• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
E3368A82-9277-493F-AB29-B48977FEC295.jpeg

Gamla modellen är snyggare, gamla länken är snyggare.. nya modellen är ”bättre” och jäkligt mycket dinka för pengarna.
Här sitter man på två fullsetare och funderar om det finns annat spännande där ute.. ska någon lämna och i så fall vilken.. hmm :(
Ska dom behållas? Vad säger ni?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
E3368A82-9277-493F-AB29-B48977FEC295.jpeg

Gamla modellen är snyggare, gamla länken är snyggare.. nya modellen är ”bättre” och jäkligt mycket dinka för pengarna.
Här sitter man på två fullsetare och funderar om det finns annat spännande där ute.. ska någon lämna och i så fall vilken.. hmm :(
Ska dom behållas? Vad säger ni?
Du kan ge mig gamla länken så jag kan sätta den på SMPc:n ;)
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
:D Ungefär så jag kände innan jag fick den men är positivt överraskad. Tyvärr köpte jag aldrig någon annan länk, funderade på en ny men det var lite väl saftigt pris.

Om nån behöver en sån där länk så har jag en som jag kan ta upp ur komposten och sälja. Funderar på att lägga ut den på K&S men får inte tummen ur...
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Om nån behöver en sån där länk så har jag en som jag kan ta upp ur komposten och sälja. Funderar på att lägga ut den på K&S men får inte tummen ur...
Vad hård du är mot alla ägare av bondlänken vi ska väl jobba med uppåtpuffar, det är ju fredag.:D
Jag tycker ändå den är ok, definitivt bättre än nato, men lite sämre än gummi och 1610/930..
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Vad hård du är mot alla ägare av bondlänken vi ska väl jobba med uppåtpuffar, det är ju fredag.:D
Jag tycker ändå den är ok, definitivt bättre än nato, men lite sämre än gummi och 1610/930..

On the bright side - sjukt skön länk! Man kanske skulle behålla den ändå. Har ju en väldig trevlig länk på nu som är svårslagen dock. ;)
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Skämt och sido,
En riktigt vass kombi på smpc är PO gummit till 8500 med Viklåset i 18mm..
Vet att jag postade det tidigare i tråden och fattar inte att jag gjorde mig av med grejerna :bored:
 

delf

Breitling
Prova att fråga Omega...
https://www.omegawatches.com/myomega/contact-us/
Annars skall en svensk AD med tillgång till Omegas extranet kunna ge svar.

Detta svar fick jag från Omega när jag frågade om ålder:
Dear Mr.

Please be informed that we do not communicate any production date or delivery country.

All OMEGA watches sold as new by official OMEGA retailers are guaranteed to be in perfect condition. In addition, the international OMEGA warranty covers material and manufacturing defects existing at the time of delivery of the purchased OMEGA watch.

Since the manufacturing or assembly date of the various components making up a timepiece has no impact on the above conditions, the date indicated on the warranty card is the only significant date for the owner.

Kind regards,

Your OMEGA team.
 

Rulle

Audemars
Detta svar fick jag från Omega när jag frågade om ålder:
Dear Mr.

Please be informed that we do not communicate any production date or delivery country.

All OMEGA watches sold as new by official OMEGA retailers are guaranteed to be in perfect condition. In addition, the international OMEGA warranty covers material and manufacturing defects existing at the time of delivery of the purchased OMEGA watch.

Since the manufacturing or assembly date of the various components making up a timepiece has no impact on the above conditions, the date indicated on the warranty card is the only significant date for the owner.

Kind regards,

Your OMEGA team.
omega tar ju betalt för utdrag ur deras register så dom lär ju inte vilja avslöja för mycket utan att få in lite kosing!
dom tar väl typ ungefär en tusing för ett sådant papper med tillverknings år/månad och landet där den såldes till!
 
Topp