Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Originaltavlan med tritium? Härligt!Min Omega SMP från 1994 som är automat sa min urmakare är värdet ca18.000-22.000kr då den är servad och fullset. så den värderingen på midsize är helt fel!
Jag ser direkt på claspen att den är poleradBättre bild. Som sagt vet ej om den är polerad..
Ok möjligt ingen aning..Jag ser direkt på claspen att den är polerad
Originaltavlan med tritium? Härligt!
Då är det en servicetavla men å andra sidan är det ju trevligt med fungerande lume!Nej det är luminova på min. Vet inte om den är utbytt tyvärr men den är grymt härlig!
Då är det en servicetavla men å andra sidan är det ju trevligt med fungerande lume!
Har också ett otränat öga när det gäller sådant men vad gör det om den är polerad? Så länge du gillar den såTjena! Skulle vilja fråga en sak, enligt mitt otränade öga så är min opolerad. Vad säger ni som har lite bättre koll? Tack!
Jag gillar den skarpt! Så det gör egentligen inget men kan vara kul att vetaHar också ett otränat öga när det gäller sådant men vad gör det om den är polerad? Så länge du gillar den så
Ah, ja det är förståeligtJag gillar den skarpt! Så det gör egentligen inget men kan vara kul att veta
Lite svårt, gissar opolerad. Inte skarp som en ny men välanvänd och det polerar ju i sig. Behöver bättre bilder för att säga mer.Tjena! Skulle vilja fråga en sak, enligt mitt otränade öga så är min opolerad. Vad säger ni som har lite bättre koll? Tack!
Tack för svar, ska försöka få till lite bättre bilder.Lite svårt, gissar opolerad. Inte skarp som en ny men välanvänd och det polerar ju i sig. Behöver bättre bilder för att säga mer.
Lite svårt, gissar opolerad. Inte skarp som en ny men välanvänd och det polerar ju i sig. Behöver bättre bilder för att säga mer.
Ja den är nog bara välanvänd, tack för dina svarLutar åt ej polerad av polermaskin. Har ett par bilder från min f d som helt klart fått sig en polering någon gång.
Snygg har en 1994 med som firar 25 år i år!!! har du certen eller service kortet så du kan se när de hämtade ut den?-94/-95an är äntligen tillbaka från reparation
———
Ytterkanten av mittenlänken ÄR blankare än resten av länken, dock inte lika tydligt som på en ny (eller nypolerad) länk. Därav min gissning att den inte är polerad (då hade ju de partierna varit högblanka igen).Hint: den ser polerad ut. Det där små delarna bredvid mittlänkarna ska vara blanka, så den har antagligen blivit borstad nån gång.
Om du böjer länken maximalt kan du säkert se skymten av hur blanka de ska vara i orört skick.
Ytterkanten av mittenlänken ÄR blankare än resten av länken, dock inte lika tydligt som på en ny (eller nypolerad) länk. Därav min gissning att den inte är polerad (då hade ju de partierna varit högblanka igen).
No problem! Kanske till och med bra med input/uppfattningar från fler än mig om detta är av väsentlighet för pressumtiva köpare. Speciellt då jag inte VET att den är opolerad utan det är min uppfattning/gissning givet skick och utseende.Aha! Glöm mitt tidigare inlägg isåfall. Jag lägger till en disclaimer i mitt tidigare inlägg.
Finns det något som talar att det skulle passa?Någon som testat gummit från nya Aqua terra på Smpc gen1?
Fullset med rubbet, uthämtad 950626Snygg har en 1994 med som firar 25 år i år!!! har du certen eller service kortet så du kan se när de hämtade ut den?