• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Tycker många stör sig i onödan ;)
Alla behöver vi anledningar till att välja bort modeller som faktiskt är bra, det finns för många bra klockor för att vi ska kunna köpa eller äga alla. Själv låtsas jag ogilla IWC’s namn, Rolles datumbubbla, Aqua Terras visare. Om vissa har samma relation till SMP’ns länk är väl det förståeligt egentligen?

Att klockan sedan var och är en enorm kommersiell succé gör väl att det är lite enklaste att köra klock-hipster-stilen och ogilla den av diffus anledning?

Alla behöver vi anledningar till att välja bort modeller som faktiskt är bra, det finns för många bra klockor för att vi ska kunna köpa eller äga alla. Själv låtsas jag ogilla IWC’s namn, Rolles datumbubbla, Aqua Terras visare. Om vissa har samma relation till SMP’ns länk är väl det förståeligt egentligen?

Att klockan sedan var och är en enorm kommersiell succé gör väl att det är lite enklaste att köra klock-hipster-stilen och ogilla den av diffus anledning?
Håller mig med dig i det säger, även om Omega's SMP-länk är mer allmänt "bespottad" på KS på ett sätt som inte är jämförbart med IWC's namn, Rolex datumbubbla eller AT's visare.
Många stör sig på SMP-länken för att det är så det ska vara (och många stör sig även för att man genuint inte gillar den).
Jag tror framförallt att det är som du nämner, en kommersiell succé, med Bond och mellanchefsryktet.
Länken definierar klockan så brutalt i det sammanhanget.

Då kan jag äntligen posta på riktigt i den här tråden. Första dagen men nya klockan :D
C6615B91-4985-463D-A951-2A7486F746AD.jpeg

Du kommer inte bli besviken!

Ja då har man efter stor beslutsvånda landat här tillslut, efter begär på alltifrån Rolex och Breitling till Aqua Terra..
Tycker att det verkar vara en otroligt trevlig klocka!
Eftersom jag har alltid skjorta på jobbet undrar jag hur ni tycker att den fungerar med skjorta? Vill helst att klockan ska kunna glida smidigt under skjortan..

Ja då har man efter stor beslutsvånda landat här tillslut, efter begär på alltifrån Rolex och Breitling till Aqua Terra..
Eftersom jag har alltid skjorta på jobbet undrar jag hur ni tycker att den fungerar med skjorta? Vill helst att klockan ska kunna glida smidigt under skjortan..
Det är en perfekt "smita-under-skjortan-klocka" tycker jag. Smiter under nästan alla mina.

Det är en av fördelarna med seamastern, att den har en relativt tunn profil och funkar till nästan allt.

Tillbaka
Topp