• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Provade en likadan idag och jag gillade den. Skön lätt känsla med titan och en väldigt snygg klocka.

Det som får mig att tveka lite är mesh armbandet och det något klumpiga spännet.
Är lite fundersam på hur det kommer kännas i vardagen? Funka med skjortor etc?

Hur är den är att bära till vardags? Vad är marknadsvärdet på dom ungefär?
Meshet är riktigt bra och höjer klockan. Inga problem i vardagen och fungerar fint med mina skjortor.

Tror den kostar runt 132k ny idag. Verkar som att de säljs för 70-80k här på KS.

Provade en likadan idag och jag gillade den. Skön lätt känsla med titan och en väldigt snygg klocka.

Det som får mig att tveka lite är mesh armbandet och det något klumpiga spännet.
Är lite fundersam på hur det kommer kännas i vardagen? Funka med skjortor etc?

Hur är den är att bära till vardags? Vad är marknadsvärdet på dom ungefär?
Mitt tips om du spekulerar hos AD är att försöka få testat båda storlekarna på meshbandet för att se vilket som hade passat bäst på din handled.

Favoriten fick handledstid idag.

1000013608.jpg

Alla har tillgång till dem, men sitter inte på klockan. Är du seriös spekulant (och helst har tidigare köphistorik) så tar dem gärna in det som är den ’kortare’ länken för jämförelse.
Ok…fått höra innan att det kortare endast finns att beställa. Har iof aldrig upplevt något fel med standard längden på de NTTD jag haft.

Vore kul o testa om det blir nån skillnad o då framförallt om låset kan hamna lite mer centrerat

Köpte en Omega 2220.80 för några veckor sedan, gick inte helt korrekt så nu väntar jag på svar från Swatch Group vad service landar på. Ser fram emot att få tillbaka den. /James Bond

Det finns ett kortare att beställa.
Tveksamt, till och med högst osannolikt att någon AD skulle ha det hemma dock. På klockorna vid leverans sitter alltid standardlängd.
Ok…fått höra innan att det kortare endast finns att beställa. Har iof aldrig upplevt något fel med standard längden på de NTTD jag haft.

Vore kul o testa om det blir nån skillnad o då framförallt om låset kan hamna lite mer centrerat
De sa att det inte fanns kortare men såklart kan dom misstagit sig. Meshet i stål finns som large och smal.

Så är det, kortare finns och är då beställningsvara men som spekulant har det i vart fall när jag testat funnits möjlighet att avvakta och få det utbytt mot en kortare för att testa. Det var dock först efter att jag frågade om det kortare och inte alls säkert (tydligen?) att alla AD:s vill eller kan göra den ansträngningen. Därav också mitt råd att försöka, samt att det nog hjälper med att ha en bra relation till AD:n (alltså gjort affärer innan). :)

Så är det, kortare finns och är då beställningsvara men som spekulant har det i vart fall när jag testat funnits möjlighet att avvakta och få det utbytt mot en kortare för att testa. Det var dock först efter att jag frågade om det kortare och inte alls säkert (tydligen?) att alla AD:s vill eller kan göra den ansträngningen. Därav också mitt råd att försöka, samt att det nog hjälper med att ha en bra relation till AD:n (alltså gjort affärer innan). :)
Vill bara vara tydlig här, frågeställningen var från början gällande NTTD meshlänken i titan. Den verkar bara finnas i en storlek.

Stållänken bör man kunna få en small om man bara frågar. Det ska inte bero på relation eller tidigare köp… är inte Rolex vi har att göra med ;-)

Vill bara vara tydlig här, frågeställningen var från början gällande NTTD meshlänken i titan. Den verkar bara finnas i en storlek.

Stållänken bör man kunna få en small om man bara frågar. Det ska inte bero på relation eller tidigare köp… är inte Rolex vi har att göra med ;-)
Den här tråden säger att det finns en kortare version och även att alla AD kanske inte är medvetna om detta.

Det här med AD-relation tolkar jag som att butiken skulle kunna ta hem ett kortare mesh för prov om man är seriös spekulant på en ny NTTD.

Den här tråden säger att det finns en kortare version och även att alla AD kanske inte är medvetna om detta.

Det här med AD-relation tolkar jag som att butiken skulle kunna ta hem ett kortare mesh för prov om man är seriös spekulant på en ny NTTD.
Det finns inget kortare mesh till NTTD. Det är det som är hela poängen. Finns en storlek. 😊

Meshet i stål finns i två storlekar däremot. Men det funkar inte bra med titanboetten på NTTD. Men visst, vill man ha stål mesh till titanboett så passar det.

Det finns inget kortare mesh till NTTD. Det är det som är hela poängen. Finns en storlek. 😊

Meshet i stål finns i två storlekar däremot. Men det funkar inte bra med titanboetten på NTTD. Men visst, vill man ha stål mesh till titanboett så passar det.
Be din AD (Jarl Sandin?) kolla efter refnr 021TIZ015662 - så kanske de ser att den finns. För den har funnits. Tror till och med att det gick att få en större stolek ett tag också.

Be din AD (Jarl Sandin?) kolla efter refnr 021TIZ015662 - så kanske de ser att den finns. För den har funnits. Tror till och med att det gick att få en större stolek ett tag också.

Tydligen så både finns och så går den kortare att beställa (har inte köpt min från nedan AD).

1730130614238.png

Som hittat :oops: Men är inte viklåset löstagbart? Menar... då borde det gå att beställa ett kortare mesh utan viklås till en mindre peng.
Jo det är det, sitter med ett bandstift;
1730186254682.png

...Men vad jag förstått så går det inte att få tag på endast bandet eller för den delen en av sidorna utan de säljs tillsammans. Förmodligen är det egentligen tänkt att man skall kunna byta ut det vid/innan köp om det i standardstorleken inte passar och som reservdel. Gudarna vet hur Omega egentligen tänker, inte alltid är det logiskt.

Med det sagt så vill jag också minnas att det har funnits problem med de tidiga upplagorna av NTTD-SMP:n och just bandet - att det helt enkelt släppt till och det gått upp vid viklåset. Så de var tvungna att ändra om designen på det.

Njuter av denna som nyss inhandlades, från 2006. Måste säga, efter att ha haft flertalet sk ”tool watches” Hulk, Explorer 2, NTTD, BB m.fl. slår nog 2254 alla. Tunn, lumen är fantastisk, bland den skönaste länken jag ägt. 100% nöjd med det här köpet - otroligt att få så mkt klocka för en bråkdel av priset! Går också 1.6 s/d
IMG_5457.jpeg

Njuter av denna som nyss inhandlades, från 2006. Måste säga, efter att ha haft flertalet sk ”tool watches” Hulk, Explorer 2, NTTD, BB m.fl. slår nog 2254 alla. Tunn, lumen är fantastisk, bland den skönaste länken jag ägt. 100% nöjd med det här köpet - otroligt att få så mkt klocka för en bråkdel av priset! Går också 1.6 s/d
IMG_5457.jpeg
Har midsizevarianten. Kan bara hålla med.

Tillbaka
Topp