• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Tebjudning idag.
IMG_20181019_095136.jpg

Min gick strax utanför cosc. Fick tillbaka den nu på garantin. Antar att CH, CB etc är olika lägen men vad betyder dom?
498AF76F-DA99-4F5C-9B2B-96DFDB903329.jpeg

Kan även säga att det var extremt enkelt att få garantiåtgärden gjord om man inte bor nära. Man fyller i ett formulär, får sedan en förbetald box hemskicka. Ledtid en vecka! Hoppas nu att de ruckat den bågra sek plus på armen bara.

Jag har en SMPc från 2012, varken jag eller den tidigare ägaren har låtit serva den. Jag har ingen info om tidsavvikelse men baserat på klockans ålder skulle ni säga att det är dags för service? Om det inte går att avgöra bara på ålder, hur bedömer jag lättast servicebehovet?
Som novis tar jag tacksamt emot svar och tips!
2C975393-B1D8-4387-B8C6-AAC2272EB54B.jpeg

Jag har en SMPc från 2012, varken jag eller den tidigare ägaren har låtit serva den. Jag har ingen info om tidsavvikelse men baserat på klockans ålder skulle ni säga att det är dags för service? Om det inte går att avgöra bara på ålder, hur bedömer jag lättast servicebehovet?
Som novis tar jag tacksamt emot svar och tips!
2C975393-B1D8-4387-B8C6-AAC2272EB54B.jpeg
Snygg!

Jag hade kollat tidsavvikelsen.
1. Ställ in klockans sekundvisare exakt med atomklocka via http://time.is/
2. Vänta några dar
3. Titta på hemsidan hur mycket din klocka avviker från atomtiden. Dividera med antal dagar du väntat.

Vips så har du din average gångavvikelse / dag.

Är det inom 6 sekunder per dag skulle jag inte tänka så mycket på en service. Går den minus eller alldeles för fort hade jag tagit den till en urmakare och be denne gå igenom klockan för att se om det finns ett servicebehov.

Snygg!

Jag hade kollat tidsavvikelsen.
1. Ställ in klockans sekundvisare exakt med atomklocka via http://time.is/
2. Vänta några dar
3. Titta på hemsidan hur mycket din klocka avviker från atomtiden. Dividera med antal dagar du väntat.

Vips så har du din average gångavvikelse / dag.

Är det inom 6 sekunder per dag skulle jag inte tänka så mycket på en service. Går den minus eller alldeles för fort hade jag tagit den till en urmakare och be denne gå igenom klockan för att se om det finns ett servicebehov.

Tack! Återkommer med resultatet om några dagar.

Tillbaka
Topp