• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Min SMPc lämnar också idag. Men i utbyte mot en SMP och en Vintage Constellation.
IMG_20181010_154105.jpg

Saknar min Omega smp från 1994 som nästa år blir 25 år gammal :) vet att den har det bra på spa och blir trycktestad och får lite kärlek av urmakaren. Men vill ha den här nu :D

Jag har tidigare haft en SMPc från 2016 som jag ångerfullt sålde förra året. Nu har jag börjat snegla på nya SMPc, är det någon som har en eller som har haft möjlighet att testa en och kan berätta lite hur den står sig gentemot den äldre versionen?:)
Tänker främst på ref. 210.30.42.20.01.001 då;
2018-10-15 13_44_46-Seamaster Diver 300m Gents' Collection _ OMEGA®.png

Jag har tidigare haft en SMPc från 2016 som jag ångerfullt sålde förra året. Nu har jag börjat snegla på nya SMPc, är det någon som har en eller som har haft möjlighet att testa en och kan berätta lite hur den står sig gentemot den äldre versionen?:)
Den är snygg, men för stor.

Jag har en, dock den blå med länk. Håller inte alls med om att den är för stor - tvärtom tycker jag att dimensionerna är perfekta nu. Har ägt de tidigare, denna är den överlägset bästa. Skulle jag gnälla över något är det He-ventilen som kan kännas lite lång, men nu pratar vi verkligen småsaker. Mina andra klockor har legat i lådan sedan rätt många veckor nu...

Jag har en, dock den blå med länk. Håller inte alls med om att den är för stor - tvärtom tycker jag att dimensionerna är perfekta nu. Har ägt de tidigare, denna är den överlägset bästa. Skulle jag gnälla över något är det He-ventilen som kan kännas lite lång, men nu pratar vi verkligen småsaker. Mina andra klockor har legat i lådan sedan rätt många veckor nu...
Kul att höra! Jag har aldrig haft tanken på en blå tavla, har du haft möjlighet att jämföra blå och svart tavla eller var det ett självklart val?:)

Tillbaka
Topp