• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

donpasta

Panerai
Min Omega SMP från 1994 som är automat sa min urmakare är värdet ca18.000-22.000kr då den är servad och fullset. så den värderingen på midsize är helt fel!
STleM%R9QROXnGBZEb1isw.jpg
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag är så översugen På seamastern. Vill ha den nya, alltså med vågorna och datumet nere vid 6an. Vart kan jag köpa denna? Var in på Bergströms ur i Uppsala men vill minnas att det var den äldre modellen dom hade, alltså utan vågor och datum vid 3an.
Uppskattar hjälp av er som har bättre koll än mig, tack!
Erikson urhandel i sumpan hade den inne senast jag var där (någon månad sen). Men eftersom det var längesen kan det vara bra att ringa innan.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Har på senaste tid haft hyfsat bra gångavvikelse på min Planet Ocean 43.5mm (cal 8900). Spekulerar i om det är vintervädret som gör att den är i så sjuuuukt bra fas eller vad det kan va...

Hur väl håller era Omega-verk tiden?


Screenshot_20190113-194419_WatchCheck.jpg
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har på senaste tid haft hyfsat bra gångavvikelse på min Planet Ocean 43.5mm (cal 8900). Spekulerar i om det är vintervädret som gör att den är i så sjuuuukt bra fas eller vad det kan va...

Hur väl håller era Omega-verk tiden?


Screenshot_20190113-194419_WatchCheck.jpg
+1sek senaste mätningen. Omega smp gmt-98
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Min första SMP inskaffad igår, dock antingen liten så den blir nog flippad, skitsnygg när man ska vara lite dressigare men till vardags föredrar jag nog nåt större ändå... ;):omega:
EFC66CFD-56D6-4129-A1D1-6D05F8080DC1.jpeg
 

gab

KS Explorers Club
Någon som har tips på vart man kan få tag på en halvlänk till en 2220.80.00? Skulle vara mycket uppskattat!
 
Topp