Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köp! Du kommer inte bli besviken.jaha! Sålde senaste generationens SMP innan sommaren. Men nu är suget svårt efter en Peter Blake…svårt! Tycker att någon här både kan släppa en ur gömmorna samt berätta vilket bästa gummit med passning mot boetten är!
Nej det känns som att cirkeln sluts med den. Det är både klockan och märket som det började med!Köp! Du kommer inte bli besviken.
Haft den i drygt 3 mån. Färgen är verkligen såå bra och en fullträff av Omega! En av dom allra bästa gröna klockor som gjorts IMO, ihop med GO's SeaQ som ligger väldigt nära färgmässigt. Beroende på ljus skiftar färgen från klart grön till nästan svart, men ändå inte svart. Men... färgmässigt blir det ändå lite smalare, har tyckt att det kolliderar med en hel del plagg men har långsamt ändrat/vant mig eller rättare sagt är det frugan som säger att det där funkar bara fint ihop (hon gillar verkligen gröna klockor). Jag blir verkligen glad varje gång jag sätter på den men den kan nog aldrig bli en daily på samma sätt som en svart.Någon som ägt den gröna smp:n som kan ge en liten mini review?, Ser riktigt bra ut på bilder men hur är den som daily?
I see, verkligen en fullträff från omega färgmässigt. Du gav mig lite att fundera på nuHaft den i drygt 3 mån. Färgen är verkligen såå bra och en fullträff av Omega! En av dom allra bästa gröna klockor som gjorts IMO, ihop med GO's SeaQ som ligger väldigt nära färgmässigt. Beroende på ljus skiftar färgen från klart grön till nästan svart, men ändå inte svart. Men... färgmässigt blir det ändå lite smalare, har tyckt att det kolliderar med lite för mycket plagg men har långsamt ändrat/vant mig eller rättare sig är det frugan som säger att det där funkar bara fint ihop (hon gillar verkligen gröna klockor). Jag blir verkligen glad varje gång jag sätter på den men den kan nog aldrig bli en daily på samma sätt som en svart.
Haft min lite mer än ett år och den gröna färgen var anledningen till att jag köpte klockan. Anledningen till att jag vid tillfällen inte väljer denna klocka är att det är en 42mm dykare som jag inte tycker passar mig stilmässigt i alla lägen. Instämmer helt med Stefan för jag blir också glad varje gång jag använder klockan.I see, verkligen en fullträff från omega färgmässigt. Du gav mig lite att fundera på nu
Nice! Grattis!Haft den i drygt 3 mån. Färgen är verkligen såå bra och en fullträff av Omega! En av dom allra bästa gröna klockor som gjorts IMO, ihop med GO's SeaQ som ligger väldigt nära färgmässigt. Beroende på ljus skiftar färgen från klart grön till nästan svart, men ändå inte svart. Men... färgmässigt blir det ändå lite smalare, har tyckt att det kolliderar med en hel del plagg men har långsamt ändrat/vant mig eller rättare sagt är det frugan som säger att det där funkar bara fint ihop (hon gillar verkligen gröna klockor). Jag blir verkligen glad varje gång jag sätter på den men den kan nog aldrig bli en daily på samma sätt som en svart.
Gummit är ett måste för mig och hade egentligen varit nöjd med det men kul att ha en länk att varva med också.Nice! Grattis!
Varit sugen på en sådan speciellt med både länk o gummit. Har dock inte blivit nåt då de flesta begär nån form av premium pris för den gröna…
Aah mitt dilemma just nu är om jag kan leva med en grön som enda klocka eller om det ska vara en del av en rotation av 2 klockor, hmm decisions decisions...Haft min lite mer än ett år. Den gröna färgen var anledningen till att jag köpte klockan. Anledningen till att jag vid tillfällen inte väljer denna klocka är att det en 42mm dykarkare som jag inte tycker passar mig stilmässigt i alla lägen. Instämmer helt med Stefan för jag blir också glad varje gång jag använder klockan.
Samma för mig, gummit var nödvändigt, men länken kändes naturlig att införliva när jag väl såg den på plats.Gummit är ett måste för mig och hade egentligen varit nöjd med det men kul att ha en länk att varva med också.
