• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Fick tillfälle att prova denna igår hos min AD. Fullt drag i butiken efter den och den gick direkt från säljare till säljare, så intresset verkar stort. Klockan var en positiv överraskning och den var betydligt mer lyckad än vad jag hade sett på produktbilder. Den nya länken såg dock ut som något billigare kinaskräp, vilket försörde helheten lite.

IMG_0175.JPG

Helkasst ljus hos ADn och när jag sedan försökte lyfta fram tavlan med lite efterbehandling fick armen en lätt Donald-ton. Bortse från detta;)
Tänk vad olika smak man har ändå... Själv tycker jag att tavlan och storleksökning är helt fel på den nya men att länken ser modernare och snyggare ut. Dock är ju speedy länken som satt på vissa modeller överlägsen så den fick ju gärna komma tillbaka....

Tänk vad olika smak man har ändå... Själv tycker jag att tavlan och storleksökning är helt fel på den nya men att länken ser modernare och snyggare ut. Dock är ju speedy länken som satt på vissa modeller överlägsen så den fick ju gärna komma tillbaka....
De hade gärna fått göra den några mm mindre, men tavlan fungerade förvånansvärt bra faktiskt, trots att jag var väldigt tveksam när jag bara hade sett de första produktbilderna. Det var dock väldigt länge sedan jag såg det gamla, mindre, vågmönstret "live", så det är faktiskt inte helt omöjligt att det hade varit bättre.

Speedylänk hade varit magiskt!

Du fick ju en i nyskick-ish... :D

ja för att vara 1994 så är den sjukt bra skick. Lämnade in den på provtryckning och de skall mäta urverket för att se när jag behöver lämna in den på service på ett ungefär men urmakaren trodde inte mig att den var från 1994 men när jag visade garantikortet som är stämplat så sa han sjukt fin klocka jag har!

Såg nån som testat Speedmaster 1171/633 på sin 2254.50. Funderar på om man ska testa det bara bara för skojs skull..
Vad tycker ni om kombinationen? (och ja, jag vet att originallänken till 2254 rockar fett.... men omväxling förnöjer som man säger :) )

img_0006-jpg.490184

Vet inte hur många år jag suktat efter en smp, kanske redan sedan 90-talet. Hur som helst har allting annat prioriteras före och intresset för en fått ligga vilande.
Men när jag fyllde 40 för några veckor sedan kände jag att det var dags att unna sig en. Kanske någon form av kris, kände att livet går snabbt och man måste ta chansen. :)

Hade ingen panik att hitta en utan höll koll på köp och sälj här inne, behövde inte vänta så länge eller så var jag ivrig i alla fall.
Hur som helst, i går fick jag hem den och lycka kan köpas för pengar ;)

5E430A2B-802C-4C15-9F55-8E4558EC0C81.jpeg

Vet inte hur många år jag suktat efter en smp, kanske redan sedan 90-talet. Hur som helst har allting annat prioriteras före och intresset för en fått ligga vilande.
Men när jag fyllde 40 för några veckor sedan kände jag att det var dags att unna sig en. Kanske någon form av kris, kände att livet går snabbt och man måste ta chansen. :)

Hade ingen panik att hitta en utan höll koll på köp och sälj här inne, behövde inte vänta så länge eller så var jag ivrig i alla fall.
Hur som helst, i går fick jag hem den och lycka kan köpas för pengar ;)

5E430A2B-802C-4C15-9F55-8E4558EC0C81.jpeg
Välkommen och mycket bra val! Min är på spa för trycktest :)

Tycker mig se ett litet "jack" i botten på nollan vid datum 10. Ser inte samma på 20 eller 30. Hur är det för er andra?
C936274D-8DDB-4381-B578-B86E110202D1.png

Hade denna i min ägo 2016, fick lämna till förmån för en Rolex Sub. Men kommer säkert att införskaffa en till vad det lider...
_20160719_180156.JPG
Min 2018 SMPC fikk også lämna for en sub bare noen måneder etter jeg kjøpte den, men savner den litt så kommer nok en tilbake ganske snart. Både Smpc og Sub er grymme klokker, men er ikke i det minste tvil om hva jeg ville valgt om jeg måtte velge en.

Tillbaka
Topp