Fick den av en klockmaster butik, freerollGår det att få tag på ett exemplar någonstans eller är det en prenumeration som gäller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fick den av en klockmaster butik, freerollGår det att få tag på ett exemplar någonstans eller är det en prenumeration som gäller?
Tavla ner, tavla upp om jag inte missminner mig.Min gick strax utanför cosc. Fick tillbaka den nu på garantin. Antar att CH, CB etc är olika lägen men vad betyder dom?
Snyggt, bra service är alltid trevligt.Min gick strax utanför cosc. Fick tillbaka den nu på garantin. Antar att CH, CB etc är olika lägen men vad betyder dom?
Japp och supersnabbt..Snyggt, bra service är alltid trevligt.
Ja man har ju hört skräckhistorier om klockor som blir borta i månader innan de kommer tillbaka, även när det endast gäller en liten justering...Japp och supersnabbt..
En veckaJa man har ju hört skräckhistorier om klockor som blir borta i månader innan de kommer tillbaka, även när det endast gäller en liten justering...
Precis, det är ju riktigt braEn vecka
Snygg!Jag har en SMPc från 2012, varken jag eller den tidigare ägaren har låtit serva den. Jag har ingen info om tidsavvikelse men baserat på klockans ålder skulle ni säga att det är dags för service? Om det inte går att avgöra bara på ålder, hur bedömer jag lättast servicebehovet?
Som novis tar jag tacksamt emot svar och tips!
Snygg!
Jag hade kollat tidsavvikelsen.
1. Ställ in klockans sekundvisare exakt med atomklocka via http://time.is/
2. Vänta några dar
3. Titta på hemsidan hur mycket din klocka avviker från atomtiden. Dividera med antal dagar du väntat.
Vips så har du din average gångavvikelse / dag.
Är det inom 6 sekunder per dag skulle jag inte tänka så mycket på en service. Går den minus eller alldeles för fort hade jag tagit den till en urmakare och be denne gå igenom klockan för att se om det finns ett servicebehov.
GrymtTack! Återkommer med resultatet om några dagar.
Du lär nog få en första indikationen på ett dygn men inte variationen... Mät varje dag för att få veta hur mycket den varierar. Jag använder WatchTracker för IOS men det finns fler.Tack! Återkommer med resultatet om några dagar.
annars så gå bara inom din närmsta ad och frågs vad dom tycker så kan du få ett hyffsat utlåtande på en kvartTack! Återkommer med resultatet om några dagar.
Okej, är det något som en ad normalt tar betalt för? Och finns det inte en risk att dom pushar för en service med tanke på Omegas rekommendationer?annars så gå bara inom din närmsta ad och frågs vad dom tycker så kan du få ett hyffsat utlåtande på en kvart
Tack! Återkommer med resultatet om några dagar.
Tappat 5sek sedan söndag. Det känns inte som något behov för service finns ännu Tack för hjälpen!
Trevligt, nej det behövs nog inte Kul med uppdatering.Tappat 5sek sedan söndag. Det känns inte som något behov för service finns ännu Tack för hjälpen!
En fullträff! Grattis!Då är man tillbaka i matchen....för tredje gången.
Grattis!Då är man tillbaka i matchen....för tredje gången.
Jag har haft ett antal PO som är en kloss jämfört med denna p.g.a. urverket, men nya SMP 300 har de lyckats med denna gången imho!Grattis!
Tankar på denna? Mest fundersam över själva boetten som verkar betydlig tjockare men med ett tunnare baklock än tidigare version.
Mycket på plus annars
Tittat på många reciensioner på youtube och den gillas av alla jag sett. Återigen ett stort grattis!Jag har haft ett antal PO som är en kloss jämfört med denna p.g.a. urverket, men nya SMP 300 har de lyckats med denna gången imho!