Har förstås kvar den härAah mitt dilemma just nu är om jag kan leva med en grön som enda klocka eller om det ska vara en del av en rotation av 2 klockor, hmm decisions decisions...
Magisk ref av smp, aldrig prövat senaste gen dock och det lockar. Kanske blir besviken och vill ha en igen, och då vet jag var den finnsHar förstås kvar den här
Dagens modell är bättre på många sätt. Ruskigt bra urverk 8800, en klart bättre vridring. Men den är lite fet i jämförelse. Dom känns också ibland lite för moderna med dom laseretsade vågorna, att det inte är tidlöst som äldre SMP.Magisk ref av smp, aldrig prövat senaste gen dock och det lockar. Kanske blir besviken och vill ha en igen, och då vet jag var den finns
Kanske inte riktigt svar på frågan..Dum jäklar fråga kanske, men någon som hittat eller fått till ett OEM-band i gummi från övriga SMP-serien att passa på en NTTD? Har funderat på ex Zealande men gillar inte utrymmet som blir till efter bandhornen och vill gärna ha något som följer handleden bättre.
Gått ner lite och nu får jag inte till passformen så bra på bandet så känner lite för att testa det i gummi (har redan natot men kommer generellt sett inte överens med dem).
Bild för uppmärksamhet
Tack för svar!Kanske inte riktigt svar på frågan..
Jag har testat lite olika gummi på min smpc, hade bekymmer med att det blev en mindre glipa mellan band och boett. Jag testade säkert 3-4 olika typer av bandstift och tillslut funkade det utan glipa. Förslag är att köpa ett band och testa olika bandstift.
Nu förstår jag din fråga tror jag…Tack för svar!
Ja, var lite för otydlig kanske också - inte så mycket utrymmer mellan boett och band utan snarare utrymmet från bandhornet och runt handleden som är det stora bekymret för min del - där jag upplever att många med böjning lämnar efter ett gap som gör att klockan inte sitter jättebra.
Stämmer mycket bra!Nu förstår jag din fråga tror jag…
Har själv ett gummi från watchwear jag är nöjd med. Där jag inte upplever något glapp. Om jag fattat frågan rätt.
Se bild.
Läs det här:Dum jäklar fråga kanske, men någon som hittat eller fått till ett OEM-band i gummi från övriga SMP-serien att passa på en NTTD? Har funderat på ex Zealande men gillar inte utrymmet som blir till efter bandhornen och vill gärna ha något som följer handleden bättre.
Gått ner lite och nu får jag inte till passformen så bra på bandet så känner lite för att testa det i gummi (har redan natot men kommer generellt sett inte överens med dem).
Bild för uppmärksamhet
Ja, färgmatchningen är ett bekymmer absolut, men väldigt intressant modifikation ändå. Av det jag sett så sitter OEM på de bilderna överlägset bäst..Läs det här:
Why doesn’t the 300M rubber strap fit the No Time To Die?
I ordered a bond today and should have it shortly. While I’m getting it on the mesh bracelet I’d like to fit the standard 300m black rubber strap to it as well. Does anyone know what specifically is the reason for why it can’t just be done? Curved spring bars a possible solution? I’ll be the...omegaforums.net
Allt är en smaksak och vi tycker olika men för mig är det där ingen gummiklocka alls. Tycker nog Omega också då dom inte tillhandahåller ett passande gummi.
Färgmässigt går den åt brunt och svart gummi ser sådär ut tycker jag. Zealande föreslår brunt gummi vilket på sitt sätt nog ser bättre ut men nja...
Den här har jag på handleden idag.
Jag har en och älskar den.Provade en likadan idag och jag gillade den. Skön lätt känsla med titan och en väldigt snygg klocka.
Det som får mig att tveka lite är mesh armbandet och det något klumpiga spännet.
Är lite fundersam på hur det kommer kännas i vardagen? Funka med skjortor etc?
Hur är den är att bära till vardags? Vad är marknadsvärdet på dom ungefär?