna har? Är 36mm. Enligt serienummer är den från -06.
Stämmer!2552.80 kanske?
Ursäkta sent svart, vart bortrest!Passar SMPc med grön gummi? Kan man få bild framifrån?
var är originallänken?Årets första plock igår.
Borde vara original, 2231.80var är originallänken?
Satt fint på denNytt gummi från Watchwear.
Vet inte om det gäller alla ref:ar av dom gamla smp modellerna men kolla så att kronan gängar på krontuben som den ska och att claspen låser fast ordentligt. Hade en 2254.50 med dessa problem, tror inte det är ett modellspecifikt problem för just smp men kan ju vara värt att kolla när du väl har klockan i hand. En bidragande faktor kan vara att kronan på smp är ganska liten och kan vara lite svår att använda.Jag är ute efter en 2220.80 eller 2531.80, de gamla klassiska James Bondomegorna. Verkar vara stora prisvariationer på dessa, vad skall man se upp för med dessa klockor?
Kanon! Hört att folk använde dem när de dök tidigare. Helt galet, alla vet ju att det är en grill-ring!Grillklockan
Haha har hört det också. Ringen är dock till för o timea lillens sovtidKanon! Hört att folk använde dem när de dök tidigare. Helt galet, alla vet ju att det är en grill-ring!
Jag börjar också bli väldigt sugen på en 2252. Har lagt alldeles för mycket tid på att läsa om den modellen. Om du har tid någon gång, kan du fota dina 36 mm AT och SMP bredvid varandra? Bärs de ungefär likvärdigt eller känns 2252 mindre med tanke på vridringen? Sjukt fin dykare oavsett!Börjar bli sugen på att smyga på ett läder på min 2252 oxå. Kan det vara så att dykarna är mogna för det när de närmar sig 20 år fyllda.
2252:an bärs aningen mindre. Du kommer nog uppleva rätt stor skillnad i början. Likt jag gjorde med AT:n, men det gick över efter ca 2-3 dagar.Jag börjar också bli väldigt sugen på en 2252. Har lagt alldeles för mycket tid på att läsa om den modellen. Om du har tid någon gång, kan du fota dina 36 mm AT och SMP bredvid varandra? Bärs de ungefär likvärdigt eller känns 2252 mindre med tanke på vridringen? Sjukt fin dykare oavsett!
Stort tack för bilderna! Sitter helt perfekt tycker jag. Nu blev suget ännu större. Jag velar just nu mellan tre midsizeklockor: Cartier Santos Dumont, Cartier Tank eller SMP 2252. Svårt!2252:an bärs aningen mindre. Du kommer nog uppleva rätt stor skillnad i början. Likt jag gjorde med AT:n, men det gick över efter ca 2-3 dagar.
2252:an har 18mm bandbredd vilket bidrar till att den känns mindre. Dock ingen tapering på länken, den känns rejäl. Jag trivs väldigt bra med båda.
Svårt att hitta en mer mångsidig klocka än 2252. Dess lume är
Tank med klassisk storlek. Fin klocka men kan inte mäta sig med SMP.Stort tack för bilderna! Sitter helt perfekt tycker jag. Nu blev suget ännu större. Jag velar just nu mellan tre midsizeklockor: Cartier Santos Dumont, Cartier Tank eller SMP 2252. Svårt!
Följer upp min fråga med det nyuthämtade bandet. Jag vek ner mig för "buy nice, don't buy twice" och tog hem ett via Bergströms Ur. Det var lättmonterat och sitter stadigt.Jag är sugen på ett originalgummiband till min SMP. Har inte bestämt mig om det ska vara med eller utan clasp. Innan jag slår till måste jag dock göra min due diligence. Finns det tredjepartsband som kan mäta sig i kvalitet och estetik med Omegas? Relativa begrepp, jag vet. Men jag är ute efter subjektivitet
Helt missat att det fanns rött, läckert!Följer upp min fråga med det nyuthämtade bandet. Jag vek ner mig för "buy nice, don't buy twice" och tog hem ett via Bergströms Ur. Det var lättmonterat och sitter stadigt.
Tror det är en begränsad upplaga, eftersom den är taggad med "Paris 2024" på hemsidan.Helt missat att det fanns rött, läckert!