• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Det känns ganska rimligt ändå. Av nån anledning så va tjejen på Jarls inte så bemötlig när jag frågade om spännet. Hon trodde inte att det gick att montera på SMPc.
Jag råkade ut för samma. Fick övertyga med den film som ligger på youtube. Min urmakare pausade för att dubbelkolla artikelnummer och streckkoder innan han öppnade förpackningen.

Kan också säga att jag justerat skruvade länkar otaliga ggr tidigare men på denna är skruvarna säkrade med loctite eller liknande så jag tordes inte chansa.

Ingen av mina instrumentmejslar gav förtroende. Du råkar inte veta bredden mejseln som passade?
954F2EB7-BE51-4A56-90E2-F00DBCEFB758.jpeg

• Like
Reactions: ado
Fick inget svar i "vad är rimligt pris" tråden så gör ett försök här. Vad kan en 90-tals smp betinga för värde idag förutsatt att den är nyservad och i övrigt i vettigt skick men med patinerat insert?

Sett priser på C24 men de känns väl optimistiska, eller??

Ok... Tydligen är det normalt då. Varför skulle man göra detta och varför med så dålig finish?
Det där såg ju lite värre ut än på mina men, tja, 90-talet var en annan tid (och konkurrenterna körde fortfarande med ihåliga länkar). Lätt att glömma nu men SMP’n länk och lås var liksom ljusår före alla andra jämförbara klockor i kvalitet och känsla trots sitt då väldigt rimliga pris. Då kanske man måste gena i en kurva 2018-ögon ser?

Tillbaka
Topp